طرز تهیه چیز کیک نارگیلی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه چیز کیک نارگیلی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چیز کیک نارگیلی یکی از خوشمزه‌ ترین و زیباترین مدل‌های چیز کیک است که معمولا برای مهمانی‌های مختلف تهیه می‌شود، این دسر بسیار پر طرفدار می باشد و به راحتی در منزل تهیه می‌شود. این چیز کیک مانند سایر چیز کیک‌ های یخچالی از پایه بیسکوییت یا کیک تهیه می‌شود و نارگیل نقش طعم دهنده اصلی را دارد. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه چیز کیک نارگیلی همراه ما باشید.

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نارگیلی

  • بیسکوییت پتی بور ۱ بسته
  • پنیر خامه ای یا ماسکار پونه ۱۰۰ گرم
  • خامه صبحانه یا خامه فرم گرفته ۱۰۰ گرم
  • پودر نارگیل ۲ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه 

برای تهیه چیز کیک نارگیلی ابتدا بیسکویت ها را با غذاساز یا گوشتکوب کاملا پودر کنید. کره را با شعله ملایم ذوب کنید. بیسکوییت های پودر شده را با کره ذوب شده مخلوط کنید تا مواد منسجم شود.

سپس آن را داخل قالب کمربندی بریزید و با زیر لیوان یا پشت قاشق فشار دهید تا بیسکویت ها منسجم شوند و سطح صافی به وجود آید. قالب را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد سفت شود و فرم بگیرد.

پودر ژلاتین را به آب سرد اضافه کنید و هم بزنید. بعد از ۵ دقیقه روی بخار آب جوش بگذارید تا ژلاتین ذوب و کاملا مایع شفاف شود.

خواندن
طرز تهیه کیک شیره خرما خوشمزه و مقوی

خامه را داخل ظرف بریزید و به آن ۲ قاشق غذا خوری پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا  مخلوط و یکدست شود. سپس پنیر را اضافه و دوباره هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. سپس بعد اینکه مواد ترکیب شد و بعد ۲ دقیقه هم زدن مداوم پودر نارگیل را به مخلوط اضافه کنید.

سپس ژلاتین سر شده را به مواد پنیری اضافه و هم بزنید. قالب را از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را روی بیسکوییت ها یا کیک داخل قالب بریزید. قالب را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد.

بعد از مدت ۲ ساعت قالب را از یخچال خارج کنید و قالب کمری را باز کنید و چیز کیک نارگیلی را خارج کنید. سپس چیز کیک را داخل ظرف مناسب قرار دهید و با یک چاقوی تیز و تمیز چیز کیک نارگیلی آماده شده را به صورت مثلثی برش دهید و سرو کنید. نوش جان.