بوستان نهج البلاغه

در این مقاله از مجله آشپزی تاپ کوکینگ تصمیم گرفتیم تا شما را با یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران در سال ۱۴۰۱ بنام بوستان نهج الباغه که یکی از معروف ترین پارکهای تهران می باشد آشنا کنیم. پس اگر به دنبال جاهای خاص در پایتخت ایران میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این بوستان زیبا و دیدنی های آن بیشتر آشنا شوید

بوستان نهج البلاغه

این پارک زیبا در غرب شهر تهران با مساحتی حدود ۳۵ هکتار احداث شده است که از اتوبان های حکیم غر و همت غرب به راحتی قابل رویت است . در این بوستان هم مانند دیگر پارک های تهران تفریحات متنوعی مانند ( سینمای چند بعدی، بوفه های خوراکی و نوشیدنی، تاب بازی، فضای دوچرخه سواری و پیاده روی، غرفه های عکاسی و… ) وجود دارد. اما تفریحی که باعث مشهور شدن این پارک نسب به دیگر پارک های تهران شده است پل معلق آن است که اولین پل معلق تهران و طولانی ترین پل کابلی معلق در خارومیانه است با چشم اندازی در فاز دوم این پارک احداث شده است. برای دسترسی به پل معلق آسمان باید از فاز یک وارد پارک شوید و بعد از عبور از تونل به ورودی این پل میرسید.

بوستان نهج البلاغه

اگر ترس از ارتفاع ندارید میتوانید بر روی پل قدم بزنید و در انتهای آن به پارک پردیسان برسید. عرض پل دو متر، طول آن ٢٨۵ متر و ارتفاع آن ۶۵ متر است و همزمان ٢٠٠ نفر میتوانند روی آن تردد کنند البته وقتی روی آن در حال حرکت هستید به طور خفیف تکان پل را احساس میکنید.

از نکات جالب دیگر پل معلق آسمان می توان به مصالحی اشاره کرد که در ساخت سازه از آن استفاده شد و همگی تولید داخل کشور هستند. خوب است بدانید که محاسبات ساخت پل آسمان نیز توسط مهندسان و مشاوران ایرانی (مهندسان مشاور پی افکن سازه) انجام شد.