طرز تهیه پودینگ وانیلی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پودینگ وانیلی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین ها هستند. پودینگ یکی از انواع دسرهای بین المللی است که در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار می باشد. این دسر علاوه بر اینکه طرز تهیه بسیار آسانی دارد بسیار هم خوشمزه است و می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد.

پودینگ وانیلی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین پودینگ هاست. برای غلظت دهی به این دسر برخی از زرده تخم مرغ استفاده می کنند و برخی دستور بدون تخم مرغ را انتخاب می کنند. در کل تهیه این دسر بسیار راحت است. در ادامه طرز تهیه پودینگ وانیلی به ۲ روش را به شما آموزش می دهیم.


پیشنهاد خواندن مقالات بیشتر : پودینگ وانیلی سوتلاچ


طرز تهیه پودینگ وانیلی
طرز تهیه پودینگ وانیلی

طرز تهیه پودینگ وانیلی ساده

مواد لازم 

  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری
  • کره ۱ قاشق غذا خوری
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا شکر، نشاسته ذرت و نمک رو در ظرفی مخلوط کرده و کنار بگذارید. شیر رو در ظرفی مناسب روی حرارت متوسط قرار بدهید و زمانی که شیر در لبه های ظرف شروع به حباب زدن کرد، ترکیب شکر رو کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر داخل شیر حل شود.

به هم زدن ادامه بدهید تا غلیظ شود در حدی که مواد پودینگ به پشت قاشق بچسبد (حواستان باشد که نجوشد). ظرف را از روی حرارت بردارید و وانیل و کره آب شده رو اضافه کرده و هم بزنید. باید رد قاشق روی پودینگ بماند در این صورت می توان گفت پودینگ وانیلی به غلظت رسیده است.

خواندن
طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا ترکیه ای ساده و خوشمزه

ظرف تک نفره مورد نظر را حاضر کنید و پودینگ وانیلی خود را درون آنها بریزید و برای ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا پودینگ خودش را گرفته و سفت شود. سپس با همان ظرف تک نفره سرو کنید.

اگر دوست داشتید می توانید به دلخواه از بیسکویت پتی بور استفاده کنید. بیسکوییت را پودر کنید و به صوت یک لایه بیسکوییت و یک لایه پودینگ طرف ها را پر کنید. به جای بیسکوییت می توانید از مارمالاد نیز استفاده کنید. در آخر هم می توانید روی پودینگ را با میوه دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه پودینگ وانیلی
طرز تهیه پودینگ وانیلی

طرز تهیه پودینگ وانیلی با تخم مرغ

مواد لازم 

  • شیر دو و یک چهارم پیمانه
  • شکر یک سوم پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل شکری ۱٫۴ قاشق چایخوری
  • نمک یک هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای شروع ابتدا در یک قابلمه متوسط، شکر، نشاسته ذرت، نمک، شیر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. سپس روی حرارت متوسط قرار دهید تا آرام آرام بجوشد، گاهی اوقات (هر یک یا دو دقیقه) مواد را هم بزنید، تا زمانی‌که کل مواد داخل قابلمه بجشوند و سطح آن‌ها را حباب بگیرد، این پروسه حدود هفت تا هشت دقیقه زمان می‌برد.

پس از این‌که حباب‌ها روی سطح مایه پودینگ ایجاد شدند شما به مدت دو دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا کمی قوام بگیرد. حالا می‌توانید شعله را خاموش کنید، به مرور به غلظت مواد اضافه می‌شود. اگر هنوز گلوله‌هایی از مواد را در پودینگ وانیل حس می‌کنید، باید در این مرحله آن‌ را از یک صافی بسیار ریز رد کنید تا موادتان کاملا خامه‌ای و یکدست شود. پس از آن وانیل را اضافه کنید.

خواندن
طرز تهيه پودينگ برنج ☀️ دسر مجلسی و خوشمزه

در این مرحله، پودینگ را به ظرف موردنظرتان انتقال دهید و برای چندساعت در یخچال نگهداری کنید تا کاملا خنک و آماده سرو شود. پس از گذشت دو ساعت پودینگ وانیلی شما آماده است و روی پودینگ خود را با میوه دلخواه خود تزئین کرده و آن را سرو کنید.

طرز تهیه پودینگ وانیلی
طرز تهیه پودینگ وانیلی

نکات مهم پخت

  1. اگر پودینگ شما خیلی غلیظ شد وقتی که روی حرارت است مقداری شیر به آن اضافه کنید.
  2. می توانید از مغزهایی مانند گردو، پسته و بادام استفاده کنید و طعمی متفاوت به پودینگ بدهید.
  3. می‌توانید برای تزئین پودینگ‌تان از ترافل، بیسکوییت خرد شده، شکلات چیپسی و مغزها استفاده کنید.
  4. می توانید پودینگ را با اضافه کردن کاکائو به مواد در دو رنگ تهیه کنید.
  5. میزان شکر کاملا بسته به ذائقه شماست و می توان آن را کم و زیاد کرد.