طرز تهیه دسر شعریه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه دسر شعریه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شعریه یک نوع دسر جنوبی است که در خوزستان تهیه می شود. این دسر در کشورهای عربی نیز بسیار پرطرفدار است و در واقع برگرفته از کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد. دسر شعریه در ایام ماه مبارک رمضان بسیار تهیه می شود .همان طور که در بیشتر شهر های ایران در ماه رمضان از زولبیا و بامیه استفاده می شود در کشورهای عربی و خزوستان نیز شعریه زیاد استفاده می شود.البته نام دیگر این دسر شعیریه نیز می باشد.

این دسر از نوعی رشته تهیه می شود که به آن رشته پاکستانی نیز گفته می شود.در حال حاضر این رشته را می توانید از سوپرمارکت های بزرگ و فروشگاه های بزرگ تهیه کنید. دسر شعریه را به چندین مدل تهیه می کنند یا آن را به صورت قالبی تهیه کرده و مصرف می کنند یا آنها را تکه تکه کرده و شکل داده و سپس مورد استفاده قرار می دهند.طرز تهیه دسر شعریه

مواد لازم برای تهیه دسر شعریه

رشته شعریه : یک بسته
شیر عسلی : نصف قوطی
کره : ۵۰ گرم
هل : نصف قاشق مرباخوری
زعفران : نصف قاشق مرباخوری
گلاب : یک چهارم پیمانه
گردو خرد شده (اختیاری) : نصف پیمانه
کرمفیل (اختیاری) : به مقدار لازم

طرز تهیه دسر شعریه

طرز تهیه دسر شعریه

کره را داخل یک تابه‌ی عمیق با حرارت ملایم آب کنید و رشته شعریه را در آن تفت دهید. حدود نیم ساعت کافی است تا رنگ رشته دو درجه تیره‌تر شود و از خامی در بیاید. رشته را مدام هم بزنید تا نسوزد. مراقب باشید که رشته ها را به میزان زیاد تفت ندهید زیرا باعث سفت شدن دسر می شود.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک آناناس ☀️ خوشمزه و مجلسی

حالا پودر هل و زعفران را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید. در آخر شیر عسلی و گلاب را به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. پس از ترکیب شدن مواد تابه را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن شیر عسل، مواد نباید به مدت زیاد روی حرارت باقی بماند زیرا باعث سفت شدن دسر می شود.

در این مرحله نیمی از مواد را درون ظرف مورد نظر بریزید و با قاشق فشرده کنید. حالا مقداری کرمفیل (اختیاری) و مغز گردو در لایه ی میانی بریزید و سپس بقیه مواد را اضافه کنید و با پشت قاشق مواد را فشرده کنید. حالا دسر را برای مدتی در دمای اتاق قرار دهید تا خودش را بگیرد. دسر شعریه شما آماده است. آن را برش بزنید و با مقداری پودر پسته تزئین کنید.