طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ ، یکی از غذاهای ساده و خوشمزه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کدو سبز دارای ارزش غذایی بالای است که حتما باید در برنامه غذایی خود داشته باشید تا از خواص خوب کدو سبز بهرمند شوید از خواص کدو سبز می توان به کالری کم و کمک به کاهش وزن اشاره کرد و با خوردن کدو سبز سطح کلسترول خود را پایین بیاورید و همچنین کدو سبز کمک به دیابت و آسم می کند.

کدو شکم پر با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ترکی است و بیشتر در ترکیه برای ناهار استفاده می شود. ترک ها این غذا را تند و با استفاده از فلفل سبز و قرمز تهیه می کنند. اگر شما به تند بودن غذا علاقه ای ندارید می توانید از روش دوم دستور پخت استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه کدو شکم پر ساده و خوشمزه با مرغ را به ۲ روش به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ
طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ

طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ

روش اول

مواد لازم

  • فیله مرغ ۵۰۰ گرم
  • کدو سبز ۶ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • فلفل سبز و قرمز ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • سس گوجه تند ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
  • پنیر پیتزا به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا و برای شروع کار سراغ کدوها می رویم و ۶ عدد کدو سبز را شسته و با چاقو آنها را از وسط نصف می کنیم و داخل آنها را کاملا با قاشق خالی می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و کدوها را سرخ می کنیم. سپس مقداری نمک و فلفل برای مزه دار شدن آنها به آن اضافه می کنیم.

در ادامه کار ۱ عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و پیازها را در روغن خوب تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

خواندن
طرز تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه و پرطرفدار

یک حبه سیر را پوست کنده و آنها را با سیر خرد کن له می کنیم و در تابه پیاز تفت می دهیم. فلفل سبز و فلفل قرمز را نیز به صورت خیلی ریز و نگینی خرد می کنیم و در تابه تفت میدهیم.

سپس ۵۰۰ گرم فیله مرغ را شسته و آبکش می کنیم و آنها را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به تابه پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آنها تغییر کند. مقدار کافی نمک و فلفل و زردچوبه برای مزه دار شدن آنها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. اکنون مواد داخل شکم کدو سبزها آماده است.

در ادامه سس ربی غذا را درست می کنیم و برای این منظور داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد ۲ حبه سیر را رنده کرده و داخل تابه و در روغن تفت می دهیم تا بوی سیر بلند شود. سپس ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی تند به تابه اضافه می کنیم و کمی آنها را در تابه تفت می دهیم و در آخر نصف لیوان آب همراه با مقدار کافی نمک و فلفل داخل تابه می ریزیم و منتظر می شویم تا مواد داخل تابه بجوشد و کمی قل بخورد.

سپس داخل یک ظرف پیرکس کدوهای سرخ شده که در مرحله قبل آماده کردیم را می چینیم و داخل آنها را از مواد مرغی تهیه شده در مراحل قبل می ریزیم و روی آنها را مقدار زیادی پنیر پیتزا می ریزیم و داخل ظرف را نیز از مواد ربی می ریزیم. ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد برای ۲۰ دقیقه می گذاریم تا مواد ما بپزند و آماده شوند. در آخر ۳ دقیقه گریل را نیز روشن می کنیم تا پنیر آب شود و خوشرنگ شود.

خواندن
طرز تهیه بورک پنیر خوشمزه به روشی ساده و متفاوت

غذای شما آماده است. آن را در ظرف مناسبی می ریزیم و این غذای خوشمزه ترکی را برای وعده غذایی ناهار همراه با برنج و یا برای وعده غذایی شام همراه با نان آن را میل می کنیم.

طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ
طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ

روش دوم

مواد لازم

  • سینه مرغ ۴۰۰ گرم
  • کدو سبز درشت ۵ عدد
  • گوجه فرنگی یک کیلوگرم
  • فلفل دلمه ای خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • پیاز خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۳ حبه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا کدوها را مانند روش اول شسته و با چاقو آنها را از وسط نصف می کنیم و داخل آنها را کاملا با قاشق خالی می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و کدوها را سرخ می کنیم. سپس مقداری نمک و فلفل برای مزه دار شدن آنها به آن اضافه می کنیم.

در ادامه کار داخل یک تابه روغن می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و پیاز خرد شده مان را در روغن خوب تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. ۱ حبه سیر را هم پوست کنده و له می کنیم و در تابه پیاز تفت می دهیم. سپس نصف پیمانه فلفل دلمه ای خرد شده را هم اضافه می کنیم و در تابه با مواد دیگر خوب تفت میدهیم.

۴۰۰ گرم فیله مرغ را شسته و آبکش می کنیم و آنها را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به تابه پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آنها تغییر کند. مقدار کافی نمک و فلفل و زردچوبه برای مزه دار شدن آنها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

خواندن
طرز تهیه املت پنیری ترکیه ای

۳ عدد از گوجه فرنگی‎ ها را خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. مخلوط کنید و اجازه دهید خوب تفت بخورد و با مواد تابه ترکیب شود. بعد از این حرارت را خاموش کنید. اکنون مواد داخل شکم کدو سبزها آماده است.

برای تهیه سس گوجه فرنگی، بقیه گوجه فرنگی ها را به صورت درشت رنده کنید و با ۱۰۰ گرم کره، ۲ حبه سیر ریز خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند و آب گوجه ها کشیده شود. سپس ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و کمی آنها را در تابه تفت می دهیم و در آخر نصف لیوان آب داخل تابه می ریزیم و منتظر می شویم تا مواد داخل تابه بجوشد و کمی قل بخورد.

داخل یک ظرف پیرکس کدوهای سرخ شده که در مرحله قبل آماده کردیم را می چینیم و داخل آنها را از مواد مرغی تهیه شده در مراحل قبل می ریزیم و در صورت دلخواه روی آنها مقداری پنیر پیتزا می ریزیم و داخل ظرف را نیز از مواد سس می ریزیم. ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد برای ۲۰ دقیقه می گذاریم تا مواد ما بپزند و آماده شوند. در آخر ۳ دقیقه گریل را نیز روشن می کنیم تا پنیر آب شود و خوشرنگ شود.

طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ
طرز تهیه کدو شکم پر با مرغ

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: