رستورانهای شیراز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران های شیراز را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

به طور حتم خوش‌گذرانی در رستوران‌ها و کافه‌های هر شهر بخش جداناپذیر هر سفری است. آن هم سفر به شهری همانند شیراز! شیراز شهری است که تمامی گردشگران این شهر را به غذاهای معروف آن مانند کلم‌پلو، ته‌چین گوشت و بادمجان و دوپیازه آلو می‌شناسند.

گردشگران شهر زیبای شیراز هنگام سفر خود به دنبال یک رستوران بسیار خوب و عالی بوده تا بتوانند از مزه هر کدام از این غذاها میل کرده و نهایت لذت را ببرند. اما به هنگام گشت‌وگذار در شیراز، کدام رستوران‌ها برای شکم گردی مناسب هستند؟

مجموعه صوفی، مجموعه‌ای با فضای سنتی

مجموعه صوفی، تنها مجموعه بسیار بزرگ و خاص در شیراز بوده که با داشتن فضایی همانند خانه‌های دوران قاجار در شهر شیراز دلبری می‌کند. پس اگر می‌خواهید علاوه بر میل یک غذای خوشمزه با فضاهای خانه‌های قدیمی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید سری به مجموعه صوفی بزنید. مجموعه صوفی شامل رستوران سنتی، سفره‌خانه، مجتمع گردشگری و همچنین بازارچه صوفی می‌شود. البته دقت داشته باشید تمامی موارد فوق در جاهای مختلف شهر شیراز بوده که تحت عنوان مجموعه صوفی نام‌برده می‌شود. ساخت این مجموعه آن هم به این شکل نشان از تجربه و سابقه‌ای بسیار درخشان است. رستوران سنتی صوفی، از سال ۱۳۵۱ آغاز به کارکرده و امروزه در سبک معماری خود از سبک معماری دوران زندیه نیز استفاده کرده است

رستوران صوفی دارای یک منوی بسیار کامل است. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید انواع غذاها در این رستوران پیدا کنید. در این منو شما می‌توانید از غذاهای بومی و معروف شهر شیراز تا غذاهای فرنگی و بین‌الملل را در آن پیدا کرده و از مزه فوق‌العاده آن لذت ببرید. شما می‌توانید در این رستوران تجربه‌ای بسیار متفاوت از میل انواع غذاهای ایرانی داشته باشید.

خواندن
بهترین رستوران های اصفهان | شکم گردی در نصف جهان
بهترین رستوران های شیراز
بهترین رستوران های شیراز

رستوران شرزه، مکانی برای عاشقان کباب

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق غذاهای کبابی هستید و در شهر شیراز به دنبال یک رستوران خوب می‌گردید حتماً سری به رستوران شرزه بزنید. رستورانی که قدمتی بسیار طولانی داشته و در نزدیکی حمام وکیل قرار گرفته است.

در این رستوران شما می‌توانید در کنار میل غذای خود به موسیقی زنده نیز گوش فرادهید. شما می‌توانید با سفارش کباب همراه با نون داغ یک خاطره خوش برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید.

باغ راز، فضایی زیبا و سرسبز

یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین رستوران‌های موجود در شهر شیراز، باغ راز است. این رستوران در یک محیطی بسیار بزرگ و سرسبز قرار گرفته که می‌تواند خاطره‌ای خوش را برای شما به ارمغان بیاورد. این رستوران در قصر دشت شیراز قرار گرفته که به دلایل مختلفی جزو بهترین رستوران‌های شیراز است. تنها کافی است وارد این رستوران شوید تا با یک منظره بسیار زیبا همراه با یک باد خنک مواجه شوید.

رستوران باغ راز در محوطه اصلی این باغ قرار گرفته که یک ساختمان بسیار بلند، همراه با پنجره‌های بسیار بلند است. شما می‌توانید خودتان انتخاب کنید که غذای خود را در کدام یک از محل‌های موجود در این باغ میل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید در پشت بام سرسبز و رویایی این ساختمان میل کنید و یا در محوطه ‌اصلی باغ…! پس گزینه‌های شما برای انتخاب بسیار زیاد است. در این رستوران شما می‌توانید انواع و اقسام غذاها حتی پیتزا و دیگر غذاهای فست فودی را سفارش دهید. این رستوران در بلوار شیراز و در مجموعه رستوران‌های باغ راز شیراز که در قصر دشت و بلوار چمران بوده، قرار گرفته است.

خواندن
آشنایی با بهترین رستوران های گیاهی تهران
بهترین رستوران های شیراز
بهترین رستوران های شیراز

کافه رستوران قوام، تجربه لذت غذای خانگی

آیا به دنبال یک کافه‌ رستوران خوب جهت میل غذاهای سنتی و محلی شهر شیراز هستید؟ آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که اهل غذاهای خانگی بوده و تمایلی به میل غذاهای فرنگی ندارید؟ پیشنهاد ما گشت‌وگذار در کافه‌رستوران قوام است.

رستوران قوام، رستورانی بسیار کوچک، دنج و خاص در شهر شیراز بوده که شما می‌توانید در منوی آن انواع غذاهای خانگی و محلی این شهر را پیدا کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. در این رستوران شما می‌توانید انواع غذاها از جمله دیزی، حلیم‌بادمجان، کتف و بال مرغ و همچنین کوفته سبزی را در منوی این رستوران پیدا کرده و میل کنید.

رستوران هفت خوان، رستورانی برای همه سلیقه ها

رستوران هفت‌خوان یکی از رستوران‌های فوق‌العاده و خاص در شهر شیراز است که شما از ابتدای ورود به رستوران با فضایی بسیار دلنشین مواجه خواهید شد. رستوران هفت‌خوان در چندطبقه ساخته شده است. در هر طبقه شما می‌توانید یک نوع غذا را پیدا کنید. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، سنتی شهر شیراز، فرنگی، فست‌فود و حتی انواع کیک را در کافی‌شاپ این رستوران پیدا کنید. نا فته نماند که میتوان کافی شاپ این رستوران در لیست بهترین کافی شاپ های شیراز نیز قرار داد.

نکته قابل‌ توجه در خصوص این رستوران این است که شما در هر طبقه باتوجه‌به نوع غذا می‌توانید امکانات مختلفی را پیدا کنید. به‌ عنوان ‌مثال در طبقه‌ای که غذاهای سنتی سرو می‌شود شما می‌توانید تنور نان پزی ببینید. پس شما می‌توانید با هر سلیقه‌ای برای میل غذا به سراغ این رستوران بروید.

خواندن
آشنایی با رستوران هفت خوان شیراز
بهترین رستوران های شیراز
بهترین رستوران های شیراز

سخن پایانی

 جاهای دیدنی شیراز بسیار است و این شهر زیبا یکی از شهرهای دیدنی و جذاب در ایران بوده که در گوشه‌وکنار خود رستوران‌های مختلف و زیادی را جای‌داده است. رستوران‌هایی که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود می‌توانند به‌عنوان بهترین رستوران‌ های شیراز به‌حساب بیایند. اگر شما به‌تازگی به این شهر زیبا سفر کرده‌اید و به یکی از رستوران‌های فوق رفته‌اید می‌توانید در قسمت نظرات کاربران، از ویژگی‌های این رستوران‌ها اطلاعات کاملی قرار دهید و از حس و حال خود به هنگام حضور در این رستوران‌ها بگویید.

 

مقالات بیشتر بخوانید: