طرز تهیه کرم کارامل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کرم کارامل یکی از راحت‌ترین و محبوب‌ترین دسر ها می باشد که به خاطر طعم بینظیر و بافت نرمش بسیار پرطرفدار است. این دسر خوشمزه که نامش از ادبیات فرانسه گرفته شده است محصول قرن هجدهم است. دسر کارامل از همان ابتدا به‌ سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد و امروزه به‌عنوان یک دسر بین‌المللی شناخته می‌شود.

طرز تهیه کرم کارامل

مواد لازم

  • شیر ۱ فنجان
  • خامه ۳۰۰ میلی لیتر
  • تخم مرغ  ۵ عدد
  • شکر ۱ فنجان
  • وانیل به مقدار لازم

مواد برای سس کارامل 

  • شکر نصف پیمانه
  • آب ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه 

ابتدا در ظرفی مناسب، شکر و آب را بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید تا شربت بجوشد و کمی غلیظ شود وکم کم شکر کاراملی شود. شکر کارملی شده را ته قالب های مد نظر (حتما مخصوص فر باشد) بریزید.

سپس قابلمه ای را روی حرارت کم می گذاریم و خامه، شیر را داخل آن می ریزیم. سپس همگی مواد را مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا کناره های قابلمه حباب های ریز بزند و یا اینکه شیر شروع کند به جوشیدن که قابلمه را همان لحظه از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل بریزید و خوب هم بزنید، سپس مخلوط شیر و خامه را اضافه کنید و مخلوط کنید. کرم آماده شده را از صافی عبور بدهید تا ماده ی سفتی داخل آن نماند، سپس آن را داخل قالب ها بریزید. ۱/۳ بالای قالب باید خالی باشد روی قالب ها را با ورق آلومینیوم بپوشانید.

خواندن
طرز تهیه دسر به ترکیه ای خوشمزه و خوش عطر

قالب ها را داخل سینی فر قرار می دهیم و سینی فر را تا نصفه داخل فر قرار می دهیم و آرام کتری را بالای سینی فر می گیریم. حالا به اندازه ای آب جوش داخل سینی فر می ریزیم که تا دو سوم فنجان ها در آب جوش باشند، سپس آرام سینی را به داخل فر بر می گردانیم و درب فر را می بندیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بماند.

سپس فر را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم ۱۵ دقیقه بگذرد و بعد سینی فر را آرام از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا قالب ها کمی خنک شوند و بعد آن ها را داخل یخچال می گذاریم تا کاملا منسجم شوند و جا بیفتند.

بعد از داخل یخچال بیرون می آوریم و اطراف فنجان ها را با چاقو جدا می کنیم و بشقابی روی فنجان قرار می دهیم و فنجان را بر می گردانیم تا کرم کارامل آماده شده در ظرف قرار بگیرد و آن را با انواع پاستیل یا میوه یا سس شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.