بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند از طریق فلای تودی برای رزرو هتل اقدام کنند به‌دنبال مکانی هستند که بتوانند در آن آشپزی کنند. دلیل این کار نیز کاهش دادن هزینه‌های سفر است.

اگر سوئیت، آپارتمان یا اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی را برای سکونت موقت خود در شهر مقصد انتخاب کنید احتمال اینکه از آشپزخانه برخوردار باشند و بتوانید در آن‌ به پخت‌وپز بپردازید زیاد است. اما هتل‌ها معمولا از این امکان بهره‌مند نیستند.

در بسیاری از موارد حتی با وجود آشپزخانه باز هم اجازه آشپزی در هتل را نخواهید داشت. پس حتما پیش از رزرو هتل، این امکان را بررسی کنید تا بتوانید با توجه به امکانات آن برای سکونت در مکان اقامتی مورد نظر خود تصمیم بگیرید. در ادامه این موضوع را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

آیا در هتل امکان آشپزی کردن وجود دارد؟

در کدام هتل‌های فلای تودی امکان آشپزی وجود دارد؟

با ورود به این سامانه شما بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار هتل داخلی و خارجی را مشاهده می‌کنید و ازاین‌رو نمی‌‌توان به‌طور قطعی گفت که در کدام هتل می‌توان آشپزی کرد.

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید حتی با وجود آشپزخانه در برخی هتل‌ها باز هم افراد نمی‌توانند آشپزی کنند. در این فضاها معمولا برای راحتی بیشتر مسافران تنها یک سینک، یخچال یا کتری برقی قرار داده‌اند بدون اینکه اجاق گازی وجود داشته باشد.

هتل فلامینگو کیش که امکان رزرو آن در فلای تودی وجود دارد ازجمله این مکان‌های اقامتی به‌حساب می‌آید که در برخی اتاق‌ها دارای آشپزخانه است. شما باید با در نظر گرفتن امکانات این بخش و سوال از پرسنل در رابطه با عدم ممنوعیت آشپزی برای رزرو این هتل تصمیم بگیرید.

خواندن
انواع "بهترین تفریحات دبی" که در سفر به این شهر پیشنهاد می‌شود انجام دهید

البته بسیاری از افراد به‌دلیل خستگی ناشی از گشت‌وگزار ترجیح می‌دهند به‌جای آشپزی بیشتر وقت خود را صرف دیدن اماکن گردشگری وجاذبه‌های شهر مقصد مانند کیش کنند و به همین دلیل رستوران‌های هتل‌ها همواره در بین مسافران محبوب هستند.

چرا هتل‌ها آشپزخانه ندارند؟

در ساخت هتل‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای اختصاص دادن مکانی برای آشپزی اتاق‌های بیشتری داشته باشند تا بتوانند از میهمان‌های بیشتری نیز پذیرایی کنند. البته در برخی هتل‌ها با وجود بهره‌مندی از آشپزخانه باز هم لوازمی مانند اجاق گاز در آن‌ها قرار نمی‌دهند.

از سوی دیگر بیشتر هتل‌ها دارای کافی‌شاپ و رستوران هستند. اگر مسافران بتوانند برای داشتن سفری ارزان آشپزی کنند این بخش‌های هتل نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و این موضوع با سیاست‌های بازاریابی هم‌خوانی ندارد.

برخی مدیران هتل نیز ممکن است با توجه به سلیقه خود یا افکاری که برای گسترش هتل در سر دارند از اختصاص دادن مکانی برای آشپزی در اتاق‌های هتل خودداری کنند. در مقابل سیاست مدیری دیگر احداث آشپزخانه برای جذب مشتری بیشتر است.

تاسیس آشپزخانه با امکانات کامل یا تنها با برخی لوازم ضروری کاملا به مساحت سازه و تفکر صاحبان هتل بستگی دارد. شما نیز با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید در بین هتل‌های شهر مقصدجست‌وجو و گزینه مورد نظر خود را از طریق فلای تودی رزرو کنید.

چرا آشپزی در هتل‌ها ممنوع است؟

زمانی که در هتل هیچ مکانی برای آشپزی وجود نداشته باشد شما نمی‌توانید با استفاده از وسایل مسافرتی مانند پیک‌نیک اقدام به پخت غذا کنید. چراکه درصورت مشاهده ممکن است جریمه‌هایی سنگین‌تر از سفارش چند پرس غذا برای شما صادر شود.

خواندن
تفریحات و سرگرمی‌های بندر گناوه ؛ از ساحل و دریا تا گشت‌ و گذار در بازار

ضمن اینکه استفاده از این وسایل حرارتی بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. حتی در بسیاری از موارد سیستم اطفاء حریق فعال خواهد شد که در این شرایط کارکنان متوجه عدم رعایت قانون توسط شما می‌شوند و مشکلاتی نیز به‌وجو می‌آید.

به همین دلیل نباید ریسک آشپزی در هتل حتی مکان‌هایی که دارای آشپزخانه اختصاصی هستند اما اجاق گاز ندارند را بپذیرید. این کار می‌تواند شما را مشمول جریمه‌های سنگین کند و در نهایت هزینه‌های سفر تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

آیا در هتل امکان آشپزی کردن وجود دارد؟

آشپزخانه هتل چه قوانینی دارد؟

اگر آشپزخانه هتلی که آن را از طریق فلای تودی رزرو کردید دارای امکانات کاملی نبود نمی‌توانید از آن برای آشپزی استفاده کنید. به‌طور کلی از قوانین آشپزخانه‌های هتل باید به موارد زیر اشاره کرد:

عدم استفاده از کتری برقی به‌‌عنوان قابلمه

ازآنجایی‌که کتری‌های برقی آسیب‌پذیر هستند نمی‌توانید از آن‌ها برای پخت تخم مرغ، رشته‌های فرنگی یا جوشاندن کنسرو استفاده کنید. حتی اگر برای مدتی طولانی در هتل ساکن هستید و از طعم غذاهای رستورانی خسته‌ شده‌اید نباید این کار را انجام دهید. این مورد در تمام هتل‌ها و حتی مکان‌های اقامتی ممنوع است.

استفاده از المنت حرارتی به‌عنوان صفحه داغ

برخی افراد با برداشتن کاسه قهوه‌ساز از صفحه داغ زیر آن برای پختن غذاهای سبک استفاده می‌کنند.‌ المنت‌های صفحه بسیار ضعیف هستند و زمان زیادی لازم دارند تا مواد غذایی را به‌مرحله پخت برسانند. به همین دلیل نیز این کار علاوه‌بر طولانی بودن باعث آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد و به‌طور کلی ممنوع است.

همچنین باید بدانید برش‌های نازک گوشت یا مرغ با استفاده از دمای ضعیف این صفحه هرگز پخته نمی‌شوند. پس بهتر است از انجام این کار صرف نظر کنید تا به‌ وسایل عمومی هتل نیز آسیبی نرسد.

خواندن
رستوران نمکدان اصفهان ، یادگاری از عصر قاجار

استفاده از اتو برای گریل کردن غذا

برخی افراد از اتوی درون اتاق برای کباب کردن ساندویچ استفاده کنند تا مرحله‌ای که مواد درون آن بپزد. برای انجام این کار نیز فویل آلومینیومی را بین مواد غذایی و اتو قرار می‌دهند.

اتو شاید جزء لوازم آشپزخانه و در نتیجه قوانین مرتبط با آن نباشد اما باز هم برخی مسافران برای گرم کردن غذا یا گریل کردن از آن استفاده می‌کنند که این کار نیز می‌تواند باعث بروز آسیب در اتو شود پس ممنوع است.

فلای تودی که یک سامانه رزرو بلیت و هتل است این امکان را به شما می‌دهد تا هتل‌های شهر مقصد را به‌طور کامل بررسی کنید و با توجه به وجود یا عدم وجود آشپزخانه و البته بررسی دیگر امکانات برای رزرو مکانی خاص تصمیم بگیرد.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا در هتل مورد نظر شما امکان آشپزی وجود دارد یا نه می‌توانید به سامانه فلای تودی مراجعه کنید. در این سامانه تمام امکانات هتل به‌طور کامل نوشته شده است. البته باید گفت به‌دلیل وجود رستوران معمولا در این نوع مکان‌های اقامتی حتی اگر آشپزخانه داشته باشند باز هم امکان پخت غذا وجود ندارد.