طرز تهیه کرم بروله

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کرم بروله ، دسر خوشمزه ی فرانسوی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کرم بروله یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای فرانسوی است. سطح کاراملی شده این دسر خوشمزه علت اصلی محبوبیت این دسر محسوب می‌شود. این دسر فرانسوی را می‌توان به سادگی و در مدت زمان کوتاهی درست کرد، به علاوه به مواد اولیه گران قیمتی نیز احتیاج ندارد. بدون شک با یکبار درست کردن این دسر خوشمزه عاشق آن خواهید شد و مهمان‌هایتان تا مدت‌ها از مزه خوب دسر صحبت خواهند کرد.طرز تهیه کرم بروله

مواد لازم برای تهیه کرم بروله

  • خامه ۲ پیمانه
  • زرده تخم‌مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱۰ قاشق غذاخوری
  • وانیل یک و نیم قاشق چای‌خوری
  • نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • شکر برای روی دسر ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرم بروله

طرز تهیه کرم بروله

در مرحله اول ابتدا فر را روی دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف مناسب زرده‌های تخم مرغ، ۱۰ قاشق غذاخوری شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید تا یک مایه کرمی و ضخیم و یکدست درست شود.

خامه را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا تقریبا به دمای جوش برسد. بعد از این‌که خامه به دمای جوش رسید بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید. حالا ترکیب تخم مرغ و شکر و عصاره وانیل را به خامه گرم اضافه کنید. تمام مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شوند.

خواندن
طرز تهیه بستنی سرخ شده خانگی و خوشمزه

برای پخت، کرم بروله را بین کاسه ها تقسیم کنید. باید حدود سه چهارم هر کاسه پر شود. مقداری آب جوش آماده کنید. آب جوش را به آرامی در سینی بریزید به طوری که تا دو سوم لبه کاسه ها با آب در تماس باشد. مراقب باشید آب به داخل کاسه ها نپاشید. برای راحتی کار میتوانید اول سینی را در فر قرار دهید و بعد آب جوش را داخل آن بریزید.

کرم بروله را حدودا ۴۰ دقیقه در فر بگذارید. زمانی پخت کامل شده که رنگ روی کرم یکدست باشد و با فشار دادن انگشت در وسط آن، انگشت تقریبا تمیز بماند و سطح دسر کمی حالت فنری داشته باشد. اما اگر مثل ژله سفت شده باشد یعنی بیش از حد پخته است. ۱۵ دقیقه بعد از خارج کردن سینی  از فر، کاسه ها را از روی سینی بردارید و جای دیگری بگذارید. ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید و بعد به یخچال منتقل کنید.

موقع سرو از یخچال در بیاورید. روی هر کاسه یک قاشق چایخوری شکر به طور یکنواخت بپاشید. فندک مخصوص را به طور چرخشی با چند سانت فاصله روی سطح دسر حرکت دهید تا حالت کاراملی ایجاد شود.

به عنوان روش جایگزین میتوانید کاسه ها را در یک سینی فر (بدون آب) بچینید و در فر بگذارید. این بار شعله بالای فر را روشن کنید. بعد از کاراملی شدن ۱۰ دقیقه اجازه دهید کرم بروله خنک شود و سپس آن را سرو کنید.

به این مقاله امتیاز دهید