طرز تهیه میگو سوخاری

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه میگو سوخاری ، یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای مقوی و پرطرفدار را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

میگو یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و جزو غذاهای دریایی محسوب می شود. برخی میگوی کبابی دوست دارند، برخی میگوی سرخ شده را ترجیح می دهند. و اما بسیاری از افراد به دلیل کریسپی بودن و خوشمزه بودن میگوی سوخاری را دوست دارند. میگو سوخاری یکی از انواع غذاهای فست فودی و خوشمزه در جهان است که بسیار پرطرفدار می باشد.

میگو سوخاری یکی از غذاهایی است که علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد. درست است که میگو غذایی گران است اما بهتر است به دلیل فواید میگو آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، این غذای لذیذ را از دست ندهید. در ادامه ما طرز تهیه میگو سوخاری را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه میگو سوخاری
طرز تهیه میگو سوخاری

مواد لازم

  • میگو پاک شده ۱ کیلوگرم
  • سیر ۵ حبه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ لیوان
  • آرد سوخاری ۱ لیوان
  • آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن سرخ کردنی به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

میگوی پاک شده آماده است فقط با یک چاقو پشت کمر میگو را می بریم و با یک خلال دندان رگ سیاه آن را خارج می کنیم و تمیز آبکش می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس سیرها را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و داخل ظرف میگو ها می ریزیم.

خواندن
طرز تهیه پلو سبزیجات خوشمزه و سالم

آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و نمک و فلفل سیاه را روی میگوها می پاشیم و مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا میگوها با مواد آغشته شوند و روی کاسه را سلفون می کشیم.

به مدت ۳ ساعت اجازه می دهیم تا در یخچال میگوها طعم دار شوند. سپس میگو ها را از یخچال خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و آرد سوخاری را نیز در کاسه ای دیگر می ریزیم و آرد سفید را نیز در کاسه ای جداگانه می ریزیم و کنار هم قرار می دهیم.

در تابه ای کوچک و عمق دار روغن به اندازه ای می ریزیم که میگوها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا آرام داغ شود. زمانیکه روغن داغ شد میگو را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم، بعد داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم تا کاملا پوشیده شود و داخل روغن داغ قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود.

میگو ها زود سرخ می شوند پس همین که طلایی شدند از روغن بیرون می آوریم و در صافی یا روی دستمال تمیز آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود. میگو های سرخ شده را در ظرف می چینید و با سیب زمینی سرخ شده یا سالاد فصل این غذای لذیذ را نوش جان کنید.

سس مخصوص میگو سوخاری

برای تهیه سس مخصوص میگو سوخاری معمولا از ترکیب سس فلفل تایلندی و سویا سس استفاده می شود . ترکیب این سس به این صورت است که به ازای هر قاشق غذای سویا سس باید ۲ قاشق غذاخوری سس فلفل تایلندی استفاده شود.

خواندن
طرز تهیه ناگت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی

اگر سس فلفل تایلندی ندارید می توانید به جای آن از ترکیب ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و ۲ قاشق غذاخوری سس کچاپ استفاده کنید. گزینه دیگر استفاده از سس تارتار است.

سس تارتار یک سس بسیار خوشمزه است که معمولا در ادامه طرز تهیه میگو سوخاری آموزش داده می‌شود تا طعم بهتری به غذای شما ببخشد. این سس خانگی به سادگی آماده می‌شود و برای تهیه آن به مراحل پیچیده و مواد زیادی نیاز ندارید.

  • تخم‌مرغ آب‌پز ۱ عدد
  • جعفری ساطوری شده ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر رنده شده ۲ حبه
  • پیاز ریز خرد شده نصف یک پیاز کوچک
  • خیارشور ریز خرد شده ۱ عدد
  • سس مایونز نصف لیوان
  • سس خردل یک قاشق مرباخوری
  • آب لیموترش، نمک و فلفل به میزان دلخواه

برای آماده کردن سس تارتار و سرو در کنار میگو سوخاری و میگو پفکی تمام مواد بالا را داخل کاسه‌ای مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید. سپس میگوها را به همراه این سس در کنار قارچ سوخاری، پیاز سوخاری و سیب‌زمینی سرخ شده سرو کنید.

طرز تهیه میگو سوخاری
طرز تهیه میگو سوخاری

میگو سوخاری با ماءالشعیر

اضافه کردن ماءالشعیر به میگو سوخاری باعث می شود که میگوهای تردتری داشته باشید. در زمان طعم دار کردن میگوها مقدار کمی (نصف فنجان) ماءالشعیر کلاسیک بدون طعم اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر بیش از حد ماءالشعیر اضافه کنید، میگوها هنگام سرخ کردن ممکن است از هم بپاشند.

میگو رژیمی

میگو سوخاری به علت سرخ شدن کالری زیادی دارد و مصرف آن برای افراد مسن مناسب نیست. اگر دوست دارید میگو را به صورت رژیمی با کالری پایین مصرف کنید توصیه می کنیم به جای استفاده از میگو سوخاری از میگو کبابی استفاده کنید.

خواندن
طرز تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر ساده و خوشمزه

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: