طرز تهیه کباب پاکستانی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کباب پاکستانی ، یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای پاکستانی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کباب از جمله غذاهایی است که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه چون ترکیه، پاکستان و تمام کشورهای عربی از محبوبیت بالایی برخوردار است و یکی از غذاهای مهم و پرطرفدار به حساب می آید.

کباب پاکستانی یکی از کباب های خوشمزه و لذیذ است که به کباب کوبیده شباهت دارد. در غذاهای پاکستانی معمولا از ادویه بیشتری استفاده می شود. این کباب عطر و طعمی عالی دارد. در ادامه طرز تهیه کباب پاکستانی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کباب پاکستانی
طرز تهیه کباب پاکستانی

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • گشنیز ساطوری شده نصف پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم
  • کره و زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه کباب پاکستانی

برای تهیه این کباب خوشمزه، ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. گشنیز را تمیز کنید و ساطوری ریز خرد کنید. ۲ عدد از گوجه فرنگی ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید. سیر را هم پوست بگیرید و پوره کنید.

در ادامه باید گوشت را به همراه پیاز، سیر، گوجه فرنگی نگینی شده، گشنیز و ادویه ها خوب ورز دهید. برای این کار بهتر است دستکش استفاده کنید و مواد را به خوبی ورز دهید تا منسجم شوند. سپس روی مواد را کشیده و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد گوشت برود.

خواندن
طرز تهیه خورش قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی

در ادامه باید سینی فر را چرب کنید و از مواد بردارید و با کمک کوبیده زن یا با دست به شکل کوبیده در بیاورید و داخل سینی فر قرار دهید و روی آن را شکل دهید. روی سینی را فویل کشیده و ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه بگذارید تا کباب پخته شود. در انتها فویل را بردارید و با مخلوط کره و زعفران روی کباب ها را رومال کنید و ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید.

به دلخواه می توانید در آخر گوجه فرنگی های باقی مانده را به همراه سیب زمینی ها پوست بگیرید و خرد کنید و داخل فر قرار دهید تا کبابی شوند و زمان سرو کباب از آنها استفاده کنید.

طرز تهیه کباب پاکستانی
طرز تهیه کباب پاکستانی

تهیه کباب پاکستانی در تابه

برای پخت این کباب در تابه نیز مواد را کف تابه چرب شده بریزید و با کمک قاشق مانند کباب تابه ای جدا کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و بعد از پختن یک طرف برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

در نهایت کباب ها را به همراه سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی سرو کنید. در تهیه به این روش نیز از مخلوط کره و زعفران استفاده کنید تا دو طرف کباب خوشرنگ شود.

طرز تهیه کباب پاکستانی
طرز تهیه کباب پاکستانی

مقالات بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه داچ بیبی یا پنکیک آلمانی ساده و خوشمزه