طرز تهیه باقالی پخته

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه باقالی پخته ، یکی از خوردنی های محبوب در بین ایرانیان را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

خوراکی های متنوع و بسیاری وجود دارد که ما ایرانی ها در گشت و گذارهای خود در مناطق تفریحی شهرمان، عاشق خوردن آنها هستیم. از بلال کبابی گرفته تا انواع لواشک ها و آلوچه ها، سوسیس کبابی، دوغ آبعلی، چایی داغ آتیشی و یکی از پرطرفدارترین آنها باقالی پخته خوشمزه.

ممکن است در دوران کرونا خوردن این خوراکی های خوشمزه در کنار خیابان ها کمتر شده باشد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه باقالی پخته خوشمزه به سبک بازاری ها را به شما آموزش دهیم. پس اگر می خواهید خودتان در خانه باقالی درست کنید در ادامه با ما باشید.

طرز تهیه باقالی پخته
طرز تهیه باقالی پخته

مواد لازم

باقالی خشک ۵۰۰ گرم
فلفل تند (اختیاری) ۴ عدد
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
گلپر ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه

– برای تهیه باقالی خوشمزه ابتدا باقالی ها را تمیز می کنیم و می شوییم، سپس آنها را درون یک کاسه پر از آب می ریزیم و اجازه می دهیم یک شب خیس بخورند. این کار باعث می شود که باقالی پف کنند و حجیم تر شوند.

– پس از اینکه باقالی ها را به خوبی خیساندیم، انها را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه بزرگ می ریزیم. حالا قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه فلفل های تند را هم به قابلمه اضافه می کنیم.

خواندن
از خواص و مضرات نارنج چه می دانید؟

– پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم باقالی ها به آرامی بپزند و طعم فلفل ها را جذب کنند. هر چقدر زمان پخت باقالی بیشتر باشد، در پایان باقالی خوشمزه تری خواهیم داشت.

– پخت کامل باقالی ها حدودا ۲ تا ۴ ساعت زمان لازم دارد که بستگی به خودمان دارد که با چه حرارتی باقالی ها را بپزیم. در صورتی که که کمبود وقت داشته باشیم و بخواهیم باقالی ها سریع تر پخته شوند می توانیم از زودپز استفاده کنیم.

– پس از اینکه باقالی نرم شدند و کاملا پختند، نمک و فلفل سیاه (به دلخواه) را اضافه می کنیم. در پایان باقالی را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سرکه و گلپر سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید کمی سماق قرمز هم اضافه کنید.

طرز تهیه باقالی پخته
طرز تهیه باقالی پخته

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: