طرز تهیه کوفته ترکیه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کوفته ترکیه ای ، یکی از محبوب ترین و اصیل ترین غذاهای خوشمزه کشور ترکیه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کوفته یکی از معروفترین غذای خیابانی ترکیه محسوب می شود که روی منقل یا گریل کباب شده و با سس، پیاز قرمز و سماق لای نان مخصوص ترکیه ای بنام پیده و یا لواش فروخته می شود. این غذا یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ترکی هم در بین خود ترک ها و هم در میان گردشگران است.


پیشنهاد آموزش زبان ترکی

موسسه زبان اسپیکان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش که بالاترین ارگان آموزشی کشور میباشد آغاز نموده است.
آموزشگاه اسپیکان به پشتوانه سالها تجربه در حوزه آموزش زبانهای خارجی با بهره گیری از دانش برترین اساتید کارآزموده و تحصیلکرده تهران و با استفاده از نوین ترین متدهای آموزشی منطبق با استانداردهای بین المللی روز دنیا توانسته است با استقبال فراوان مواجه شود و اکنون با بیش از یک دهه فعالیت درخشان و با بیش از صدها متقاضی در سال و همکاری با دهها مدرسه، و موسسات آموزشی بعنوان بهترین آموزشگاه زبان تهران شناخته شود.پس اگر به دنبال بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی تهران میگردید پیشنهاد ما موسسه زبان اسپیکان است.


کوفته در زبان ترکی استانبولی مشابه همان کتلت ایرانی است و طاهر آن مانند کتلت و شامی است. کوفته ها در ترکیه هم دارای تنوع زیادی می باشد و هر شهر کوفته مخصوص خود را دارد. کوفته ترکی بعد از پخت معمولا با سس گوجه فرنگی و رب، پنیر های آب شده و یا سس مخصوص پیاز قرمز و سماق سرو می شود.

خواندن
طرز تهیه نان سیمیت ترکیه ای | Simit
طرز تهیه کوفته ترکیه ای
طرز تهیه کوفته ترکیه ای

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده  ۵۰۰ گرم
  • پیاز  ۱ عدد متوسط
  • تخم مرغ  ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پودر نان خشک ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • زیره نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن زیتون یا کره به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه کوفته ترکیه ای خوشمزه ابتدا پیاز و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم، سپس سیر و پیاز را به صورت جدا با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه آب پیاز را به طور کامل با فشار دست می گیریم و کنار می گذاریم.

در این مرحله گوشت چرخ کرده را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و نان خشک را به آن اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه محتوی گوشت می ریزیم.

سپس زیره، فلفل سیاه و نمک را همراه با پیاز به مواد می افزاییم و همین طور جعفری خرد شده را نیز اضافه می کنیم و در آخر سیر را نیز می افزاییم و با قاشق همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا ترکیب شوند.

بعد با دست مواد را ورز می دهیم تا کوفته های ترد تری داشته باشیم. برای اینکه مواد خوب طعم دار شوند بهتر است روی کاسه را با سلفون بپوشانیم و مایه کوفته را داخل یخچال قرار دهیم تا به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

سپس کاسه محتوی مایه کوفته را از داخل یخچال بیرون می آوریم و در تابه ای و یا بهترین گزینه این است که در قابلمه ای کوچک با عمق زیاد روغن سرخ کردنی شناور بریزیم و روی حرارت کم بگذاریم تا روغن به مرور زمان داغ شود.

خواندن
طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای بسیار خوشمزه و لذیذ

به اندازه یک نارنگی و یا بیشتر بسته به تمایل خودتان از مایه بر می داریم و با دست به آن فرم دایره می دهیم و داخل روغن داغ قرار می دهیم. به هیچ عنوان حرارت را بیشتر نمی کنیم. (یا اینکه می توانید با فرمی کشیده تر آنها را به سیخ بکشید و یا بدون سیخ سرخ کنید).

حالا اجازه می دهیم تا با حرارت کم کاملا مغز پخت سرخ شوند. در ادامه همگی مواد را به همین شکل آماده و سرخ می کنیم. دقت کنید کوفته ها را روی هم داخل روغن قرار ندهید که باعث باز شدن آن ها می شود.

بعد از سرخ شدن کوفته ها را داخل توری می گذاریم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و بعد در ظرف مدنظرمان قرار می دهیم، سپس با سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی آن را تزئین کرده و سرو می کنیم.

نکات پخت کوفته ترکیه ای

– مواد کوفته کباب را می توانید درون سیخ های چوبی کرده و با ظاهری کشیده تر آنها را درون روغن سرخ کنید یا گریل کنید.

– می توانید به سلیقه و ذائقه خود پیازچه ساطوری شده به مواد کوفته اضافه کنید.

– می توانید خرده‌های نان و یا پودر نان را با مقداری شیر با هم مخلوط کنید و ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید و بعد به مواد کوفته اضافه کنید.

– کوفته ترکی را می توانید در سس گوجه فرنگی بجوشانید و سپس آن را سرو کنید.

– معمولا این کوفته در سایز کوچک تر از شامی و کتلت ایرانی سرخ می شود.

خواندن
آشنایی با بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه
طرز تهیه کوفته ترکیه ای
طرز تهیه کوفته ترکیه ای