طرز تهیه کیک شکلاتی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه آشنا خواهیم کرد و در ادامه همراه ما باشید.

کیک ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها دستور پخت متفاوت و طعم خاصی دارند و به همین دلیل طرفداران مخصوص به خود را دارند. یکی از لذیذترین کیک هایی که بسیار پر طرفدار است و با انواع نوشیدنی ها، خصوصا نوشیدنی های گرم میل می شود، کیک شکلاتی است که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد.طرز تهیه کیک شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی 

شکر : یک و نیم لیوان
روغن : یک لیوان
آرد : ۲ لیوان
شیر : یک و نیم لیوان
تخم مرغ : ۳ عدد
بکینگ پودر : ۱۰ گرم (معادل یک قاشق غذا‌خوری)
وانیل : ۵ گرم (معادل یک قاشق چای‌خوری)
پودر کاکائو : ۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه گاناش

خامه صبحانه:  ۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه

برای پخت کیک شکلاتی ، ابتدا تخم مرغ و شکر را با همزن حدود ۷ دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار شود و بعد به آن روغن و شیر اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید.

سپس آرد و بکینگ پودر و وانیل و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید و کم کم به موادتان اضافه کنید و با دور کند همزن هم بزنید فقط در حدی که مواد کیک تان یک دست شود.

قالب را با روغن جداکننده چرب کنید (یک قاشق غذاخوری آرد + نصف قاشق غذاخوری روغن جامد یا کره نرم شده را با هم مخلوط کنید) و بعد مواد کیک را داخل قالب بریزید و داخل فری که از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه قرار بدهید. وقتی کیک شکلاتی پخت آن را از قالب خارج کنید و روی آن را با گاناش تزیین کنید.

خواندن
طرز تهیه کرپ ساده و خوشمزه | crepe

طرز تهیه گاناش کیک شکلاتی

خامه و شکلات تخته‌ای را روی حرارت خیلی کم بگذارید و اجازه دهید شکلات داخل خامه حل شود. بعد از این که کاملا خنک شد، روی کیک شکلاتی آماده شده بریزید.