طرز تهیه پودینگ شکلاتی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین ها هستند. پودینگ یکی از انواع دسرهای بین المللی است که در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار می باشد. این دسر علاوه بر اینکه طرز تهیه بسیار آسانی دارد بسیار هم خوشمزه است و می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد.

پودینگ شکلاتی یکی از خوشمزه ترین پودینگ هاست. برای غلظت دهی به این دسر برخی از زرده تخم مرغ و برخی از نشاسته ذرت استفاده می کنند. در کل تهیه این دسر بسیار راحت است. در ادامه طرز تهیه پودینگ شکلاتی به ۲ روش را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی ساده

مواد لازم

شیر ۲ و سه چهارم پیمانه
شکر ½ پیمانه
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
وانیل شکری ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس

طرز تهیه

ابتدا یک تابه مناسب که لبه دار و نچسب باشد انتخاب می کنیم و شکر را به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو و مقدار خیلی کمی نمک داخل تابه می ریزیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

در ادامه شیر هم دمای محیط را کم کم به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. پس از اینکه تمام شیر را به تابه اضافه کردیم، تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم.

خواندن
طرز تهیه رولت انار خوشمزه مخصوص شب یلدا

هم زدن مواد را باید تا زمانی که پودینگ به غلظت مورد نظرمان برسد ادامه دهیم. زمانی که مواد به درجه جوش برسند به دلیل وجود نشاسته ذرت خیلی سریع غلیظ می شوند. پس از اینکه غلظت پودینگ مانند فرنی شد وانیل را اضافه می کنیم.

حالا حرارت را ملایم تر می کنیم و در ادامه کره هم دمای محیط را اضافه می کنیم و خیلی سریع با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و  پودینگ را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

پودینگ از دسرهایی است که هم به صورت سرد سرو می شود هم به صورت گرم. پس از اینکه پودینگ را در ظرف مورد نظرمان کشیدیم می توانیم برای تزیین آن از پودر کاکائو، شکلات رنده شده، پودر پسته، مغزهای خرد شده، خامه فرم گرفته و یا هر چیز دیگری به سلیقه خود استفاده کنیم.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی
طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی با تخم مرغ و خامه صبحانه

مواد لازم

شیر ۲ لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکلات تلخ ۵۰ گرم

طرز تهیه

برای تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب شکر را می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را به همراه آرد و پودر کاکائو درون الک می ریزیم و درون قابلمه الک می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا می کنیم.

حالا زرده تخم مرغ را به همراه خامه صبحانه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست و منسجم شود. در ادامه شیر را آرام آرام به مایه پودینگ اضافه می کنیم.

خواندن
کرم بروله ، دسر خوشمزه فرانسوی | Crème Brûlée

در حین اضافه کردن شیر به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به غلظت مناسب (تقریبا مانند فرنی) برسند.

در این مرحله زمانی که مایه پودینگ به غلظت فرنی رسید، شکلات تخته ای تلخ را به صورت تکه های کوچک خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن شکلات، مایه پودینگ را به آرامی و به صورت متداوم هم می زنیم.

هم زدن مایه پودینگ را تا زمانی که شکلات در آن ذوب شود ادامه می دهیم. زمانی که شکلات تخته ای به طور کامل ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم مایه پودینگ کاملا خنک شود

در نهایت مایه پودینگ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه پودینگ خودش را بگیرد. در آخر پودینگ را از یخچال خارج می کنیم و به همراه پودر پسته و توت فرنگی تزئین می کنیم.

پودینگ شکلاتی با بیسکوییت

برای تهیه پودینگ با بیسکوییت، ابتدا یکی از ۲ دستور بالا را برای تهیه پودینگ انجام دهید. سپس یک بسته بیسکوییت (پتی بور، ساقه طلایی، اورئو یا هر نوع بیسکوییت دیگر) را پودر میکنیم. داخل ظرف های سرو به صورت لایه لایه کمی بیسکوییت و کمی پودینگ میریزیم. میتوانیم لابه لای لایه ها از موز هم استفاده کنیم. این کارو تا آخر انجام میدهیم و در نهایت طبق سلیقه خود روی آن را تزئین می کنیم.

خواندن
طرز تهیه سس کارامل خوشمزه و فوق العاده ☀️

نکات مهم پخت

  • کسانی که حساسیت به لبنیات دارند میتوانند در پودینگ شکلاتی به جای شیر از شیر بادام یا شیر سویا استفاده کنند.
  • اگر دوست دارید پودینگ پر رنگ تری داشته باشید می توانید پودر کاکائو را بیشتر کنید.
  • میزان شکر کاملا بسته به ذائقه شماست و می توان آن را کم و زیاد کرد.
  • پودینگ را باید مدام مخلوط کرد و با حرارت خیلی کم طبخ نمود.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: