طرز تهیه شیرینی ریبون

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه شیرینی ریبون ، یکی از شیرینی های خوشمزه خانگی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی ریبون یکی از انواع شیرینی های خوشمزه است و مناسب مهمانی های شما می باشد. این شیرینی از شیرینی های سنتی ایرانی است و در شهرهای مختلف تهیه می شود.

این شیرینی که با کره، زعفران و پودر پسته تهیه می شود طعم و مزه بسیار عالی ای دارد. شیرینی ریبون داخل قیف ریخته می شود و با ماسوره ستاره به آن شکل داده می شود. در ادامه طرز تهیه شیرینی ریبون را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی ریبون
طرز تهیه شیرینی ریبون

مواد لازم

  • آرد قنادی ۱۵۰ گرم
  • پودر قند ۶۰ گرم
  • کره ۱۰۰
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر نشاسته ذرت ۳۵ گرم
  • پودر هل ۱ قاشق چایخوری
  • زعفران غلیظ دم کرده ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی ریبون

برای تهیه این شیرینی خوشمزه، ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. زعفران را بسابید و با یخ دم بگذارید تا خوش رنگ شود. همه مواد را با ترازو وزن کنید و کنار بگذارید. این شیرینی بسیار حساس است و باید مواد اندازه شود.

در ادامه کره نرم شده را به همراه پودر قند را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. در حین هم زدن با لیسک کره اطراف کاسه را خوب جمع کنید تا کره حسابی هم بخورد و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه زرده تخم مرغ و پودر هل را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا زرده کاملا به خورد مواد برود.

خواندن
طرز تهیه تارت شکلاتی خوشمزه و مخصوص

در ادامه زعفران غلیظ دم کرده را اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید تا خمیر خوش رنگ شود. نشاسته ذرت را به همراه آرد باهم مخلوط و سه بار الک کنید و مواد را به تدریج اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید. می توانید برای هم زدن از همزن برقی استفاده کنید تا خمیر نرم و لطیف شود. خمیر این شیرینی نیازی به استراحت ندارد.

حالا سینی فر را کاغذ روغنی بیاندازید و مواد شیرینی را داخل قیف ریخته و با ماسوره دلخواه مواد را شکل دهید و یا می توانید دایره های کوچک از خمیر بردارید و مانند یک گل کنار هم قرار دهید. سینی را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند. شیرینی ریبون زعفرانی شما آماده است، پس از خنک شدن با چای سرو کنید.

چند نکته

  1. می توانید از کره گیاهی استفاده کنید.
  2. ماسوره M برای شکل دادن به این شیرینی بسیار مناسب است.
  3. بهتره دانه هل را خودتان در منزل تهیه کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.
  4. در صورت دلخواه می توانید زعفران را حذف کنید تا شیرینی کرم رنگ داشته باشید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه و مجلسی