رامسر، ملقب به عروس شهرهای شمال ایران، در میان جنگل و دریا جای گرفته و با زیبایی‌های خیره‌کننده خود، همه ساله افراد بسیاری را به خود جذب می‌نماید. معمولا گردشگران، برای تکمیل تفریحات خود از غذاهای محلی رستوران‌ها آن منطقه استفاده می‌کنند. حال غذاهای لذیذ شمالی، که همواره طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند شامل انواع غذاهای دریایی، سنتی و… می‌شوند. خوردن غذاهای محلی خوشمزه با انواع ادویه‌جات بومی، هوس ماهی و مرغ شکم‌پر هر انسانی را تحریک می‌کند که حداقل یک‌ بار به رستوران‌ های شمالی سری بزنند.در این مقاله از مجله آشپزی تاپ کوکینگ تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین رستوران های رامسر آشنا کنیم

رستوران دوستی

در رستوران دوستی باتوجه به نامی که دارد با نظر مدیریت آن، از دکپراسیون و تجهیزات لوکس استفاده نشده و فضای داخلی کاملا دوستانه و سنتی چیده شده است. در این رستوران که برای ۵۰ نفر در نظر گرفته شده، میز و صندلی‌های سنتی با چیدمانی زیبا به چشم می‌خورند که در میان نورپردازی زیبای این مکان می‌درخشند. این امر سبب گردیده تا فضای حاکم بر این رستوران بسیار صمیمی باشد و در بدو ورود این احساس به شما منتقل خواهد شد. پرسنل رستوران دوستی از بدو ورود تا زمانی که در آن‌جا به سر می‌برید با رویی گشاده و صمیمیت خاصی از شما پذیرایی خواهند کرد. رستوران دوستی به‌صورت شباتنه‌روزی مشغول به فعالیت است.

در منوی رستوران دوستی کته کباب‌های خوشمزه‌ای وجود دارد. همچنین انواع کباب‌ها، ماهی‌ها و غذاهای دریایی  آن با طعم‌های محلی مزه‌دار شده را می‌توان در این رستوران میل کرد؛ که دور غذاها را با دورچین‌های بسیار زیبایی تزئین می‌کنند. این رستوران سعی داشته تا با استفاده از بهترین مواد اولیه، غذاهای خوشمزه محلی را برای مشتریان خود فراهم نماید.

آدرس رستوران دوستی رامسر: میدان امام خمینی، بلوار امام خمینی رامسر

شماره تماس: ۰۱۱۵۵۲۶۱۰۱۲

ساعات کاری: در وعده‌های نهار و شام تا زمان به پایان رسیدن غذا

بهترین رستوران‌ های رامسر

رستوران برادران

رستوران برادران در رامسر به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین و بهترین رستوران‌ های رامسر شناخته می‌شود که مردم محلی نیز بر این گفته صحه می‌گذارند. این رستوران تنها تغییراتی جزئی را در فضای داخلی خود ایجاد کرده و همچنان از سبک سنتی قدیمی خود پیروی می‌کند. با حضور در این رستوران احساس نوستاژی را تجربه خواهید کرد که این حس علاوه‌بر فضای داخلی رستوران برادران در طعم غذاهای آن نیز وجود دارد. این رستوران ۳۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد و دارای فضای بزرگی است که برای برگزاری جشن‌ها می‌توان از آن استفاده نمود.

در ایام تعطیل و آخر هفته‌ ها این رستوران مملو از جمعیت می‌شود. رستوران برادران یک پارکینگ نیز داشته و دسترسی به آن بسیار آسان است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و رایج مانند قیمه، جوجه، قرمه سبزی و کوبیده می‌شود. همچنین انواع غذاهای محلیِ شمالی بی‌ نظیر همچون غذاهای دریایی، کباب ترش، باقالاقاتق، میرزا قاسمی در منوی این رستوران به چشم می‌خورند. دسر و پیش غذا و کال کباب رستوران برادران طعم فوق‌العاده‌ای دارند.

آدرس رستوران برادران رامسر: میدان بسیج، رمک، مقابل بانک صادرات

شماره تماس: ۰۱۱۵۵۲۲۲۴۹۲

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۶ صبح الی ۱۱ شب

رستوران مظاهری

رستوران مظاهری که در جاده ساحلی به سمت تنکابن واقع شده از رستوران‌ های قدیمی و محبوب رامسر به حساب می‌آید. این رستوران ظاهر قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده و تجهیزات لوکسی در این مکان به چشم نمی‌خورند. این رستوران که از نظر برخی از مسافران بهترین رستوران بین راهی شناخته می‌شود، غذاهای خوشمزه شمالی را نیز با بهترین مواد اولیه طبخ می‌کند. همچنین وعده صبحانه نیز در این رستوران سرو می‌گردد.

در این رستوران غذاهای متنوع سنتی و ایرانی سرو می‌گردند. منوی رستوران مظاهری شامل چلو گوشت، جوجه، کوبیده، ماهی و سبزی پلو و… می‌شود که از محبوب‌ترین غذاهای آن می‌توان به ترشی تره، ماهی، میرزا قاسمی، کباب ترش اشاره کرد.

آدرس رستوران مظاهری رامسر: در نزدیکی دانشگاه آزاد رامسر در رضی، بلوار عباس مفرد

و بعد از میدان شهید رجایی سمت راست، بعد از پمپ بنزین کاظمی

شماره تماس: ۰۱۱۵۵۲۵۲۳۳۸

ساعات کاری: ۸ صبح تا ۱۰ شب

بهترین رستوران‌ های رامسر

رستوران ملل

رستوران ملل از دکوراسیونی مدرن و مجلل برخوردار است و در هنگام صرف غذا، موسیقی زنده اجرا می‌شود که فضا را بسیار جذاب می‌کند. این رستوران دارای فضایی آرام با چشم‌اندازی زیبا به ساحل بوده که سبب گردیده را  طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. کارکنان رستوران ملل تلاش می‌کنند تا سفارشات، به موقع و منظم روی میز مشتریان قرار بگیرند و همچنین خاطره خوبی را در ذهن مشتریان به ثبت برسانند. قیمت غذاهای این رستوران باتوجه به کیفیت آن معقول به نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید که در ایام عزاداری در ایران رستوران اجرای زنده موسیقی برگزار نخواهد شد.

همان‌ طور که از نام این رستوران پیداست، رستوران ملل با انواع غذاهای فرنگی و ایرانی آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است. غذاهای دریایی و کبابی طبخ شده در این رستوران بسیار لذیذ هستند. محبوب‌ترین غذای رستوران ملل، ماهی کباب فوق‌العاده آن است.

آدرس رستوران ملل رامسر: بلوار ۴۵ متری از دریا، انتهای بلوار ۲۰ متری

شماره تماس: ۰۱۱۵۵۲۶۱۸۷۰

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۲ شب

بهترین رستوران‌ های رامسر

رستوران کشتی

طراحی و سازه‌ این رستوران، به‌ گونه‌ ای است که در زمان صرف غذا احساس می‌کنید که در یک عرشه کشتی حضور دارید و حس یک سفر دریایی را تجربه خواهید کرد. سازه‌ این رستوران شامل آکواریوم، لنگر و مجسمه ناخدای کشتی می‌شود که فضای داخلی آن مانند کشتی‌های چوبی طراحی گردید. پنجره‌های دایره‌ای شکل این مکان خاطرات نقاشی‌های کودکی را برای شما تداعی می‌کنند. همچنین پوشش کارکنان این رستوران تعجب‌برانگیز است؛ از مدیر تا خدمه، از مسئول پارکینگ تا گارسون‌ها همگی لباس کارکنان کشتی را بر تن دارند. در بدو ورود به رستوران سفارش شما توسط خودتان به ثبت خواهد رسید.

منوی این رستوران انواع غذای‌ های ایرانی، فرنگی، دریایی و محلی را در خود جای داده که شامل استیک مرغ، استیک ماهی و استیک گوشت، ماهی کپور، ماهی سفید، ماهیچه، گردن و… می‌شود. همچنین انواع غذاهای شمالی و سوشی و سالاد، نوشیدنی، سوپ و دسر در منوی رستوران ملل به چشم می‌خورند. به ویژه مخلفات غذاهای این رستوران زیتون پرورده مخصوص این رستوران است. در نظر داشته باشید که غذاهای این رستوران تقریبا گران هستند.

آدرس رستوران کشتی رامسر: جاده ساحلی، خیابان یاسمن، نرسیده به تله‌کابین

شماره تماس: ۰۱۱۵۵۲۵۷۳۴۳

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب

بهترین رستوران‌ های رامسر

سخن پایانی

رستوران‌ های رامسر غذاهای خوشمزه‌ بسیاری را ارائه می‌دهند که با طعم‌های محلی مزه‌دار شده‌اند؛ همچنین تزئینات غذاهای شمالی بسیار اشتها آور هستند. این رستوران‌ ها سعی بر این دارند که از مواد اولیه مرغوب جهت تهیه غذا استفاده نمایند. در منوی برخی از این رستوران‌ ها غذا‌های فرنگی نیز به چشم می‌خورند و کارکنان نیز برای جذب مشتری و ثبت خاطراتی خوش سعی می‌کنند تا با رویی گشاده از مشتریان پذیرایی کنند.