طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری ، یکی از غذاهای ساده و محبوب را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها است. این ساندویچ با ترکیب موادی مانند سوسیس، قارچ و پنیر، علاوه بر خوشمزه بودن، یک وعده غذایی سرشار از انرژی و مواد مغذی است.

ترکیبی از مزه‌های روغن آلوده پخت سوسیس و عطر و طعم خوشمزه قارچ، همراه با پنیر آبدار، ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر را به یک انتخاب عالی و جذاب برای سفره میان وعده یا ناهار تبدیل می‌کند. این ساندویچ را می‌توانید به صورت سرد یا گرم سرو کنید. با افزودن ترکیبات دلخواه مانند گوجه فرنگی، خیارشور یا سس مایونز، می‌توانید طعم‌اش را بهتر کنید.

طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر
طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر

مواد لازم

سوسیس

۶ عدد

پیاز بزرگ

۲ عدد

رب گوجه فرنگی

۳ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز و فلفل سیاه

به مقدار لازم

روغن

به مقدار لازم

سیب زمینی

۲ عدد متوسط (در صورت تمایل)

طرز تهیه

اولین مرحله هنگام درست کردن ساندویچ سوسیس بندری خلال کردن مقدار زیادی پیاز است. در صورت تمایل می‌توانید به صورت نگینی نیز خرد کنید. سپس پیازهای خرد شده را با ادویه تفت دهید تا رنگ‌شان طلایی شود. مواظب باشید رنگ پیازها زیاد تغییر نکند زیرا باعث ناخوشایند شدن ظاهر غذا می‌شود.

خواندن
طرز تهیه اسنک سوسیس و قارچ خوشمزه و خانگی

طرز تهیه اصلی سوسیس بندری بدون سیب‌زمینی است اما اکثر افراد تمایل دارند آن را با سیب‌ زمینی درست کنند. در صورت علاقه ابتدا باید سیب‌زمینی ها را کامل بشویید و سپس به صورت نگینی برش بزنید. همچنین سوسیس ها را هم به شکل حلقه‌ای یا اریب ببرید.

قارچ‌ها را نیز باید پس از شستن به شکل ورقه‌ای یا اریب برش بزنید. سپس قارچ‌ها را در شعله زیاد تفت دهید تا سرخ شوند. در مرحله بعد قارچ‌ها را کنار مواد دیگر بگذارید.

در مرحله بعد رب، نمک، فلفل و زردچوبه را با هم در تابه تفت دهید. توجه داشته باشید که از زردچوبه زیاد استفاده نکنید. برای از بین رفتن خامی رب گوجه‌فرنگی کمی آب جوش اضافه کنید. گاهی افراد به جای رب از سس کچاپ استفاده می‌کنند اما توصیه می‌شود از این کار خودداری کنید زیرا طعم سوسیس بندری تغییر می‌کند و جالب نمی شود.

پس از اتمام آماده کردن مواد، همه را به تابه رب سرخ شده اضافه کنید. سس تند نیز به مقدار دلخواه می‌توانید به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. اگر احساس می‌کنید مواد ساندویچ تان خیلی غلیظ است می‌توانید کمی آب جوش ریخته و در تابه را بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه سوسیس بندری‌تان آماده می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید پنیر پیتزا نیز به سوسی بندری خود اضافه کنید. کافی است ۵ دقیقه قبل از اتمام پخت مقداری پنیر پیتزا را روی مواد بریزید و در تابه را بگذارید تا پنیرتان آب شود.

اگر به غذاهای تند علاقه دارید می‌توانید از کمی فلفل قرمز یا سیاه استفاده کنید اما توجه کنید که غذایتان خیلی تند نشود. همچنین استفاده از سیب زمینی اختیاری است اما در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را آب پز کرده و پوست‌شان را جدا کنید. سپس باید به شکل نگینی خرد کرده و به سوسیس‌ها اضافه کنید. اقزودن مقداری زعفران، آبلیمو و پودر گوجه خشک شده نیز باعث خوش عطر شدن ساندویچ می‌شود.

خواندن
طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر
طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر

فوت و فن ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر

از نان تازه و خوش‌طعم استفاده کنید و از نان سفت یا قدیمی اجتناب کنید. به این صورت ساندویچ لذیذتر می‌شود. قارچ‌ها را به صورت ریز خرد کنید تا طعم آن‌ها به خوبی حس شود. همچنین بهتر است از پنیر تازه و با کیفیت استفاده کنید.

دستور پخت اصلی سوسیس بندری بدون پنیر پیتزا و قارچ است اما معمولا جوانان آن را با قارچ و پنیر پیتزا بیشتر دوست دارند. برای بهتر شدن طعم سوسیس بندری خود می‌توانید فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز را هم به صورت خیلی ریز خرد کنید و یا خلالی کنید و هنگام تفت دادن پیازها به آن ظرف اضافه کنید.

اضافه کردن مقداری ادویه کاری نیز طعم ساندویچ‌تان را بهتر می‌کند. بیشتر بودن پیاز سوسیس بندر‌ی تان باعث خوش طعم‌تر شدن آن می‌شود. همچنین به جای رب گوجه فرنگی می‌توانید از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید. همچنین برای تزئین ظرف می‌توانید از مقداری جعفری تازه استفاه کنید.

سخن پایانی

ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر به دلیل سادگی تهیه، طعم لذیذ و نیز امکان تنوع در افزودن ترکیبات، یک گزینه مطلوب برای میان وعده، پیک‌نیک، ناهار در  دفتر یا هر مناسبت دیگر است. این ساندویچ با ترکیب مواد مغذی انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را تأمین می‌کند. اگر علاقه‌مند به تهیه ساندویچی خوشمزه و سرشار از انرژی هستید، می‌توانید ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر را در نظر بگیرید. با ترکیب مواد ساده و به عنوان پایه این ساندویچ، می‌توانید مواد خود را به دلخواه تغییر دهید و نتیجه‌ای خوشمزه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.

خواندن
طرز تهیه اسنک تابه ای ، آسان و سریع

مقالات بیشتر بخوانید:

 

به این مقاله امتیاز دهید