طرز تهیه پای آلبالو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پای آلبالو خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پای آلبالو یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه است که مانند دیگر پای ها تهیه می شود. شما برای تهیه این پای خوشمزه باید یک خمیر یا کراست را آماده کنید بعد مواد را داخل آن گذاشته و بگذارید در فر تا پخته شود. طعم پای آلبالو به واسطه داشتن آلبالو ترش و شیرین است شما می توانید در تهیه پای آلبالو از مربای آن نیز استفاده کنید.

پای آلبالو گزینه مناسبی برای یک عصرانه دلچسب به همراه چای می باشد و یا می توانید این پای را برای مهمانی و دورهمی خود تهیه کنید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه پای آلبالو با ما همراه باشید.

طرز تهیه پای آلبالو

مواد لازم برای خمیر پای

  • کره سرد : ۱/۳ پیمانه
  • روغن قنادی سرد : ۱/۳ پیمانه
  • آرد سفید : ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • نمک : ۱/۲ قاشق مرباخوری
  •  آب سرد : ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای داخل تارت

  • آلبالو تازه : ۷ تا ۸ پیمانه یا ۶ پیمانه یخ زده
  •  شکر : ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • نشاسته ذرت : ۱/۴ پیمانه
  •  آب لیمو : ۱ قاشق غذاخوری
  •  وانیل : ۱ قاشق مرباخوری
  •  عصاره بادام : ۱/۴ قاشق مرباخوری
  •  کره : ۲۰ گرم

طرز تهیه پای آلبالو

ابتدا برای درست کردن خمیر پای ۱/۳ پیمانه کره سرد رو درشت رنده کنید و بعد با  آرد سفید، نمک و روغن قنادی سرد (جامد) مخلوط کنید. سپس به کمک یک مخلوط کن یا چنگال و یا نوک انگشتان ، روغن قنادی و کره را انقدر خرد کنید تا مانند خرده نان دربیاید فقط دقت کنید خمیر نباید گرمای دست را حس کند.

خواندن
طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه ، دسر پرطرفدار فرانسوی

سپس ۱/۴ پیمانه آب را کم کم اضافه کنید و همچنان خمیر را ورز می دهیم تا جایی که شبیه یک خمیر وسط کاسه جمع شود وقتی به این مرحله رسید دستگاه را خاموش و یا ورز دادن را تمام می کنیم.

خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و به شکل دو توپ در بیاورید و یک قسمت از خمیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار بدهید و در یخچال بذارید.

خمیر باقی مانده را به کمک وردنه به اندازه یک دایره به قطر ۳۰ سانتیمتر و ضخامت ۰/۵ سانتیمتر پهن کنید. یک قالب تارت به قطر ۲۲ سانت بردارید و خمیر را درون قالب بگذارید. اجازه دهید کمی از لبه های خمیر از قالب بیرون باشد. سپس قالب خمیر را داخل یخچال قرار بدهید.

برای درست کردن مواد داخل تارت ابتدا مواد اولیه را آماده کنید. سپس فر رو در دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.

هسته های آلبالوها را در بیاورید (اگر از آلبالوهای یخ زده استفاده میکنید صبر کنید تا یخ آن ذوب شود) و آب آلبالوها را در یک ظرف جداگونه بریزید. سپس درون یک کاسه بزرگ آلبالو، شکر، نشاسته ذرت، آب لیمو، وانیل و عصاره بادام را بریزید و خوب هم بزنید. کمی از مخلوط را بچشید اگر احتیاج داشت مقداری دیگر شکر اضافه کنید.

آلبالوها را درون قالب تارت بریزید و ۲۰ گرم کره را خرد کنید و روی آلبالوها بریزید.

خمیری که در یخچال گذاشته بودید را بیرون بیاورید. با وردنه به شکل یک دایره ۲۵ سانتی پهن کنید. سپس هر قسمت دایره را به اندازه یک نوار ۲٫۵ سانتی برش دهید. ۵ نوار را روی قالب بذارید. یک نوار دیگر به صورت عمود بر روی آن بذارید سپس نوارهای دیگر را تا کنید.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک طالبی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پای آلبالو

این مراحل را تکرار کنید تا شکل مشبکی درست شود. لبه های خمیر که از قالب بیرون زده بود را به هم بچسبانید. اگر خوب به هم نمیچسبد کمی از آب استفاده کنید.در آخر روی خمیر کمی شکر بپاشید.

پای آلبالو رو به مدت ۴۵ دقیقه یا تا موقعی که روی آن طلایی شود در فر بگذارید. وقتی پای آلبالو پخت به مدت حداقل ۲ ساعت بگذارید تا خنک شود و سپس برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه پای آلبالو
طرز تهیه پای آلبالو