طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالتی فرانسوی دارد. این شیرینی از یک نوع خمیر لایه لایه کره ای که خمیر آن را خمیر هزارلا می نامند تشکیل شده که بین این لایه های ترد و شکننده را با کرم کاستارد و یا خامه زده شده پر می کنند و در آخر پودر قند را روی شیرینی الک می کنند. در ادامه با آموزش کامل این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مواد لازم

  • خمیر هزارلا : ۱ بسته
  • خامه قنادی: ۲۰۰ گرم
  • پودر قند برای تزیین به مقدار لازم
  • پودر پسته برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس خمیر هزار لایه را از یخچال خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا یخ آن باز شود و با یک چاقوی تیز دور خمیر را جدا می کنیم و کنار می گذاریم (در ادامه به آن نیاز داریم) حالا خمیر را به صورت مستطیلی با سایز ۳ در ۵ سانتی متر برش می زنیم.

یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار می دهیم و خمیرهای برش داده شده را داخل سینی فر می چینیم. اضافه های دور خمیر را هم کنار سینی فر قرار می دهیم تا بپزند.

پس از اینکه فر داغ شد خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه خمیر هزار لایه به خوبی پف کرد و پخته شد، آنرا از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه شیرینی قنادی را به خوبی می زنیم تا فرم بگیرد و حجیم شود.

خواندن
طرز تهیه کیک گردویی مخصوص و خوشمزه

روی خمیر هزار لایه پس از پخت کمی پف می کند، به دلیل اینکه سطح خمیر هزار لایه برای قرار دادن روی هم باید صاف باشد روی آنرا با ضربات چاقو جدا کنیم. در ادامه لایه های خمیر ها را با کارد به آرامی از هم باز می کنیم.به مقدار دلخواه بین لایه های شیرینی خامه می زنیم و شیرینی ها را کنار هم داخل یک سینی می چینیم.

در ادامه اضافه های دور خمیر را که پختیم خرد می کنیم و با پودر قند مخلوط می کنیم سپس کمی خامه روی شیرینی ها می مالیم تا مخلوط پودر قند و شیرینی خرد شده به شیرینی ها بچسبند. در اخر شیرینی ها را داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با پودر پسته تزیین میکنیم، سپس در یخچال می گذاریم تا رطوبت خامه در بین لایه های شیرینی پخش شود. نوش جان.