طرز تهیه کیک ساده

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک ساده و اسفنجی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همرا ما باشید.

یکی از محبوب ترین کیک های خانگی کیک ساده است ، که با کمترین مواد اولیه می توانید آن را تهیه کنید. قطعا آماده کردن یک کیک خانگی خوش‌طعم کاری بسیار لذت بخش و سالم است، پخت یک کیک ساده در خانه می تواند نه تنها ساده باشد بلکه از شکل ظاهر بهتری نیز برخوردار است. کیک ساده وانیلی را می توانید به عنوان دسر در کنار یک چای داغ در وعده صبحانه و عصرانه میل کنید.طرز تهیه کیک ساده

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

آرد ۳ لیوان

تخم مرغ ۵ عدد

شیر ۱ لیوان

شکر ۱ لیوان

روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ساده

طرز تهیه کیک ساده

ابتدا زرده و سفیده های تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. سفیده ها را با همزن برقی خوب بزنید تا فرم بگیرد، سفید رنگ شود تا از ظرف نریزد، بعد آن را در یخچال بگذارید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. زرده ها را در یک ظرف مناسب با شکر و وانیل خوب هم بزنید تا سفید رنگ و کش دار شود. اکنون آرام آرام به آن روغن و شیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

در یک ظرف آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و دو بار آن ها را الک کنید، بعد آن را به مخلوط زرده اضافه کنید. در آخر سفیده را هم به مواد اضافه کنید. مواد را به حالت دورانی هم بزنید. توجه کنید که مواد را در یک جهت هم بزنید تا کیک به خوبی پف کند.

خواندن
طرز تهیه کیک فرشته ، کیک اسفنجی سبک و محبوب

مایه کیک را داخل قالب مورد نظرتان که پیشتر چرب نموده اید بریزید و آن را در فر به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا کیک بپزد.

بعد پخت کیک می توانید با خامه (خامه فرم گرفته) و… آن را تزیین کنید البته این مرحله سلیقه ای است و هر شخصی می تواند بسته به سلیقه خود آن را تغییر دهد.