طرز تهیه فیله ماهی کبابی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه فیله ماهی کبابی ، یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای مقوی و پرطرفدار را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

ماهی کبابی یکی از کباب های بسیار پرطرفدار و جزو غذاهای دریایی محسوب می شود. برخی دوست دارند ماهی را به صورت کامل کباب کنند که در این صورت باید به فکر توری و منقل باشید و پیشنهاد می کنیم کباب ماهی قزل آلا را امتحان کنید. اما بسیاری هم فیله ماهی کبابی را به دلیل راحت و آسان بودن تهیه آن ترجیح می دهند. این کباب خوشمزه به دلیل اینکه از گوشت فیله ماهی های بزرگ مثل ماهی آزاد تهیه می شود بسیار لذیذ است.

فیله ماهی کبابی یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین انواع کباب هاست. برای تهیه فیله ماهی کبابی باید از فیله ماهی های بزرگ استفاده شود که ضخامت فیله تقریبا بین ۱ تا ۲ سانتی متر باشد. برای این منظور می توانید از فیله ماهی هایی مثل ماهی تن، ماهی آزاد و… استفاده کنید. اگر می خواهید یک فیله ماهی کبابی عالی درست کنید در ادامه با طرز تهیه آن با ما باشید.

طرز تهیه فیله ماهی کبابی
طرز تهیه فیله ماهی کبابی

مواد لازم

  • فیله ماهی ۶۰۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • سویا سس ۱ قاشق سوپخوری
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

برای تهیه فیله ماهی کبابی ابتدا فیله ماهی را بشویید سپس به صورت تکه های یک اندازه خرد کنید. در ادامه قطعات فیله را آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. پس از اینکه فیله ها را خشک کردید یک کاسه مناسب برای تهیه سس فیله کباب انتخاب کنید.

خواندن
طرز تهیه کوکوی گل کلم مقوی خوشمزه و مجلسی

در مرحله بعدی آبلیموی تازه را به همراه روغن زیتون، سویا سس، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل سیاه داخل کاسه بریزید. سیر را هم به صورت خیلی ریز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید. در مرحله بعد باید منقل ذغال را آماده کنید.

توجه داشته باشید که در زمان کباب کردن فیله ماهی حتما تمام ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر اینکه باعث بد طعم شدن فیله کباب می شود برای بدن نیز بسیار زیان آور هستند.

در حین کباب کردن ماهی کباب می توانید مجددا از سس روی فیله ها بزنید. در کنار فیله ماهی کبابی می توانید از سبزیجات کبابی مانند فلفل سبز، سیب زمینی، قارچ و… هم استفاده کنید. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه سبزیجات کبابی سرو کنید.

طرز تهیه فیله ماهی کباب در فر

در این دستور ابتدا ماهی را مانند روش قبل مزه دار کنید. سپس ماهی مزه دار شده را به همراه پیازچه و هویج خرد شده،سبزیجات دلخواه، حلقه های لیموترش و گوجه فرنگی ۴ قاچ شده داخل فویل قرار دهید و فویل را بپوشانید (کاغذ فویلی را به اندازه ای باز کنید که بتوانید تمام موادی که گفته شده را در آن جای دهید و روی آن را بپوشانید). برای اینکه بخار داخل پخت هنگام حرارت خارج شود چند سوراخ هم روی فویل ایجاد کنید. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و بسته فویل را در آن قرار دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر بپزد.

خواندن
طرز تهیه کباب ماهی قزل آلا و نکات آن
طرز تهیه فیله ماهی کبابی
طرز تهیه فیله ماهی کبابی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: