طرز تهیه اشترودل سیب اتریشی

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه اشترودل سیب اتریشی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اگر بافت نان‌های خمیری را می‌پسندید، مطمئنا اشترودل سیب، نیز برایتان جذاب خواهد بود. یک شیرینی بقچه‌پیچ که هر تکه از آن طعمی باورنکردنی را برایتان ایجاد خواهد کرد. این خوراکی معمولا با قهوه سرو می‌شود با طرز تهیه اشترودل سیب اتریشی خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه اشترودل سیب اتریشی
طرز تهیه اشترودل سیب اتریشی

مواد لازم

  • آب ولرم ۱/۳لیوان فرانسوی
  • ارد نان ۱ لیوان فرانسوی
  • آبلیمو ترش یا سرکه ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب شیرین ۶ عدد
  • لیمو ترش ۱/۲لیمو
  • گردو ۴ قاشق غذاخوری
  • کشمش ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
  • پودر نان ۱/۲لیوان فرانسوی

طرز تهیه

مرحله اول: ابتدا خمیر را آماده کنید در یک کاسه اب، روغن،نمک،آبلیمو را بریزید و مخلوط کنید و طی چند مرحله آرد را اضافه کنید مواد را به خوبی با دست به مدت ۳۰ دقیقه ورز دهید تا منسجم شوند این خمیر بافت نرمی دارد و نباید چسبناک باشد اگر خمیر به دست شما چسبید کمی آرد به آن اضافه کنید و دوباره ورز دهید حالا خمیر را چندین بار به سطح کار بکوبید تا بافت بهتری داشته باشد.

مرحله دوم: حالا به صورت توپی از خمیر بردارید و کمی روغن بزنید و در ظرفی خمیرهای توپی را بچینید و روی آن را سلفون بکشید و به مدت ۲ ساعت در دمای اتاق اجازه دهید استراحت کند.

مرحله سوم: پس از دو ساعت کمی آرد روی سطح کار بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید تا نازک و بزرگ شود برای راحتی کار می توانید یک پارچه زیر دستتان قرار دهید و روی آن آرد بریزید و آنجا خمیر را پهن کنید حواستان باشد خمیر باید به شکل مستطیل باشد و همچنین هر چه خمیر شما نازک تر باشد شیرینی بهتری خواهید داشت.

مرحله چهارم: برای تهیه مواد میانی اشترودل مقداری کره در تابه بریزید و پودر نان را در آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

مرحله پنجم: پودر نان خوشرنگ را درون کاسه ریخته و به آن شکر و دارچین اضافه کنید.سیب ها را بشویید و پوست و هسته آن را جدا کرده و برش های نازک بزنید و درون یک کاسه دیگر سیب را به همراه کمی آبلیمو اضافه کنید تا سیاه نشوند.

مرحله ششم: مقداری کره اب شده روی نیمی از سطح خمیر بمالید و بعد پودر نان را بریزید در ادامه برش های سیب را به همراه گردو و کشمش به صورت مساوی روی نیمی از خمیر پخش کنید.

مرحله هفتم: برای تا کردن خمیر اول کناره های آن را تا کنید و سپس قسمتی که مواد را ریخته اید به صورت ساندویچی تا بزنید.

مرحله هشتم: فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید سپس روی سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و اشترودل را به آرامی درون سینی قرار دهید و با کره رومال کنید اشترودل سیب را با دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه در فر قراره داده تا بپزد پس از پخت برش بزنید و با پودر قند تزئین کنید.

اشترودل سیب با خمیر یوفکا

برای تهیه اشترودل سیب با خمیر یوفکا باید سیب را بشویید و پوست و هسته آن را بگیرید و برش های نازک بزنید و همراه کره و پودر دارچین و شکر در تابه تفت دهید

سپس به آن کشمش و گردوی خرد شده اضافه کنید شما به چهار لایه خمیر یوفکا احتیاج دارید ابتدا یک لایه خمیر یوفکا را باز کنید و روی آن کره بمالید حالا یک لایه دیگر بگذارید و دوباره تا لایه چهارم کره مالی کنید

مواد تفت داده شده را روی خمیر بریزید و سپس رول کنید و دوباره روی خمیر را با کره رومال کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا طلایی شود.

نکات تکمیلی

۱- پس از آماده شدن خمیر می توانید به مدت ۱ تا ۲ روز ان را در یخچال قرار دهید.

۲- مقدار دارچین را می توانید کم یا زیاد کنید.

۳- اگر سیب را قبل از ریختن روی خمیر تفت می دهید حواستان باشد که سیاه نشود.

۴- به دلخواه می توانید از کمی جوز هندی نیز استفاده کنید.

۵- برای تهیه خمیر اشترودل می توانید از کمی خمیر مایه نیز استفاده کنید.

۶- برای تهیه اشترودل سیب با خمیر هزارلا روی سطح خمیر را کره مالی کنید و مواد را روی آن بریزید و رول کنید.