خوراک کدو و گوجه فرنگی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

خوراک کدو یکی از غذاهای ساده و رژیمی است. این خوراک به سادگی و در زمان بسیار کمی تهیه می شود. هرچند اسم غذا خوراک هست و قاعدتاً باید همراه با نان سرو شود اما میتوانید از کته یا پلوی ایرانی هم همراه با آن استفاده کنید. کدو به زمان پخت کوتاهی نیاز دارد و غذا هایی هم که با آن می توانید درست کنید، بسیار متنوع هستند. در ادامه با آموزش خوراک کدو و گوجه همراه ما باشید.

خوراک کدو و گوجه فرنگی

مواد لازم

کدو متوسط ۳ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
پوره گوجه ۱ لیوان
آویشن تازه: ۲ قاشق غذاخوری خرد شده ، یا ۱ قاشق غذاخوری پودر آویشن
نمک، فلفل ، زردچوبه و سیر به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کدو

ابتدا کدوها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای نازک برش بزنید، پیاز را هم ریز خرد کنید. پیاز را سرخ کنید در حدی که نرم شود نیازی نیست خیلی سرخ شود و زردچوبه را داخل پیاز کمی تفت بدهید و سپس کدو را اضافه کنید و بگذارید تا کدو نرم شود ولی گاهی هم بزنید که کدو به ته ظرف نچسبد.

بعد از اینکه کدو کمی نرم شد گوجه فرنگی پوره شده و سیر رنده شده را با کدو مخلوط کنید و بگذارید ۵-۶ دقیقه با کدوها بپزد و سپس نمک و فلفل را اضافه کنید. در آخر آویشن را داخل خوراک بریزید و شعله گاز را خاموش کنید. خوراک کدو و گوجه آماده شده را همراه با برنج یا نان سرو نمائید. نوش جان.

خواندن
طرز تهیه آش ماست خوشمزه و مخصوص

نکته:

  • می توانید تمام مواد از جمله کدو، گوجه، پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت حلقه حلقه برش دهید و یا اینکه مخلوطی از برش های متفاوت داشته باشید.
  • اندازه تمام مواد بسته به ذائقه خود شما قابل تغییر است. به طور مثال می توانید از سیر بیشتری استفاده کنید یا هر مواد دیگری را کم یا زیاد کنید.
  • می توانید در خوارک کدو و گوجه از سیب زمینی نگینی شده هم استفاده کنید.

خوراک کدو و گوجه فرنگی