طرز تهیه کیک سه شیر

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک سه شیر خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک ها از جمله دسر و عصرانه های خوشمزه و دلپذیر در جهان هستند که انواع مختلفی همچون کیک شکلاتی،کیک  اسفنجی،کیک میوه ای،کیک پنیری و … دارند یکی از کیک های خوشمزه کیک سه شیر است که نوعی کیک مرطوب به حساب می اید و بعد از پخت با ترکیب سه مدل شیر ساده،شیر عسلی،شیر نارگیل، سرو می شود اگر دوست دارید این کیک کافی شاپی خوشمزه را در منزل تهیه کنید در ادامه با طرز تهیه کیک سه شیر لذیذ همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک سه شیر
طرز تهیه کیک سه شیر

مواد لازم

  • تخم مرغ ۵ عدد
  • ارد شیرینی ۱/۵ لیوان
  • شیر عسلی ۱۰۰ گرم
  • شیر نارگیل نصف لیوان
  • شیر ساده نصف لیوان
  • شکر سه چهارم لیوان
  • روغن مایع نصف لیوان
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • خامه قنادی فرم گرفته به میزان لازم
  • پودر پسته به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول: فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تخم مرغ ها را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند سپس تخم مرغ ها را شکسته و نقطه های سفید رنگ را از ان جدا کنید تا کیک شما بوی زهم نگیرد.

مرحله دوم: پس از جدا کردن نقطه های سفید رنگ به تخم مرغ ها شکر و وانیل اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت ۱۰ دقیقه بزنید تا کاملا کرمی رنگ و کش دار شود در حین هم زدن چند بار با لیسک دورگیری کنید تا کیک بوی تخم مرغ نگیرد.

خواندن
طرز تهیه پودینگ وانیلی ساده و خوشمزه

مرحله سوم: پس از حجیم شدن تخم مرغ ها روغن مایع را اضافه کرده و دوباره در حد ۲ دقیقه با همزن هم بزنید سپس ارد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید.

مرحله چهارم: مخلوط ارد و بکینگ پودر را طی سه مرحله به تخم مرغ ها اضافه کرده و ارام ارام به صورت دورانی با لیسک هم بزنید تا ارد گلوله نشود و پف کیک نخوابد.

مرحله پنجم: کف قالب مناسب که می تواند گرد با قطر ۲۴ سانت یا مستطیل ۲۰ در ۲۵ باشد را چرب و اردپاشی کنید و مواد کیک را درون قالب ریخته و چند بار به زمین بکوبید تا حباب های ان خارج شود.

مرحله ششم: فر را از قبل به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید و مواد کیک را که در قالب ریخته اید به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک بپزد برای اینکه مطمئن شوید کیک پخته است یا نه از خلال دندان یا چنگال استفاده کنید و وسط کیک فرو کنید اگر چیزی به ان نچسبید یعنی کیک پخته است.

مرحله هفتم: در این فاصله مایع سه شیر را اماده کنید شیر عسلی و شیر ساده و شیر نارگیل درون یک کاسه بریزید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله هشتم: پس از اینکه کیک پخت به مدت دو ساعت اجازه دهید کاملا خنک شود و با سیخ سوراخ هایی روی ان ایجاد کنید سپس مایع سه شیر را روی ان بریزید و به مدت ۱ شبانه رو در یخچال قرار دهید تا کاملا جذب کیک شود.

خواندن
چیز کیک زعفرانی ، دسری خوش طعم و پرطرفدار

مرحله نهم: پس از اینکه مایع سه شیر جذب کیک شد خامه قنادی را با همزن به مدت ۱۵ دقیقه بزنید تا فرم بگیرد و خامه را روی کیک بوسیله پالت بکشید و روی ان پودر پسته بریزید و سپس به قسمت های دلخواه برش بزنید کیک سه شیر شما اماده است نوش جان.

کیک سه شیر زعفرانی

برای تهیه کیک سه شیر زعفرانی به مواد بالا احتیاج دارید و دستور پخت خاصی ندارد و مانند روش بالا است فقط هنگام تهیه مایع سه شیر اندازه ۴ قاشق غذاخوری زعفران اضافه کنید.

کیک سه شیر شکلاتی

طرز تهیه کیک سه شیر
طرز تهیه کیک سه شیر

طرز تهیه این کیک مانند مراحل بالا است فقط کافیست نصف پیمانه پودر شکلات به مواد کیک اضافه کنید.

نکات تکمیلی

۱- از شیر پرچرب استفاده کنید تا کیک شما بافت مناسبی داشته باشد.

۲- حتما ارد را سه بار الک کنید و طی چند مرحله به تخم مرغ اضافه کنید تا گلوله نشود.

۳- حتما تخم مرغ ها را یک ساعت قبل بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند.

۴- حداقل کیک را چندین ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا توسط شیر خیسانده شود.

5/5 - (1 امتیاز)