طرز تهیه تارت انار

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه تارت انار خوشمزه و مجلسی ویژه شب یلدا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

تارت انار از دسرهای خوشمزه و خوش طعم فصل پاییز و زمستان می باشد و از سه بخش کراست، فیلینگ و لایه اناری درست می شود. کراست همان نان تارت می باشد و فیلینگ موادی است که داخل تارت می ریزیم و لایه اناری آخرین لایه تارت است. بسیاری از ایرانیان این تارت انار را برای شب یلدا و یا مهمانی و دورهمی خاص در فصل انار درست می کنند. در ادامه با آموزش طرز تهیه تارت انار با ما همراه باشید.

طرز تهیه تارت انار

مواد لازم

  • ۱/۲ پیمانه کره ( ۵۰ گرم ) ( دمای اتاق )
  • ۱/۲ پیمانه پودر شکر یا پودرقند
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱/۲ ق چ وانیل
  • ۱/۲ ق چ نمک
  • ۱/۲ ق چ بیکینگ پودر
  • ۲ پیمانه آرد
  • ژله ی انار یک بسته
  • انار دانه کرده ۳ عدد متوسط

طرز تهیه تارت انار

ابتدا ژله انار را درست می کنیم. ژله را طبق دستور روی جعبه درست کنید سپس ژله را در فضای آشپزخانه بگذارید تا در مدت تهیه و پخت خمیر تارت مثل ماست نیم بند شود. اگر در یخچال میگذارید، باید مراقب باشید که ژله نبندد و مدام هم بزنید.

برای تهیه خمیر تارت ابتدا کره و پودر شکر را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را اضافه و به هم زدن ادامه دهید. سپس وانیل و نمک را اضافه کنید و به مخلوط کردن ادامه دهید.

خواندن
طرز تهیه شیرینی میکادو خوشمزه و خانگی

بیکینگ پودر رو بر روی مخلوط بپاشید و در ادامه یک پیمانه از آرد را اضافه و مخلوط کنید. بقیه ی آرد را هم کم کم اضافه کرده و با نوک انگشتان ورز دهید.

اگر خمیر جمع شد آرد باقی مانده را به خمیر اضافه نکنید. خمیر تارت نسبتا سفت است و احتیاج به استراحت ندارد.

با استفاده از وردنه خمیر را به قطر سه میلیمتر بین دو کیسه باز کنید و با احتیاط با دست یا با همان کیسه خمیر را روی قالب تارت انداخته و اضافه ی خمیر را گرفته و خمیر را به قالب میچسبانیم و با چنگال تارت را چند سوراخ کوچک بزنید.

قالب را با یک ورق فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید. وسط قالب یک جسم نسبتاً سنگین بگذارید ( مقداری حبوبات). این کار برای این است که تارت پف نکند. تارت را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر بگذارید. بعد از پخت فویل را خارج کنید بگذارید تارت کاملا خنک شود.

انار های دانه شده را با ژله نیم بند مخلوط کنید. سپس مخلوط ژله و انار را روی تارت میریزیم. تارتها را به مدت دو ساعت در یخچال گذاشته سپس سرو کنید.

طرز تهیه تارت انار

طرز تهیه تارت با فیلینگ انار و شکلات

برای تهیه فیلینگ شکلات و انار یک بسته شکلات تخته بزرگ را خرد کنید و درون ظرفی بریزید و بگذارید کنار تا بماند.

سپس در ظرف دیگری یک خامه صبحانه را کامل درون آن بریزید و هم بزنید سپس حدود ۳۰ ثانیه درون ماکروفر بگذارید بماند سپس آن را خارج کنید و شکلات های تکه شده را به خامه ی داغ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا شکلات ها نیز آب شوند.

خواندن
طرز تهیه کیک پسته خوشمزه و مجلسی

تارت را از یخچال خارج کنید سپس گانش یا همان شکلات و خامه را درون تارت بریزید و با کمک گرفتن از قاشق یا کاردک آن را درون تارت پخش کنید و سطح رویی آن را ضاف کنید.

۲ عدد انار دون شده را روی آن بریزید می توانید کاملا روی تارت را با انار بپوشانید و یا اینکه هر طرحی که دوست دارید با کمک انار روی آن در بیاورید. تارتها را به مدت دو ساعت در یخچال گذاشته سپس سرو کنید.