طرز تهیه تیرامیسو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه تیرامیسو آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

تیرامیسو یکی از معروف ترین دسرهای ایتالیایی است که در دل همه مردم جا باز کرده و در کشور ما هم رواج زیادی پیدا کرده است. این روزها به ندرت کافه یا رستورانی پیدا میشود که دسر تیرامیسو در منوی دسرهایش نباشد. دوستداران قهوه بدون شک از این دسر هم خوششان خواهد آمد.

چون برای تهیه تیرامیسو، بیسکویت لیدی فینگر در قهوه سرد فرو میرود و طعم و عطر عالی قهوه را به خودش جذب میکند. لایه دیگر دسر مخلوطی است که از خامه پنیر ماسکارپونه تهیه میشود. این پنیر عالی که بافتی شبیه به خامه دارد در کنار لیدی فینگر آغشته به قهوه فوق العاده است.

طرز تهیه تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو

مواد لازم 

  • شکر۱۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
  • خامه قنادی (یا صبحانه)  ۲۰۰ گرم
  • بیسکویت لیدی فینگر ۱ بسته
  • قهوه اسپرسو سرد ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه دسر تیرامیسو ابتدا باید قهوه ای غلیظ نظیر قهوه ترک و یا قهوه اسپرسو را در منزل تهیه کنید اگر هیچ کدام از این قهوه ها را در دسترس نداشتید می توانید از نسکافه برای ساخت تیرامیسو استفاده کنید سپس قهوه‌ را کنار بگذارید تا خنک شود.

در مرحله بعد خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد سپس خامه را با پنیر ماسکارپونه درون ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم مانند و یکدست شوند. اگر از خامه صبحانه استفاده میکنید به آن شکر اضافه کنید.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک سان سباستین ، خوشمزه و خانگی

در این مرحله بیسکویت‌ ها را به صورت تکی‌تکی درون قهوه خنک شده فرو ببرید و به‌ سرعت خارج کنید.سپس بیسکویت‌ها را به صورت تکی تکی درون ظرفی مناسب بچینید.

بعد از اینکه ته ظرف را با کمک بیسکویت‌ها به طور کامل پوشاندید با کمک قاشق مقداری از کرم خامه‌ای را روی سطح بیسکویت‌ها بریزید سپس با قاشق روی سطح بیسکویت‌ها را صاف کنید.

دوباره یک لایه دیگر از بیسکویت های خیس خورده را روی کرم خامه‌ای بچینید. با توجه به بزرگی ظرف دسر و میزان مواد لازم به روشی که گفته شد چند لایه بیسکویت و کرم خامه‌ای روی یکدیگر قرار دهید تا مواد تمام شوند توجه داشته باشید که لایه بالایی این دسر باید کرم خامه‌ای باشد سپس در انتها مقداری پودر کاکائو الک شده را روی دسر تیرامیسو الک کنید.

در مرحله آخر روی ظرف دسر را با سلفون بپوشانید و دسر را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا طعم همه مواد دسر به خوبی با یکدیگر مخلوط شود سپس بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از یخچال بیرون آورید و سرو کنید.

همچنین دسر تیرامیسو را با تخم مرغ هم درست میکنند . که در ادامه به طرز تهیه آن خواهیم پرداخت.

طرز تهیه تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو

مواد لازم

  • ۴ عدد تخم مرغ
  • فنجان شکر  ۱۰۰ گرم
  • یک فنجان قهوه سرد
  • پودر کاکائو
  • پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
  • بیسکویت لیدی فینگر ۱ بسته

طرز تهیه 

۱۸۰ میلی لیتر قهوه درست کنید و بگذارید سرد شود. سفیده تخم مرغ را بزنید تا پف کند و کنار بگذارید. در کاسه ای بزرگ دیگر، ۴ زرده تخم با قند را تا زمانی که بافت فومی بدست بیاید ، بزنید.

خواندن
طرز تهیه شیرینی مرنگ ، پفکی و خوشمزه

به تدریج پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید و به آرامی آن را تا زمان یکنواخت شدن بزنید. سفیده تخم مرغ را اولین قدم به آن اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید.

یک لایه از بسکویت لیدی فینگر را با قهوه خیس کنید و در کف ظرف مستطیل شکل بچینید. روی بسکویت ها را با یک لایه کرم ماسکارپونه بپوشانید.

سپس یک لایه دیگر از بسکویت لیدی فینگر را اضافه کنید، آن ها را با قهوه خیس کنید ، و یک لایه دیگر از کرم ماسکارپونه را  اضافه کنید. در آخر، روی آن پودر کاکائو بریزید و بگذارید به مدت یک شب در یخچال بماند به طوری که مزه مواد با هم ترکیب شوند.

طرز تهیه تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو

نکته

اگر بیسکویت لیدی فینگر در اختیار ندارید می‌توانید از بیسکویت پتی بور استفاده کنید. حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای استفاده از بیسکویت از چند لایه نازک کیک اسفنجی ساده استفاده کنید.