طرز تهیه کتلت مرغ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کتلت مرغ را خواهیم داشت. برای آشنایی با دستور پخت این غذای خوشمزه، ساده و محبوب در ادامه همراه ما باشید.

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کتلت است. انواع بسیار زیادی کتلت در لیست غذاهای ایرانی از جمله کتلت گوشت، کتلت مرغ، کتلت قارچ، کتلت ماهی، کتلت عدس و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد.

کتلت مرغ ، یکی از لذیذترین انواع کتلت هاست. این غذا را می توانید مانند سایر کوکوها و کتلت ها به عنوان یک شام یا ناهار سبک و فوری تهیه و سرو کنید. شما به دلخواه می توانید به مرغ خود سیب زمینی اضافه کنید یا آن را حذف کنید. همچنین می توان در تهیه این غذا از مرغ خام و یا مرغ پخته استفاده کرد. در ادامه طرز تهیه کتلت مرغ را به شما آموزش خواهیم داد و سپس نکات آن را خواهیم گفت.

طرز تهیه کتلت مرغ
طرز تهیه کتلت مرغ

مواد لازم

  • سینه مرغ ۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پودر سوخاری ۱ لیوان
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری غلیظ
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و داخل قابلمه بگذارید تا آبپز شود. سپس پیاز را شسته و رنده ریز بزنید و آب پیاز را کاملا بگیرید.

خواندن
طرز تهیه گردو پلو خوشمزه ، غذای سنتی شهرکرد

سینه مرغ را توسط چرخ گوشت یا غذاساز چرخ کنید و با با پیاز و سیر رنده شده مخلوط کنید تا بوی زهم مرغ را بگیرد.

سیب زمینی ها را بعد از آبپز شدن رنده درشت بزنید سپس با مخلوط سینه مرغ و پیاز هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس تمام ادویه ها را به همراه ۱ قاشق غذاخوری پودر سوخاری اضافه کنید و هم بزنید. برای اضافه کردن تخم مرغ آن را ها را یکباره اضافه نکنید چون باتوجه به سایزهای مختلف تخم مرغ ممکن است ۱ عدد تخم مرغ بخواهد پس تخم مرغ اول را اضافه کنید و مواد را ورز دهید اگر چسبندگی مواد کم بود تخم مرغ را دوم را اضافه کنید در حدی باشد که داخل دست فرم بگیرد.

برای تهیه کتلت با مرغ پخته دستور پخت شما هیچ تفاوتی ندارد، فقط باید ابتدا سینه مرغ را با آب، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه بپزید. سپس سیب زمینی‌ها را هم مثل روش گفته شده بپزید و سپس تمام مواد را مانند روش قبل با هم مخلوط و خوب ورز میدهید و پس از استراحت در روغن سرخ می کنید.

نکات پخت کتلت مرغ

  1. در تهیه این کتلت استفاده از سیب زمینی و تخم مرغ اختیاری است، می توانید هر دو را حذف کنید.
  2. در کتلت مرغ بنا به ذائقه خود می توانید از انواع ادویه ها چون ادویه کاری، پودرسیر،تخم گشنیز و… استفاده کنید.
  3. برای عطر بیشتر می توانید به دلخواه کمی سبزی معطر و یا فلفل دلمه ای رنگی اضافه کنید.
  4. سیر طعم بی نظیری به کتلت مرغ می دهد اما در صورت دلخواه می توانید آن را حذف کنید.
خواندن
طرز تهیه دمی گوجه‌ فرنگی (دمپخت گوجه)
طرز تهیه کتلت مرغ
طرز تهیه کتلت مرغ

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: