طرز تهیه ترافل شکلاتی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه ترافل شکلاتی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ترافل یکی از انواع شکلات های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است. ترافل ها توپ های کوچکی هستند که پس از آماده شدن در موادی چون شکلات آب شده، مغزها، پودر نارگیل، پودر پسته، پودر کاکائو و… غلطانده می شوند. این شکلات های خوشمزه معمولا در کنار چای سرو می شوند و طعم های مختلفی دارند.

ترافل شکلاتی از جمله محبوب ترین طعم های ترافل است. داشتن یک ترافل عالی کمی زمانبر است. برخی در تهیه ترافل از کیک و یا بیسکوییت نیز استفاده می کنند اما ماده اصلی آن شکلات و خامه است. برای تهیه این ترافل شکلاتی به اجاق گاز نیاز ندارید. با طرز تهیه ترافل شکلاتی خوشمزه و مخصوص با ما باشید.

طرز تهیه ترافل شکلاتی
طرز تهیه ترافل شکلاتی

مواد لازم

  • شکلات تخته‌ای ۲۵۰ گرم
  • خامه‌ رقیق (همزده) نصف فنجان
  • کره ۱ قاشق غذاخوری

برای تزئین ترافل ها

  • پودر کاکائو، پودر نارگیل، مغز آجیل خردشده، شکلات آب شده و… (به دلخواه از هر کدام به میزان لازم)

طرز تهیه

شکلات‌های تخته‌ای را خوب خرد کنید. برای اینکار می‌توانید از چاقو استفاده کنید تا راحت‌تر باشید. سپس آن‌ها را درون یک کاسه متوسط بریزید. (برای تهیه این ترافل‌ها از شکلات‌های تخته‌ای با کیفیت استفاده کنید.)

یک قاشق غذاخوری کره را به خامه اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه خامه را درون مایکروفر قرار دهید تا گرم شود، اما مواظب باشید که نجوشد. یا می‌توانید خامه را درون کاسه‌ای بریزید و آن را روی بخار آب در حال جوش قرار دهید تا به روش بن ماری گرم شود.

خواندن
طرز تهیه شیر عسلی خانگی و خوشمزه

خامه‌ گرم شده را روی تکه‌های شکلات بریزید و به آن فرصت دهید تا شکلات‌ها را آب کند. خامه و شکلات را با هم، هم بزنید تا یک ترکیب صاف و یکدست داشته باشید. (یادتان باشد که نسبت خامه و شکلات در این رسپی ۲ به ۱ است. برای داشتن ترافل‌های بهتر این نسبت را رعایت کنید).

ترکیب خامه و شکلات را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. (اگر عجله دارید آنها در ظرف پهن تری چون سینی بریزید و داخل یخچال بگذارید تا زودتر سرد شوند). سپس آن را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را با دست به شکل توپ درآورید و در سینی قرار دهید و دوباره برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.

حالا زمان تزئین ترافل هاست. برای اینکه اینکار راحت‌تر و بهتر انجام شود موادتان را درون کاسه‌های کوچک بریزید و ترافل‌ها را درون آن‌ها بغلتانید. ترافل‌ها را در یخچال بگذارید و نیم ساعت قبل از سرو آن‌ها را خارج کنید. ترافل ها را می‌توانید تا مدت ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید.

اگر قصد دارید این ترافل ها را هدیه بدهید، هر ترافل را درون کپسول های کاغذی بگذارید و درون یک جعبه هدیه بچینید و تا زمان هدیه در جای خنک نگه داری کنید. سعس کنید برای تزئین ترافل ها از مواد متنوع استفاده کنید.

طرز تهیه ترافل شکلاتی
طرز تهیه ترافل شکلاتی

طرز تهیه ترافل شکلاتی با کیک

برای تهیه ترافل با کیک، علاوه بر مواد بالا به کیک شکلاتی نیز احتیاج دارید. ابتدا باید کیک را طبق طرز تهیه کیک شکلاتی آماده کنید. یا اگر نمی خواهید کیک شکلاتی را خودتان درست کنید می توانید یک قطعه کیک شکلاتی آماده اما با کیفیت خریداری کنید.

خواندن
طرز تهیه شیرینی نان چرخی خوش طعم قزوینی

کیک را با دست خرد کنید تا پودر شوند. سپس مانند دستور اولیه ترکیب کره و خامه قنادی را گرم کنید و روی شکلات تخته ای ها بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس این مخلوط شکلاتی را به کیک پودر شده اضافه کنید و هم بزنید. کیک و خامه و شکلات را به خوبی با هم مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر دربیاید.

سپس از مواد برداشته و آن‌ها را با دست به شکل توپ درآورید و در سینی قرار دهید و برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند. برای کاور کردن ترافل با کیک به کمی شکلات آب شده نیز احتیاج داریم. ابتدا ترافل ها را در شکلات غلطانده و سپس در موادی که برای تزئین آماده کرده اید بغلطانید و برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال گذاشته تا خودشان را بگیرند.

نکات پخت

  1. می توانید از بیسکویت پتی پور آسیاب شده جای کیک شکلاتی استفاده کنید.
  2. می توانید در مرکز ترافل ها مغز گذاشته و بعد گرد کنید که در این صورت شما ترافل مغزدار خواهید داشت.
  3. می توانید یک سیخ چوبی داخل آنها بزنید تا برای مهمونی و تولد به صورت تکی سرو کنید.
  4. اگر می خواهید برای مدتی آنها را نگهداری کنید داخل فویل آلومینیم یا ورقه مخصوص شکلات بپیچید.
طرز تهیه ترافل شکلاتی
طرز تهیه ترافل شکلاتی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه دیگچه مشهدی ، دسر سنتی مشهد