تخم‌مرغ پخته در آووکادو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ به شما طرز تهیه تخم‌مرغ پخته در آووکادو ، یک صبحانه لذیذ و خوشمزه را آموزش خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

اگر شما طرفدار پروتیین بالا هستید دستور پخت تخم مرغ در آووکادو خیلی میتواند به شما کمک کند یک دستور پخت کاملا سالم و راحت و گزینه ی بسیار خوشمزه برای صبحانه است. تخم‌مرغ پخته در آووکادو، صبحانه‌ای بسیار ساده با طعم خامه‌ای، خوشمزه و کره‌ای، است که هر فردی عاشق آن خواهد شد. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه تخم‌مرغ پخته در آووکادو همراه ما باشید.

تخم‌مرغ پخته در آووکادو

مواد لازم

  • آووکادو رسیده و سالم ۲ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • پیازچه یا جعفری

طرز تهیه

برای تهیه تخم‌مرغ پخته در آووکادو ابتدا، فر را روی درجه ۲۱۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. آووکادو را از وسط نصف می کنیم و هسته را از وسط آن در می آوریم اگر احساس کردید که داخل آووکادو جای کمی برا تخم مرغ دارد میتوانید بوسیله قاشق یک اسکوپ از آن بردارید.

بهتر است از سینی فر یا از قالب مستطیلی کیک استفاده کنید. چون آووکادو گرد هست باید حتما جای آن فیکس شود تا محتویات آن نریزد برای همین قالبی که دیواره داشته باشد به شما پیشنهاد میشود که آنها را کنار هم بچینیم و فیکس کنیم.

زرده ها و سفیده ها را از هم جدا میکنیم مقداری سفیده داخل هر آووکادو می ریزیم و روی هرکدام یک زرده اضافه می کنیم. به این صورت می توانیم فضای داخل آووکادو را تنظیم کنیم تا تخم مرغ بیرون نریزد.

سپس فلفل و نمک را اضافه میکنیم و آوواکادو ها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار می دهیم و همزمان چک می کنیم تا کاملا پخته شود. آواکادوو ها را از فر خارج می کنیم و برای تزیین جعفری یا پیازچه اضافه می کنیم. نوش جان

نکته: شما می توانید برای تهیه این صبحانه لذیذ و لاکچری علاوه بر آووکادو و تخم‌مرغ از پاپریکا، کالباس، ژامبون و سیر سرخ‌شده، پنیر چدار و … نیز استفاده کنید.

تخم‌مرغ پخته در آووکادو