طرز تهیه میگو کبابی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه میگو کبابی ، یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای مقوی و پرطرفدار را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

میگو یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و جزو غذاهای دریایی محسوب می شود. برخی دوست دارند میگو را کباب کنند و برخی میگوی سرخ شده را دوست دارند. تهیه میگوی کبابی بسیار راحت و آسان است و طعم آن بی نظیر است. میگویی که برای کباب کردن استفاده می‌کنید، باید درشت باشد؛ زیرا میگوهای ریز حین پختن خشک و سفت می‌شوند، بنابراین میگوهای ریزتر برای سرخ کردن و میگوهای درشت برای کباب کردن مناسب هستند.

میگو کبابی یکی از غذاهایی است که علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد. درست است که میگو غذایی گران است اما بهتر است به دلیل فواید میگو آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، کباب میگو را از دست ندهید. این کباب هم بر روی ذغال و هم در فر و تابه تهیه می شود. در ادامه ما طرز تهیه میگو کبابی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه میگو کبابی
طرز تهیه میگو کبابی

مواد لازم

  • میگوی درشت ۱ کیلو
  • سیر ۲ حبه
  • جعفری ۵۰ گرم
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ۴ قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • زعفران ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • سیخ چوبی به تعداد کافی
خواندن
طرز تهیه ساندویچ بادمجان لذیذ و خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه

ابتدا میگوها را با دقت تمیز کنید و اجزای اضافی شان را جدا کنید سپس آنها را بشویید و آبکشی کنید. پس از اینکه میگوها خشک شدند آنها را داخل یک کاسه مناسب بریزید. در مرحله بعد جعفری را به صورت ساطوری خرد کنید و به میگوها اضافه کنید.

ذغال ها باید به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارد، روی طعم کباب هم تاثیر می گذارد. در ادامه سیخ های میگو را روی کباب پز بچینید و پس از اینکه میگو ها نیم پز شدند به صورت متداوم آنها را به سس کره و زعفران آغشته کنید تا خشک نشوند.

خواندن
برگر کره ویسکانسین چیست؟ + طرز تهیه آن | Wisconsin Butter Burger

استفاده از سس کره و زعفران علاوه بر اینکه باعث می شود میگوها رنگ و طعم بهتری داشته باشند، باعث می شود میگوها بعد از کباب شدن خشک نشوند. در پایان پس از اینکه کباب میگو آماده شد آنرا به همراه سس مخصوص سرو کنید.

طرز تهیه سس مخصوص میگو

سرو سس میگو کاملا اختیاری است. اگر دوست داشتید میگوی کبابی تان را با سس میل کنید، ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید، سپس ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ، ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز، ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم، مقداری پودر سیر، شکر، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و در هنگام سرو میگو کبابی از این سس استفاده کنید.

میگو کبابی در فر و یا ماهیتابه

اگر به منقل و ذغال دسترسی ندارید می توانید میگو را در فر و یا حتی ماهیتابه کباب کنید. دستور پخت میگو به این روش ها کاملا مانند دستور بالاست و فقط میگوها را که به سیخ های چوبی کشیدید آن ها را در فر قرار می دهید تا کباب شوند.

برای تهیه میگو در تابه یک روش این است که، ابتدا کره را آب کنید و به آن رب گوجه‌فرنگی، روغن زیتون، پودر سیر، گوجه‌فرنگی رنده شده و ادویه‌ها را اضافه کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند تا غلظت پیدا کند. بعد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.

میگوها را ۳۰ دقیقه در این سس بخوابانید. البته در این هنگام، آب لیموترش‌ها را نیز اضافه کنید. سپس تابه‌ای چدنی را روی حرارت قرار دهید و میگوهای مزه‌دارشده را در آن بگذارید تا کباب شوند.

خواندن
طرز تهیه گراتن مرغ ☀️ غذای لذیذ فرانسوی
طرز تهیه میگو کبابی
طرز تهیه میگو کبابی

نکات مهم

  • هنگام خرید میگو دقت کنید اگر میگوهای مورد نظرتان دارای سر هستند، سرشان بوی نامطبوعی ندهد. در ضمن، باید میگوها سفت باشند و بافت ارتجاعی نیز داشته باشند.
  • برای کباب کردن میگو می‌توانید آن‌ها را در تابه‌های چدنی و در میان سیخ‌های چوبی قرار دهید یا اینکه از سیخ‌های نازک فلزی استفاده و آن‌ها را روی منقل یا باربیکیو کباب کنید.
  • از قرار دادن طولانی مدت میگو ها روی آتش خودداری کنید، زیرا حرارت بیش از حد، باعث سفت شدن میگوها خواهد شد. یادتان باشد نشانه پخته شدن میگو، حلقه شدن آن بر اثر حرارت است، بنابراین به محض حلقه شدن میگوها، آن‌ها را از روی آتش بردارید.
  • میگوی کبابی را به اندازه مصرف هر وعده، مزه ‏دار کنید، زیرا گرم کردن دوباره آن طعم مناسبی برای این غذا ایجاد نخواهد کرد و دلچسب نخواهد بود.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: