دسر کدو حلوایی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای ، یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین دسرهای ترکی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

دسر کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی است که در فصل پاییز و زمستان تهیه می شود. این دسر به دلیل استفاده زیاد مردم کشور ترکیه بیشتر با نام این کشور شناخته می شود. در صورتی که بسیاری از شهرهای ایران هم این دسر را از قدیم الایام داشته اند و فقز ممکن است طریقه درست کردن آنها کمی متفاوت از یکدیگر باشد.

این دسر علاوه بر خوشمزه بودن بسیار مقوی است. زیرا کدو خواص فراوانی برای بدن دارد. از طرفی رنگ این دسر نیز بسیار خوشرنگ و زیباست و در مهمانی های شما می تواند زیبایی خاصی به میزتان بدهد. اگر دوست دارید که طعم این دسر را امتحان کنید، در ادامه با طرز تهیه آن همراه ما باشید.

دسر کدو حلوایی
دسر کدو حلوایی

مواد لازم

  • کدو حلوایی ۳۰۰ گرم
  • شکر ۱/۵ لیوان
  • چوب دارچین ۱ تکه
  • میخک ۵ عدد
  • مغز پسته یا گردو برای تزئین

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه دسر کدو حلوایی مجلسی ابتدا کدو حلوایی را تکه تکه می کنیم. برای اینکه دسر ظاهری زیباتر داشته باشد می توانید با تکه های کدو حلوایی را با کاتر یا قالب برش بزنیم تا ظاهر شیک تر و زیباتری داشته باشند.

مرحله دوم

در این مرحله کدو حلوایی رد شده را در قابلمه ای مناسب قرار می دهیم و روی آن شکر می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت یک شب استراحت کند تا شکر آب بیاندازد.

خواندن
طرز تهیه کیک پودینگ شکلاتی ساده و خوشمزه

مرحله سوم

پس از اینکه کدو حلوایی ها به خوبی آب انداختند، درب قابلمه را بر می داریم چون باعث می شود که آب موجود در قابلمه غلیظ نشود و شیره داخل آن آبکی شود. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب موجود در قابلمه به جوش آمد چوب دارچین و میخک ها را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه کدوها طعم دار شوند. توجه داشته باشید که در این مدت اصلا کدوها را هم نمی زنیم تا دفرمه شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه کدوها پخته شدند آن ها را در ظرف مورد نظر که بهتر است گود باشد قرار می دهیم و از شربت کدوها روی آن ها می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم و زمان سرو روی کدوها گردو یا پسته می ریزیم. نوش جان

دسر کدو حلوایی
دسر کدو حلوایی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: