طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ ، یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای پرطرفدار را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کباب ها یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین غذاها از دیرباز در ایران هستند. کسانی که عاشق گوشت هستند از طرفداران همیشگی کباب ها هستند. در ایران کباب های بسیار متنوعی درست می شود از جمله کباب کوبیده، جوجه کباب، کباب برگ، شیشلیک و… که بسیار پرطرفدار هستند. یکی از انواع کباب های پرطرفدار کباب تابه ای است.

کباب تابه ای دو رنگ ترکیبی از گوشت قرمز و گوشت مرغ می باشد و طعمی بسیار عالی و لذیذ دارد. تهیه این نوع کباب تابه ای بسیار آسان است و به خاطر ظاهر شیک و مجلسی آن بسیار مناسب مهمانی های شماست. در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ خوشمزه و مخصوص را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ
طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

مواد لازم

  • سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • سماق ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • کره به ممیزان لازم (برای رومال)

طرز تهیه

برای تهیه این کباب تابه ای خوشمزه ابتدا گوشت و مرغ را چرخ می کنیم و هر کدام را در دو ظرف جداگانه میریزیم و کنار می گذاریم.

خواندن
طرز تهیه بورانی اسفناج مجلسی و خوشمزه

سپس دو عدد پیاز را رنده ریز کرده و آب آن را بگیرید. نصف پیاز را به گوشت چرخ کرده و نصف دیگر آن را به مرغ چرخ کرده اضافه کنید.

به ظرف حاوی مرغ نمک، فلفل سیاه و زعفران غلیظ دم کرده اضافه کنید و سپس با دست خوب ورز دهید تا تمام مواد به خورد یکدیگر بروند.

به ظرف گوشت نیز نمک، فلفل سیاه و سماق را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا با هم ترکیب شوند. در صورت تمایل برای عطر و طعم بهتر می توانید مقداری زعفران نیز به گوشت اضافه کنید.

روی دو ظرف سلفون بکشید و بگذارید مدت زمانی در یخچال بمانند. سپس آنها را بیرون بیاورید، یک تابه نچسب بردارید و درون آن را روغن بریزید.

مقداری از گوشت چرخ کرده کنار تابه بریزید و به آن فرم دهید به طوری که یک کباب کامل باشد، سپس مقداری از مرغ چرخ کرده بردارید و به همان منوال ادامه دهید تا مواد تان تمام شود. روی تمام مواد را با قاشق صاف کنید و بگذارید روی شعله متوسط گاز تا بپزد.

اجازه می دهیم یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شود، سپس به آرامی کباب ها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. هر سمت کباب که سرخ شد روی آن مقداری کره آب شده می مالیم. در نهایت که تمام کباب ها پخته شد آنها را به صورت افقی برش می زنیم.

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ
طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

توجه داشته باشید که اگر کباب را با حرارت بسیار کم سرخ کنید آب آن کشیده می شود و در نتیجه خشک و شکننده می شود. برای اینکه کباب آبدار تر و لذیذتری داشته باشیم باید کباب را با حرارت متوسط بپزیم تا خشک نشود.

خواندن
طرز تهیه نخود آب خوشمزه و مقوی به 2 روش

پس از اینکه تقریبا پخت کباب ها به پایان رسید، چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز هم درون تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند. در پایان کباب دو رنگ را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

کباب تابه ای دورنگ با سیخ چوبی

قرار دادن قسمت های مایه کباب مرغ و مایه کباب گوشت چرخ کرده سلیقه ای می باشد و به هر شکلی دوست داشته باشید می توانید مایه کباب را به هم متصل کنید. شما همچنین می توانید کباب تابه ای خود را با سیخ چوبی تهیه کنید.

به این منظور یک پلاستیک فریزر را روی پیشخوان باز کنید. از مواد گوشت و مرغ با قاشق به اندازه یک گردو بردارید و یک در میان روی پلاستیک کنار هم قرار دهید. سیخ چوبی را وسط مواد بگذارید و کمی فشار دهید. سپس پلاستیک را برگردانید و به کمک آن مواد را دور سیخ چوبی بچرخانید و فرم دهید. در نهایت کباب های سیخی را درون تابه بگذارید تا سرخ شوند.

توجه داشته باشید کباب هایتان را در سایز خیلی بزرگ سیخ نکشید زیرا موقع برداشتن سیخ چوبی و انتقال آن به تابه کار کمی سخت می شود و ممکن است کباب شما بریزد. سعی کنید ابتدا آنها را به صورت لوله ای در اطراف سیخ چوبی فرم دهید و پس از انتقال به تابه، با قاشق کمی آنها را فشار دهید تا پهن شود.

نکات پخت

  • می توانید برای مرغ از ترکیب سینه و ران استفاده کنید زیرا سینه مرغ به تنهایی کمی خشک می شود.
  • به دلیل شل و چسبناک بودن مرغ چرخ کرده کی توانید ۱ قاشق آرد سوخاری به آرد اضافه کنید.
  • به دلخواه می توانید در مواد مرغ از ادویه های دیگری چون پاپریکا و یا پورد سیر نیز استفاده کنید.
خواندن
طرز تهیه بورانی بادمجان ، خوشمزه و مجلسی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید