طرز تهیه حلوای گردو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه حلوای گردو ، یکی از پرطرفدارترین حلواها را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

حلوا یکی از شیرینی‌های قدیمی ایرانی است که در دسته محبوب ترین دسرها به شمار می‌آید. حلوا از جمله دسرهای سرو شده در مراسم‌های عزا و ایام ماه رمضان نیز می‌باشد و معمولا همه افراد مزه آن را می‌پسندد. یکی از انواع محبوب آنها حلوای گردوی تبریز است.

حلوای گردویی تبریز یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که در شهرهای مختلف با دستورهای متفاوتی نهیه می شود. این حلوا طعمی عالی دارد و به دلیل داشتن گردو بسیار مقوی است. در ادامه طرز تهیه حلوای گردو به روش تبریزی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه حلوای گردو
طرز تهیه حلوای گردو

مواد لازم

  • آرد ۱ پیمانه
  • گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • کره ۷۰ گرم
  • پودر هل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه حلوای گردویی به روش تبریزی، ابتدا آرد را الک کرده و درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. به مدت ۱۵ دقیقه مدام آرد را مخلوط کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

سپس آرد را از روی حرارت برداشته و کره و روغن را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا روغن کامل به خورد آرد برود. بعد از ۱۰ دقیقه پودر قند الک شده را به آن اضافه می کنیم. سپس حلوا را دوباره مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

خواندن
طرز تهیه کیک چای ساده خوشمزه و خانگی

در انتهای کار، گردوی خرد شده و پودر هل را درون آن می ریزیم و بعد از این که کامل مخلوط کردیم درون قالب دلخواه می ریزیم و در یخچال یا فریزر قرار می دهیم. وقتی خوب سرد شد و خودش را گرفت از قالب جدا کرده، به فرم دلخواه برش می دهیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: