طرز تهیه کیک شلیل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک شلیل خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند. کیک شلیل یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که با فرا رسیدن فصل تابستان و به بار نشستن میوه شلیل می‌توان به پختن آن اقدام کرد. این کیک با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه کیک شلیل در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک شلیل

مواد لازم برای تهیه کیک شلیل

  • تخم مرغ  ۳ عدد
  • شکر ۱۳۰ گرم
  • کره ۱۲۰ گرم
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • شیر ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
  • آرد ۲۰۰ گرم
  • شلیل به مقدار کافی
  • خلال بادام و پسته برای تزیین (اختیاری)

طرز تهیه

برای تهیه کیک شلیل در ابتدا ، همه مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپرخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط یکی شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

در ادامه کره نرم شده را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم. حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

خواندن
طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه ، دسر پرطرفدار فرانسوی

مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. قالب مورد نظر را با کره سرد کاملا چرب می کنیم و در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آن را کاملا صاف و یکدست می کنیم.

سپس شلیل را شسته و پس از خشک کردن به صورت هلالی برش می زنیم و کنار هم روی مایه کیک بدون هیچ گونه فشاری قرار می دهیم. حالا مقداری خلال بادام و پسته به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم.

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

طرز تهیه کیک شلیل