شیرینی شکلات آلمانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیرینی شکلات آلمانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی شکلات آلمانی نوعی شیرینی ساده و خوشمزه است که به راحتی و بدون نیاز به فر تهیه می شود. این شیرینی یکی از بهترین گزینه ها برای یک عصرانه ساده می باشد. شکلات آلمانی را بنا به ذائقه تان با شکلات تلخ و یا شیرین می توانید تهیه کنید. همچنین می توانید این شکلات را به صورت قالبی در قالب های سیلیکونی تهیه کنید و یا در یک ظرف پیرکس ریخته و به صورت یکجا تهیه کنید سپس برش بزنید. به دلخواه می توانید انواع مغزها را در این شکلات بریزید. در ادامه با آموزش این شیرینی خوشمزه همراه ما باشید.

شیرینی شکلات آلمانی

مواد لازم

  • تخم مرغ: یک عدد
  • پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه
  • پوست پرتقال رنده شده: یک قاشق سوپ خوری
  • گردو خرد شده: یک دوم پیمانه
  • شکر: یک دوم پیمانه
  • بیسکوییت پتی بور پودر شده: ۱۰۰ گرم یا بیشتر
  • کره: ۱۲۰ گرم

طرز تهیه

ابتدا کره و پودر کاکائو را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود. بعد از آب شدن کره، تخم مرغ و شکر را هم بزنید. به گونه ای که شکر و تخم مرغ کاملاً در هم ادغام شوند.

سپس به مواد روی حرارت اضافه و بعد از حل شدن شکر، آن را بردارید. گردو و بیسکوییت خرد شده را به مواد اضافه کنید و آن گاه هم بزنید. در مرحله بعدی پوست پرتقال را نیز پودر کنید و به سایر مواد اضافه و تا یک دست شدن مواد هم بزنید.

خواندن
طرز تهیه شیر عسلی خانگی و خوشمزه

اگر مواد شکلات تهیه شده شل بود، می توانید کمی پودر بیسکوییت دیگر نیز به آن اضافه کنید. در صورت تمایل در همین مرحله می توانید از موادی مانند پسته کمک بگیرید. میزان سفتی و وارفتگی شکلات را شما با اضافه کردن مواد مختلف از جمله پودر بیسکوییت تعیین می کنید. بنابراین این کار کاملاً سلیقه ای است.

شکلات آماده شده را داخل پلاستیک فریزر بریزید و به شکل مستطیلی با طول زیاد (استوانه ای شکل) در آورید. آن را فشرده و منسجم بسازید. برای فرم دهی به شکلات آن را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا شکلات خودش را بگیرد.

در هنگام برش شکلات می توانید آن را در پودر نارگیل، پسته و بیسکوییت خرد شده بغلتانید. نوش جان.