طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه دونر کباب بوقلمون را خواهیم داشت. برای آشنایی با این کباب لذیذ و خوشمزه ترکیه ای با ما همراه باشید.

کشور ترکیه مقصدی بی نظیر برای شکم گردی و بهشتی برای عاشقان کباب است. در بین تنوع بی شمار غذاها و دسرها، کباب ترکی از محبوبیت جهانی برخوردار است. یکی از معروف ترین کباب های ترکیه دونر کباب است که با انواع گوشت ها تهیه می شود.

دونر کباب بوقلمون از غذاهای محبوب بین المللی است. تهیه این غذای خوشمزه بسیار راحت است و شما می توانید آن را در خانه درست کنید. در ادامه طرز تهیه دونر کباب بوقلمون را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون
طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

مواد لازم

  • گوشت بوقلمون ۸۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • روغن مایع ¼ فنجان
  • ماست ۱ فنجان
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر آویشن ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز ۲ قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه دونر کباب بوقلمون خوشمزه به روش ترکیه ای، ابتدا پیاز را رنده می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس ماست را به همراه روغن مایع، رب گوجه فرنگی، پودر آویشن، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم.

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس گوشت بوقلمون را به سس اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط گوشت بوقلمون برسد و در آخر روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

خواندن
طرز تهیه سو بورکی ، بورک خوشمزه و لذیذ ترکیه ای

در این مرحله کاسه را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت بوقلمون به خوبی طعم دار شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم و سلفون روی ظرف را باز می کنیم.

حالا روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم، سپس گوشت بوقلمون را روی آن قرار می دهیم و با سلفون گوشت را به صورت کامل رول می کنیم. در ادامه گوشت بوقلمون را به مدت ۱ شب درون فریزر قرار می دهیم.

پس از اینکه گوشت بوقلمون را از فریزر خارج کردیم، اجازه می دهیم کمی از حالت منجمد خارج شود، سپس آن را با چاقوی تیز به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و ورقه های گوشت بوقلمون را داخل تابه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند.

در ادامه پس از اینکه غذا آماده شد، دونر بوقلمون را به سلیقه خود به همراه نان پیتا، گوجه فرنگی، جعفری تازه به صورت ساندویچ و یا با برنج کته شده و سبزیجات سرو می کنیم.

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون
طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه کباب ترکی استانبولی، به روش خانگی ، با طعمی فوق العاده عالی