طرز تهیه کیک فنجانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک فنجانی خوشمزه و بدون فر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک فنجانی یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران بسیار زیادی دارد و دستور پختی مشابه با کیک یزدی دارد ولی برای پخت آن نیاز به فر ندارید. شما می توانید داخل قابلمه این کیک را به راحتی تهیه کنید و داخل همان فنجان ها سرو کنید. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه کیک فنجانی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک فنجانی

مواد لازم

  • آرد ۱۰ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۶ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۸ ق غذا خوری
  • شیر ۸ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۶ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱.۵ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه

ابتدا شیر و تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ و یکسان شوند. برای شروع تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و در حدی که رنگش کرمی شود و پف کند هم می زنیم.

حالا شیر را به همراه روغن مایع اضافه می کنیم و به حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو به دیگر مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم.

خواندن
طرز تهیه سوهان عسلی با خلال بادام

اگر نمی خواهید کیک فنجانی شما کاکائویی باشد می توانید پودر کاکائو را حذف کنید و به جای آن ۱ قاشق غذاخوری سر پر آرد سفید اضافه کنید. در ادامه فنجان ها را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس کمی کنجد کف فنجان ها می پاشیم. حالا تا نصف فنجان ها را با مایه کیک پر می کنیم.

درون یک قابلمه بزرگ به حدی آب می ریزیم که تا نصف ارتفاع فنجان ها آب بالا بیاید، سپس روی حرارت زباد قرار می دهیم تا آب سریع تر به جوش بیاید، پس از جوش آمدن آب حرارت را کم می کنیم.

حالا فنجان ها را داخل قابلمه می چینیم و روی درب قابلمه یک دم کنی تمیز قرار می دهیم. پس از ۲۰ دقیقه کیک ها را با خلال دندان تست می کنیم و اگر پخته بود از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خنک شوند، بعد از فنجان ها خارج می کنیم. نوش جان.

طرز تهیه کیک فنجانی

کیک فنجانی در فر

اگر می خواهید کیک فنجانی را در فر درست کنید باید از فنجانی استفاده کنید که تحمل دمای فر را داشته باشد، یا اینکه کلا مایه کیک را داخل قالب های کاپ کیک بریزید. برای پخت کیک فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

سپس قالب ها را داخل سینی فر می چینیم و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم تا بپزند. پس از ۲۰ دقیقه با خلال دندان چک می کنیم از کیک ها پخته بود، آنها را فر خارج می کنیم و پس اینکه کمی خنک شد از قالب خارج می کنیم.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک موزی خوشمزه و مجلسی
به این مقاله امتیاز دهید