طرز تهیه اسنک تابه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه اسنک تابه ای با روشی سریع و آسان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اسنک از انواع میان وعده های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید آن را با مواد غذایی مختلف در منزل تهیه نمایید. برای پخت اسنک از دستگاه اسنک ساز یا تابه استفاده می شود و اگر شما به دستگاه اسنک ساز دسترسی ندارید می توانید از روش های ساخت اسنک با ماهیتابه برای پخت این غذای فرنگی استفاده نمایید.

برای تهیه اسنک از انواع گوشت های قرمز و سفید و کالباس و سوسیس و سبزیجات و نان تست استفاده می شود و شما می توانید اسنک سبزیجات و اسنک قارچ و اسنک کالباس را در منزل به راحتی به کمک تابه یا اسنک ساز تهیه کنید. در ادامه با آموزش درست کردن اسنک با ماهیتابه همراه ما باشید.

طرز تهیه اسنک تابه ای

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم ( یا مرغ و یا سوسیس و کالباس)
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا یا پنیر ورقه ای به مقدار لازم
  • نان تست ۱ بسته
  • فلفل و نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود سپس در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

خواندن
طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی ساده و رولت مرغ لذیذ و مجلسی

در ادامه فلفل دلمه نگینی شده و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و خوب مواد تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود اصلا نباید مواد مرطوب باشد و آب آن باید کاملا کشیده شود در ادامه تمام ادویه ها را به همراه رب اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

نان های تست را از نایلون خارج کرده و سپس روی هر لایه نان تست برای خوش تر شدن کمی سس کچاب بزنید و مقداری از مواد گوشتی را به همراه پنیر ورقه ای یا پنیر پیتزا بریزید و یک نان تست روی آن قرار دهید و این کار را برای همه نان و مواد گوشتی انجام دهید.

برای پخت اسنک روی گاز اسنک ها را در یک تابه نچسب چرب شده قرار دهید و یک جسم سنگین روی آنها قرار دهید سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته طلایی شود سپس آن را برگردانید تا اسنک ها طلایی شوند. نوش جان