طرز تهیه عصاره پای مرغ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه عصاره پای مرغ آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی است و حاوی مواد معدنی و پروتئین و ویتامین هاست. همچنین پای مرغ خاصیت جوانسازی و زیبایی پوست را دارد. اما از آن جا که پخت پای مرغ زمان بر است، می توان عصاره پای مرغ را تهیه و در فریزر نگهداری نمود و هر دفعه برای داخل غذا و سوپ و خورشت مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین توصیه می شود عصاره پای مرغ را برای غذای نوزادان تهیه نمود زیرا کلسیم و ویتامین دی نوزاد را تامین کرده و باعث محکم شدن استخوان های او می شود. از آنجا که پای مرغ دارد؛ در این دستور از سبزیجات معطر جهت گرفتن بوی بد آن استفاده شده است. با این دستور، عصاره پای مرغ با طعم و بوی مطلوب به دست می آید.

طرز تهیه عصاره پای مرغ

مواد لازم برای طرز تهیه عصاره پای مرغ

  • پای مرغ ۱ بسته
  • پیاز قاچ شده ۱ عدد بزرگ
  • فلفل دلمه سبز ۱ عدد کوچک
  • کوچیک کرفس چند شاخه کوچک
  • سیر ۳ حبه
  • هویج ۱ عدد
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا یک قاشق چایخوری

طرز تهیه

برا تهیه عصاره پای مرغ ، ابتدا پای مرغ را به خوبی بشویید. در یک قابله آب را به جوش بیاورید و سپس پای مرغ را داخل آب درحال جوش به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. پای مرغ را آبکش کنید و آب بگیرید و ناخن ها را با چاقو یا قیچی بگیرید.

سپس پای مرغ را به قابلمه برگردانید. پیاز خورد شده، فلفل دلمه، کرفس، هویج، سیر و ادویه ها را اضافه کنید.آب را تا جایی در قابلمه بریزید تا روی مواد را بگیرد.

۴ ساعت زمان بدهید تا کامله پخته شود. بعد از پخت آب پای مرغ را با صافی صاف کنید و استخوان ها را جدا کرده و دور بریزید.

آب پای مرغ به همراه گوشت پای مرغ که از استخوان ها جدا کرده اید را به کمک مخلوط کن باهم میکس کنید. میتوانید از قالب های یخ استفاده کنید و عصاره را درون قالب ها بریزید و در فریزر بگذارید. یا میتوانید در یک ظرف ریخته و در یخچال بگذارید بعد از اینکه عصاره پای مرغ سفت شد برش بزنید.

طرز تهیه عصاره پای مرغ