طرز تهیه ژله بستنی لایه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه ژله بستنی لایه ای آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ژله از جمله دسر هایی است که بسیار سریع و راحت آماده می‌شود. ژله در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که بسیار خوشمزه هستند. ژله لایه ای یکی دیگر از انواع ژله هاست که معمولا برای مهمانی ها و مراسم خاص تهیه می شود. این ژله همانطور که از اسمش پیداست با چند لایه تهیه می شود. برای این کار می توانید از دو طعم ژله و یا حتی بیشتر نیز استفاده کنید این ژله هر چه تعداد رنگ در آن بیشتر باشد جذابیت بیشتری برای مهمانان خواهد داشت به علاوه اینکه طعم های بیشتری را نیز تجربه خواهند کرد. در ادامه با آموزش ژله بستنی لایه ای با ما همراه باشید.

طرز تهیه ژله بستنی لایه ای

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی لایه‌ ای (۵رنگ)

  • پودر ژله با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف: ۵ عدد
  • آب جوش: ۲ لیوان
  • بستنی وانیلی: ۳ اسکوپ

طرز تهیه‌

برای تهیه ژله بستنی لایه ای ابتدا نصف پودر ژله‌ی تمشک آبی را داخل ظرف ریخته و ۱.۲ لیوان آب جوش را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا پودر در آب کاملا حل شود. وقتی پودر ژله کاملا حل شد یک اسکوپ بستنی وانیلی را به آن اضافه کرده و خوب هم‌بزنید. سپس آن را داخل یخچال به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت قرار داده تا ژله خودش را خوب بگیرد.پس از آن ظرف را بیرون آورده تا لایه‌ی دوم را درست کنید.

خواندن
طرز تهیه باقلوا مجلسی | Baklava

نصف بسته پودر ژله‌ی پرتقال را داخل ظرف دیگری ریخته و ۱.۲ لیوان آب جوش را اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید. اجازه داده تا کمی سرد شود و بعد با قاشق آرام روی لایه‌ی قبلی ریخته و به طور یکنواخت پخش کنید. دوباره داخل یخچال قرار داده تا خودش را بگیرد و بعد به سراغ آماده کردن لایه‌ی سوم بروید.

نصف پودر ژله‌ی کیوی را داخل ظرف دیگری ریخته و با ۱.۲ لیوان آب جوش مخلوط و یک اسکوپ بستنی اضافه کرده و هم‌ بزنید و کار مرحله‌ی قبل را دوباره انجام دهید. برای لایه‌ی چهارم نصف بسته پودر ژله‌ی بلوبری را داخل ظرفی ریخته و دوباره مثل مرحله‌ی قبل با آب مخلوط و سپس بستنی را اضافه کنید و داخل یخچال قرار دهید.

برای لایه‌ی پنجم هم همین کار را با نصف بسته‌ پودر ژله‌ی لیمو انجام دهید و در مرحله‌ی آخر نصف بسته ژله‌ی آلبالو را با ۱.۲ لیوان آب جوش مخلوط کنید و یک اسکوپ بستنی هم اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید و آرام روی لایه‌ی قبلی بریزید و در یخچال قرار دهید. برای تزئین ژله می‌توانید به لایه‌ی آخر میوه‌های فصل را اضافه کنید و برای روی ژله هم از میوه‌ها استفاده کنید.