طرز تهیه خوراک قفقازی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه خوراک قفقازی ، یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

خوراک قفقازی از بهترین و محبوب‌ترین غذاهای بین المللی است. این غذای خوشمزه از سینه مرغ، لوبیا سبز، بادمجان و کدو سبز تهیه می‌شود و طعمی لذیذ و دلچسب دارد. خوراک قفقازی را می‌توانید با گوشت گوساله نیز طبخ کنید.

برای آشنایی با نحوه طبخ این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید تا شما را با دنیایی سرشار از طعم آشنا کنیم. اگر شما هم به استفاده از مرغ در غذا علاقه دارید، قطعا طبخ و میل نمودن این دستور غذایی می‌تواند خاطره شگفت‌انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه طرز تهیه خوراک قفقازی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه خوراک قفقازی
طرز تهیه خوراک قفقازی

مواد لازم

در ادامه لیست مواد غذایی لازم برای تهیه خوراک قفقازی را آورده‌ایم. مقادیر مشخص شده برای ۴ نفر کافی است؛

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
  • هویج ۱ عدد
  • کدو سبز ۲ عدد
  • بادمجان ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • ماست موسیر ۱ لیوان
  • سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه خوراک قفقازی

برای تهیه خوراک قفقازی به ترتیب باید مراحل زیر را طی کنید؛

مرحله ۱: سینه مرغ را با ۳ لیوان آبپف مقداری زردچوبه و نمک در یک قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید و صبر کنید تا آب جوش بیاید.

مرحله ۲: کف‌هایی که از گوشت مرغ خارج شده‌اند را با استفاده از قاشق جمع آوری نمایید. هویج‌ها را پوست بگیرید. زمانی که مرغ به حالت نیم پز رسید هویج‌ها را به همراه لوبیا سبز به قابلمه اضافه نمایید.

خواندن
طرز تهیه کتلت ماهی سالمون خوشمزه و مقوی

مرحله ۳: بادمجان و کدو سبز را پوست گرفته و به شکل خلالی خرد کنید. در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و کدو و بادمجان خلال شده را در آن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۴: پس از اینکه مرغ به طور کامل پخته شد، گوشت مرغ، لوبیا سبز و هویج را درون آبکش ریخته و آب اضافی آن‌ها را بگیرید. سپس به طور جداگانه سینه مرغ را ریش ریش کنید، هویج پخته شده را رنده کنید و لوبیا سبز را هم جدا به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله ۶: حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه سرخ کنید. پس از پیاز کاملا تفت خورد، به آن گوشت مرغ ریش ریش شده، دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. این مواد را مخلوط کرده و کمی تفت دهید و پس از آن هویج پخته و رنده شده را اضافه نمایید.

مرحله ۷: تا زمانی که آب اضافی هویج تبخیر شود به تفت دادن مواد ادامه دهید. سپس آن‌ها را درون یک کاسه بزرگ ریخته و کدو سبز و بادمجان سرخ شده را به آن اضافه نمایید. لوبیا سبز نگینی خرد شده را هم در کاسه بریزید.

مرحله ۸: در کاسه‌ای دیگر ماست موسیر را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و همچنین سس مایونز ترکیب کنید. سیرها را درون کاسه ماست موسیر رنده کرده و مخلوط به دست آمده را آنقدر هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ۹: پس از خنک شدن مواد خوراک قفقازی، سس را به آن افزوده و به خوبی مخلوط نمایید. سپس کاسه را با سلفون پوشانده و درون یخچال قرار دهید. صبر کنید تا سس به خورد مواد برود.

خواندن
طرز تهیه پنینی مرغ ، غذای خوشمزه ایتالیایی | Panini

مرحله ۱۰: خوراک قفقازی شما آماده است. می‌توانید آن را با استفاده از سبزیجات معطر، مغز گردو، چیپس خلالی و پیاز داغ تزیین نمایید.

طرز تهیه خوراک قفقازی
طرز تهیه خوراک قفقازی

سخن پایانی

خوراک قفقازی از غذاهای لذیذ بین المللی است که محبوبیت فراوانی دارد. در تهیه این غذا از کدو، هویج، بادمجان، لوبیا سبز، سیر و سینه مرغ استفاده می‌شود. این خوراک را همچنین می‌توانید با استفاده از گوشت گوساله طبخ کنید. همچنین شما در تزیین این غذا انتخاب‌های متعددی داشته و می‌توانید از چیپس خلالی، مغز گردو، سبزیجات معطر، پیاز داغ و موارد متعدد دیگر استفاده کنید.