بهترین رستوران‌ های تبریز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران‌ های تبریز را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

شهر تبریز را به‌خاطر رویدادهای تاریخی آن شهر حماسه‌ها می‌نامند. حماسه‌هایی که در تاریخ کشور نقش زیادی دارند. در فصل تابستان نخستین انتخاب هر شخص برای رفتن به مسافرت شهر تبریز است. تبریز علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از رستوران‌های محشر و فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است.

این شهر از رستوران‌های محشر و بی‌نظیری بهره‌مند است و غذاهای گوناگونی دارد که افراد باتوجه‌به سلیقهٔ خود غذاهای مختلف را انتخاب می‌کنند. غذاهای مختلفی از جمله سنتی، محلی و خارجی در این رستوران‌ها سرو شده و پر طرف‌دار هستند.

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی قدمتی چندساله دارد و جزو برترین رستوران‌ها در تبریز به‌حساب می‌آید. رستوران حاج علی در بازار شهر تبریز قرار دارد و بهترین غذاها را در اختیار افراد قرار می‌دهد. محیط این رستوران بسیار دنج است و کباب‌های آن در بین مردم محبوبیت بسیاری دارد. افرادی که در بازار تبریز خرید می‌کنند، بعد از خرید می‌توانند برای ناهار به رستوران حاج علی بروند. از یکی از مزیت‌های این رستوران می‌توان به سرو نوشیدنی و سوپ رایگان اشاره کرد.

  • منوی رستوران: چلو جوجه‌کباب، چلوکباب کوبیده، چلوکباب برگ
  • آدرس رستوران: بازار سرپوشیده تبریز، بازار کلاه‌دوزان
  • شماره‌ تلفن: ۰۴۱۳۵۲۴۷۳۸۹
بهترین رستوران‌ های تبریز
بهترین رستوران‌ های تبریز

رستوران برکه

رستوران برکه در سردرود تبریز قرار دارد و از دیدگاه افراد، بهترین رستوران تبریز است. بدون شک این رستوران برترین رستوران سردرود به‌حساب می‌آید و غذاهای فوق‌العاده‌ای دارد. محیط آنجا کاملاً سنتی و دنج است و انرژی بسیاری به افراد می‌دهد، همچنین در این رستوران درختان استوایی همراه با گل‌وگیاه خواهید دید که به رستوران جذابیت بخشیده‌اند.

اما علت اینکه این رستوران برکه نام دارد چیست؟ در مرکز رستوران برکه، یک برکه همراه با درختچه‌های سرسبز تزئین شده قرار دارد. غذاهای رستوران برکه طعم فوق‌العاده‌ای دارند و غذاهای سنتی و بین‌المللی در آنجا تهیه می‌شود. هر زمان که به رستوران برکه رفتید حتماً دیزی، آبگوشت و کباب آن را امتحان کنید. این رستوران حدود یک ربع با مرکز شهر فاصله دارد و قیمت غذاها منحصربه‌فرد است.

  • منوی رستوران: چلو ماهیچه، فیله‌کباب، آبگوشت، کوفته‌تبریزی، چلو جوجه‌کباب، پیتزا قارچ و گوشت
  • آدرس رستوران: آذرشهر، کمربندی سردرود
  • شماره‌ تلفن: ۰۴۱۳۴۲۰۹۵۱۶
بهترین رستوران‌ های تبریز
بهترین رستوران‌ های تبریز

رستوران گازماخ

گازماخ باصفاترین رستوران در تبریز است که غذاهای باکیفیتی دارد. گازماخ در زبان ترکی یعنی ته دیگ و در همه‌ی غذاهای این رستوران آن را خواهید دید. همه‌ی غذاهای رستوران گازماخ تزئین زیبا و محشری دارند و طعم آن‌‌ها باورنکردنی است.‌کباب تابه‌ای رستوران گازماخ را حتما امتحان کنید؛ لذا نسبت به دیگر غذاهای آنجا باور‌نکردنی است. بازه قیمتی غذاها در گازماخ بالا است.

  • منوی رستوران: چلوجوجه، چلو کوبیده، کباب تابه‌ای، کوفته تبریزی، کشک بادمجان، خورشت هویج، خورشت قرمه سبزی، خورشت قیمه
  • آدرس رستوران: ولیعصر، ضلع شمالی میدان بهارستان، کوچه مجاهدی
  • شماره تلفن: ۰۴۱۳۳۳۳۲۴۲۵
بهترین رستوران‌ های تبریز
بهترین رستوران‌ های تبریز

رستوران سنتی آنا

رستوران سنتی آنا در شهر تبریز محیط مناسب و فوق‌العاده‌ای دارد. این رستوران در داخل یک باغ است و سه هزار مترمربع مساحت دارد. افراد بعد از واردشدن به آنجا از جذابیت و طبیعت بی‌نظیر رستوران متعجب می‌شوند و انرژی مثبت می‌گیرند. رستوران آنا انواع غذاهای سنتی و محلی را دارد و طعم آن‌ها خوشمزه است. همهٔ افراد در رستوران می‌توانند میز یا سکویی را برای نشستن برگزینند.

رستوران آنا از طراحی معماری منحصربه‌فردی برخوردار است و در آنجا گل‌وگیاه زیادی به کار برده شده است. شما می‌توانید از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب به این رستوران بروید. رستوران آنا بااهمیت به اینکه غذاهای باکیفیتی دارد، قیمتش منحصربه‌فرد است. حتماً قبل از رفتن به رستوران میزی را برای خود رزرو نمایید.

  • منوی رستوران: چلوشیشلیک، چلو بختیاری، چلو جوجه، چلو گردن، چلو کوبیده
  • آدرس رستوران: آذرشهر، کمربندی سردرود
  • شماره‌ تلفن: ۰۴۱۳۴۲۰۹۵۲۴
بهترین رستوران‌ های تبریز
بهترین رستوران‌ های تبریز

رستوران وحید

یکی از برترین رستوران‌های تبریز با ده سال قدمت، رستوران وحید نام دارد. غذاهای رستوران وحید از کیفیت بالایی برخوردار است و غذاهای متنوعی دارد. این رستوران برای مشتریان غذاهای متنوع ایرانی و فست‌فود را سرو می‌کند. محیط رستوران وحید بزرگ است و میزهای مستطیلی دارد.

همچنین این رستوران نورپردازی بی‌نظیری دارد و طراحی آن لوکس است. هروقت به این رستوران رفتید به‌ غیراز غذاهای خوش‌طعم حتماً پیش‌غذا و دسر آن جا را امتحان کنید. بهترین غذاهای رستوران وحید کباب‌برگ، کباب دونر و کوفته‌تبریزی است. این رستوران با چند سال فعالیت توانسته یکی از نوین‌ترین و برترین رستوران‌ها در تبریز به‌حساب بیاید.

  • منوی رستوران: چلو برگ، ماهیچه گوسفندی، کوفته‌تبریزی، باقالی‌پلو، کباب دونر، چلو ماهی
  • آدرس رستوران: مجتمع لاله پارک
  • شماره‌ تلفن: ۰۴۱۳۶۶۰۰۱۱۰
بهترین رستوران‌ های تبریز
بهترین رستوران‌ های تبریز

سخن پایانی

بدون شک عواملی که باعث شهرت یک رستوران در بین افراد می‌شود کیفت بالای غذا، قیمت منحصربه‌فرد و فضایی تمیز و لوکس رستوران است. تبریز هم یکی از شهرهایی است که رستوران‌های گوناگون و غذاهای خوش‌طعمی دارد. در این شهر غذاهایی چون کوفته، دیزی و کباب پرطرف‌دار است، هر زمان که به تبریز سفر کردید برای میل‌کردن ناهار و شام به یکی از رستوران‌های برتر تبریز بروید.

مقالات بیشتر بخوانید: