طرز تهیه کیک بستنی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک بستنی خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک بستنی نوعی دسر خوشمزه است که فوری آماده می‌شود و در عین حال شیک و مجلسی است. این دسر خوشمزه که طرز تهیه آسانی دارد، مناسب سرو در مهمانی ها و جشن ها است. تهیه کیک بستنی نیاز به فر ندارد و کافی است مواد را در فریزر بگذارید تا یک دسر عالی و خوش طعم داشته باشید.

کیک بستنی را می‌توان به روش‌های مختلف و با پایه‌های مختلفی تهیه کرد اما ساده‌ترین نوع آن، کیک بستنی بدون کیک و با پایه بیسکوییت است. بهترین کیک برای تهیه کیک بستنی نیز کیک شیفون است و می‌توان آن را به همراه بستنی ساده و یا شکلاتی سرو نمود.طرز تهیه کیک بستنی

مواد لازم برای کیک بستنی 

کیک ساده یا کیک شکلاتی

بستنی با طعم دلخواه

خامه یا باتر کریم برای تزیین

طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه 

ابتدا دو لایه کیک با طعم دلخواه بپزید. میتوانید از کیک وانیلی ساده استفاده کنید یا کیک شکلاتی یا حتی انواع طعم های ترکیبی کیک. تنها نکته مهم در این مرحله این است که هر دو لایه کیک باید ابعادی یکسان داشته باشند. اجازه دهید کیک ها به طور کامل خنک شوند.

کف قالب کیک، کاغذ روغنی پهن کنید. یک لایه کیک را درون قالب و روی آن قرار دهید. کاغذ روغنی مانع از چسبیدن کیک به قالب خواهد شد.

در این مرحله از تهیه کیک بستنی ساده باید بستنی نرم شده را به کمک قاشق روی کیک پخش کنید. قاشق کوچک باعث می شود راحت تر این کار را انجام دهید. به آرامی بستنی را در تمام سطح کیک قرار دهید.

خواندن
طرز تهیه حلوای گردو خوشمزه و مجلسی به روش تبریزی

وقتی سطح کیک به طور کامل با بستنی پوشانده شد، لایه دوم کیک را روی بستنی و در قالب قرار دهید و محکم آن را فشار دهید. قالب کیک را به مدت حداقل ۳ الی ۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ ببندد.

وقتی کیک به طور کامل منجمد شد، آن را از فریزر خارج کنید. به کمک یک چاقو لبه های کیک بستنی ساده را از قالب جدا کرده و آن را در یک بشقاب برگردانید. حالا با احتیاط کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید.

باتر کریم و خامه فرم گرفته هر دو گزینه های خوبی برای تزیین کیک بستنی هستند. باتر کریم بعد از فریز شدن کمی سفت خواهد شد. اما خامه فرم گرفته هم چنان نرم باقی می ماند. به انتخاب خودتان تزیین کیک را انجام دهید.

برای سرو و برش کیک بستنی ساده باید از یک چاقوی تیز کمک بگیرید. چاقو را قبل از استفاده در آب گرم قرار دهید و سپس کیک را برش داده و سرو کنید. نوش جان.

نکات

  1. بستنی نباید کاملا آب شده باشد ، فقط نرم شود.
  2. می توانید به جای کیک از بیسکوئیت خورد شده استفاده کنید.
  3. میتوانید از ژله نیز در بین لایه های بستنی استفاده کنید.
  4. از هر نوع میوه که می پسندید می توانید برای تزئین استفاده کنید.
  5. می توانید به جای قالب از بستنی خوری استفاده کنید و به صورت تک نفره کیک بستنی را سرو کنید.