طرز تهیه شیرینی گردویی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیرینی گردویی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی گردویی از شیرینی‌های خشک خوشمزه، سنتی و محبوب ایرانی است. اصلی‌ترین ماده غذایی موجود در شیرینی گردویی، گردو است و به همین خاطر نسبت به سایر شیرینی‌ها قیمت گران‌تری دارد. در صورتی که نسبت به گردو حساسیت نداشته باشید، احتمالا این شیرینی را دوست داشته باشید. با توجه به مواد اولیه شیرینی گردویی، می‌توان گفت این شیرینی مقوی یک عصرانه کامل است که می‌توانید آن را همراه یک چای تازه‌دم میل کنید. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه شیرینی گردویی بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی گردویی

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی

پودر گردو ۱۲۰ گرم
آرد برنج ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ یک عدد
کره ۸۰ گرم
پودر قند ۱۲۰ گرم
دارچین نصف قاشق مرباخوری
مغز گردو به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی گردویی

طرز تهیه

برای تهیه شیرینی گردویی ساده ابتدا کره را از یخچال بیرون می‌آوریم و می‌گذاریم تا با دمای محیط نرم شود. سپس فر را روشن می‌کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا گرم شود و زمانیکه می‌خواهیم شیرینی‌ها را در فر قرار دهیم معطل نشویم.
پس از اینکه کره نرم شد آن را در کاسه‌ای می‌ریزیم و پودر قند را به آن می‌افزاییم و با همزن خوب هم می‌زنیم تا یکدست شوند و کمی رنگ آن ها تغییر کند.

سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و مواد را هم می‌زنیم؛ دارچین را نیز اضافه کرده و مواد را مخلوط می‌کنیم. (به جای دارچین می‌توانید وانیل را جایگزین کنید)

خواندن
طرز تهیه شیر برنج شکلاتی ساده و خوشمزه

در ادامه پودر گردو را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم تا مواد کاملا به خورد هم بروند. سپس آرد برنج را چندبار الک کرده و به مواد مایه شیرینی می‌افزاییم و پیاپی هم می‌زنیم تا یکدست شود و خمیر نرمی داشته باشیم که با دست به راحتی بتوانیم آن را به یک سمت کاسه جمع کنیم.

کف سینی فر را کاغذ روغنی می‌اندازیم و به اندازه یک گردو از مایه شیرینی بر می‌داریم و با کف دودست به آن شکل می‌دهیم تا مثل یک دایره شود و در سینی می‌گذاریم.

همه مایه شیرینی را به همین صورت آماده می‌کنیم و در سینی با فاصله می‌چینیم و روی آن ها نصف مغز گردو می‌گذاریم. کمی فشار می‌دهیم تا گردوها داخل خمیر برود و بعد پخت بیرون نیاید. سینی را داخل فر قرار می‌دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد شیرینی‌ها پخته شوند.

شیرینی های آماده شده را بیرون می‌آوریم و زمانی که خنک شدند از روی کاغذ روغنی جمع می‌کنیم و در ظرف می‌چینیم.نوش جان