بهترین رستوران های کرمانشاه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران های کرمانشاه را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

هر گردشگری هنگام سفر به ایران طیف گسترده‌ای از غذاهای دلپذیر و منحصر‌به‌فرد را میل می‌کند. هر شهر ایران غذاهای خاص و خوشمزه‌ مخصوص به خود را دارد و کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در رستوران‌های کرمانشاه بهترین غذاهای ‌محلی در کنار نوشیدنی‌های ‌متنوع در انتظار مسافران هستند. گاهی این رستوران‌ها با مکان‌های دیدنی و تفریحی فاصله‌ی کمی داشته و این برای شما فرصتی خواهد بود تا همراه با بازدید از مکان ‌های‌دیدنی از غذاهای این شهر نیز لذت ببرید.

از آنجایی که مردم کرمانشاه بیشتر از دیگر شهرهای کشور به کباب علاقه‌مند هستند، مسلما دنده کباب را بهتر از هر‌جای دیگری طبخ خواهند کرد. بنابراین اگر از طرفداران کباب به شمار می‌روید، طعم دلپذیر دنده کباب‌های کرمانشاه را از دست ندهید؛ به‌خصوص اگر بهترین رستوران‌های این شهر را بشناسید.

رستوران بامگاه ‌عمارت

رستوران بامگاه عمارت با آن معماری جذابش اولین رستوران در فهرست بهترین رستوران‌های کرمانشاه است. اگر قصد بازدید از بناهای قدیمی کرمانشاه را دارید این رستوران به تنهایی یک بنای تاریخی به شمار می‌رود. اگر در سفر به کرمانشاه این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کنید، می‌توانید در آن‌جا اقامت نیز داشته ‌باشید. در رستوران این بنا انواع غذا و نوشیدنی‌های متنوع ایرانی برای مسافران سرو می‌شوند. انواع غذاهای ایرانی به‌خصوص دنده کباب و خورشت ‌خلال در منوی این رستوران به چشم می‌خورند و در صورت تمایل می‌توانید بعد از صرف غذا، از یک فنجان چای گرم از سماور ذغالی رستوران نیز لذت ببرید.

  • آدرس رستوران بامگاه عمارت: کرمانشاه، جلوخان، روبه‌روی مسجد جامع، کوچه شهید انتظاری، پلاک ۵۲
  • شماره تماس: ۰۸۳۳۷۲۱۳۷۹۴
بهترین رستوران های کرمانشاه
بهترین رستوران های کرمانشاه

باغ‌ رستوران کامبادن

باغ رستوران کامبادن یکی از زیبا‌ترین رستوران‌های کرمانشاه است که در آن هر سه وعده صبحانه، نهار و شام در دل باغ زیبایی سرو می‌شوند. این باغ رستوران در پارک ‌غربی محوطه طاق ‌بستان قرار دارد و با رفتن به آن‌جا می‌توانید از پارک کوهستان نیز دیدن کنید. همچنین می‌توانید از آلاچیق‌هایی که در این باغ ‌رستوران سرسبز به چشم می‌خورند همراه با خانواده یا دوستان‌ خود بهره‌مند شوید.

از جمله غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند می‌توان به دیزی با گوشت گوسفندی همراه با دوغ تازه و سبزی اشاره کرد. کباب دل و جگر از پرطرفدار‌ترین غذاهای باغ ‌رستوران کامبادن است که نمی‌توانید بدون امتحان کردن آن، این مکان را ترک کنید. همچنین مرغ شکم‌پر و ماهی را نیز می‌توانید برای روز‌های پنجشنبه و جمعه سفارش دهید.

  • آدرس باغ رستوران کامبادن: پارک غربی، بریدگی دوم سمت راست
  • شماره‌ تماس: ۰۹۱۰۶۱۸۳۹۰۰

رستوران شاندیز ‌سبز

رستوران شاندیز‌ سبز یکی ‌دیگر از محبوب‌ترین رستوران‌های کرمانشاه به شمار می‌رود. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این رستوران در فضایی سرسبز و دنج قرار دارد. یکی از جالب‌ترین خصوصیات این رستوران وجود آلاچیق‌هایی ‌است که با معماری و تزئین خاص خود لذت صرف غذا‌ را چندین برابر می‌کنند. دو نوع آلاچیق در این رستوران به چشم می‌خورند؛ نوع اول که چهار‌چوبی مستطیلی شکل داشته و مقداری امروزی‌تر است و آلاچیق نوع دوم که حالت کپر‌های ‌عشایر غرب ایران را دارند. اگر برای صرف نهار به رستوران ‌شاندیز بروید، می‌توانید از تماشای گل‌های زیبای بین آلاچیق‌ها لذت ببرید.

در منوی این رستوران انواع غذاهای‌ معمول کرمانشاه گنجانده شده‌اند. از غذا‌های خوشمزه‌ این رستوران می‌توان به جوجه کباب زعفرانی اشاره کرد. به احتمال زیاد نان‌ و ‌ماست را به ‌عنوان یک وعدهی غذایی در نظر نخواهید گرفت؛ اما تنها با یکبار امتحان کردن آن در این رستوران نظرتان برای همیشه در مورد این غذای‌ معمولی عوض خواهد‌ شد.

  • آدرس رستوران شاندیز سرسبز: کرمانشاه، ۱۰۰ متر بعد از میدان امام حسین، به طرف کمربندی الهیه
  • شماره ‌تماس: ۰۹۱۸۱۳۳۷۰۳۰
بهترین رستوران های کرمانشاه
بهترین رستوران های کرمانشاه

رستوران سوری

رستوران سوری یکی ‌دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های کرمانشاه است. اگر از طرفداران موسیقی هستید پیشنهاد می‌شود تا یکبار از این رستوران دیدن کنید؛ چراکه در هر شب در این مکان موسیقی زنده اجرا می‌گردد. تاریخچه‌ این رستوران به دوران قجری باز‌می‌گردد. آب‌و‌هوای خنک محیط بیرون رستوران در شب‌های ‌گرم تابستان فضای دل‌انگیزی را برای مسافران فراهم می‌کند. رستوران سوری به اندازه ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد و می‌توانید جشن‌های کوچک و خودمانی خود را در این رستوران برگزار نمایید.

چلو‌ ماهیچه‌ رستوران سوری از محبوبیت فراوانی برخوردار است. از طرفداران این غذا شنیده‌‌ شده که گوشت ماهیچه چنان ترد بوده که در دهان آب خواهد شد و برنج خوش‌طعم با روغن کرمانشاهی پخته می‌شود. پس از چلو ‌ماهیچه، شیشلیک و جوجه ‌سوری این رستوران نیز از طرفداران زیادی برخوردار هستند. اگر قصد دارید تا یک شب دلپذیر و شاد همراه با صرف بهترین غذاهای ایرانی و بومی را تجربه کنید، حتما به رستوران سوری سری بزنید.

  • آدرس رستوران سوری: کرمانشاه، خیابان گمرک، جنب سربازخانه‌ شهری، کوچه فصیحی، پلاک ۱۲۷
  • شماره تماس: ۰۹۳۵۸۵۷۱۵۵۷

رستوران عالیجناب

این رستورا با دو کاربرد رستوران و سالن مجالس، توانسته طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. رستوران عالیجناب با برخورداری از از یک سالن بزرگ با دکوراسیونی مجلل، این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا جهت برگزاری جشن‌ها و مراسمات خود با تعداد زیاد مهمان در این مکان اقدام نمایید. منوی این رستوران بسیار پربار بوده و سرآشپزی خلاق و ماهر انواع لذیذ کباب‌ را در این رستوران طبخ می‌کند که طعم آن‌ها فراموش‌نشدنی است. به عنوان مثال کباب مصری این رستوران که بسیار خوشمزه و پرطرفدار بوده، از یک لایه برنج زعفرانی با قالبی مستطیل، یک لایه گوشت قرمز کبابی به‌صورت رول شده و لایه‌ای خلال بادام به‌صورت کبابی تشکیل شده است.

  • آدرس رستوران عالیجناب کرمانشاه: خیابان شریعتی، جنب بانک صادرات
  • شماره تلفن:‌ ۰۹۱۸۷۳۴۴۰۰۵
بهترین رستوران های کرمانشاه
بهترین رستوران های کرمانشاه

سخن پایانی

کرمانشاه آثار تاریخی فراوان با معماری‌های اعجاب‌انگیز، طبیعت سرسبز، داستان‌های تخیلی و همچنین رستوران‌های درجه یکی را در خود جای داده که بهترین غذاها را با بالاترین کیفیت سرو می‌کنند. رستوران‌هایی با معماری تاریخی یا رستوران‌هایی دنج در دل باغ که لذت صرف غذا را چند برابر خواهند کرد. خاطره‌ سفر به کرمانشاه با خوردن غذاهای لذیذ در این رستوران‌ها همواره در ذهن باقی‌ می‌ماند.

مقالات بیشتر بخوانید: