شهر باستانی ایلام که از دوران ساسانیان مورد توجه بوده است، یکی از بکرترین و ناب‌ترین طبیعت‌های ایران را دارد و هر سال هزاران نفر با بلیط هواپیما ایلام به این شهر می‌روند. این شهر زیبا و مناطق اطرافش آن‌قدر جاذبه‌های متنوع و رنگارنگی دارند که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای به ایلام جذب می‌کنند. از کوه اهوران تا منطقه زله زرد و از قلعه اسماعیل خان تا شهر تاریخی ماداکتو، هر جور جاذبه‌ای که بخواهید در این شهر پیدا می‌شود. به جز آثار دیدنی این شهر، فرهنگ زیبای مردم مهربان و دوست‌داشتنی ایلام و غذاهای لذیذشان جز جاذبه‌های این شهر و دلیل خرید بلیط ایلام حساب می‌شوند. در این مطلب تمام راه‌های سفر به این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین راه سفر به ایلام

کدام فصل برای سفر به ایلام بهتر است؟

شهر ایلام در میان جنگل‌های سرسبز و کوه‌های بلند قرار گرفته است؛ به همین دلیل، آب و هوای معتدلی دارد. در کل ایلام آب و هوای متغیری دارد. بهتر است سفرتان به این شهر را برای فصل‌های بهار و تابستان بگذارید. چراکه در فصل‌های سرد سال، این منطقه کوهستانی بسیار سرد می‌شود و خیلی برای گذراندن تعطیلات و لذت‌بردن از طبیعت مناسب نیست.

خواندن
چرا مهاجرت به کانادا برای ایرانیان جذاب است؟

از عید نوروز تا اواسط اردیبهشت ماه، ایلام در زیباترین و شگفت‌انگیزترین حالتش قرار می‌گیرد و زیبایی مناظر آن هزار برابر می‌شود. البته ایلام در تعطیلات نوروز بسیار شلوغ می‌شود و بهتر است برنامه سفرتان را برای بعد از پایان تعطیلات بچینید.

روش‌های سفر به ایلام

به‌طور کلی، برای سفر به هر شهری داخل ایران، ۴ روش اصلی وجود دارد. این روش‌ها شامل سفر با هواپیما، سفر با قطار، سفر اتوبوس و سفر با خودروی شخصی هستند. در ادامه وضعیت هر کدام از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. سفر با هواپیما؛ سریع‌ترین و راحت‌ترین روش

سفر با هواپیما شاید بی‌دردسرترین و ساده‌ترین روش برای رفتن به ایلام باشد. با انتخاب مسیر هوایی به‌سرعت و بدون خستگی به ایلام می‌رسید. برای مثال فاصله هوایی تهران تا ایلام ۵۱۱ کیلومتر است و این مسافت به‌طور حدودی در یک ساعت و یازده دقیقه طی می‌شود. بیشتر پروازهای به مقصد ایلام از شهرهای مشهد و تهران در تمام روزهای هفته انجام می‌شود.

تمام پروازها از فرودگاه تهران و فرودگاه مشهد به فرودگاه ایلام به‌طور مستقیم انجام می‌شوند. این پروازها توسط خطوط هوایی ایران ایر، ماهان و آسمان انجام می‌شوند. از فرودگاه ایلام تا شهر حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و از آن‌جا، تاکسی‌های زیادی برای رسیدن به مرکز شهر وجود دارند.

شاید با خودتان بگویید که در مقابل مزایای سفر هوایی، قیمت بلیط ایلام می‌تواند یک مشکل بزرگ محسوب شود. اما همیشه هم نباید قیمت هر چیزی را در اولویت اول قرار داد. اگر کمی بیشتر هزینه کنید، مطمئنا راحتی و آرامش بیشتری در سفرتان به‌دست خواهید آورد.

خواندن
بوستان نهج البلاغه تهران و پل معلق آسمان کجاست ؟

بهترین راه سفر به ایلام

  1. سفر به ایلام با قطار؛ سفری غیر ممکن

متاسفانه ایلام هیچ ریل و ایستگاه قطاری ندارد و این روش، بین گزینه‌های سفر به ایلام نیست. هیچ خبری هم از برنامه‌ریزی برای احداث راه‌آهن این شهر وجود ندارد. اگر روزی خط راه‌آهن ایلام تاسیس شود، مطمئنا تبدیل به یکی از بهترین راه‌های سفر به این شهر خواهد شد.

  1. سفر به ایلام با اتوبوس؛ ارزان اما سخت

سفر جاده‌ای با اتوبوس به خاطر قیمت پایینش مورد توجه خیلی‌ها قرار دارد. اما فاصله ۶۷۲ کیلومتری تهران تا ایلام نشان می‌دهد که در این سفر، حداقل بین ۷ تا ۸ ساعت در مسیر خواهید بود. تازه، این مسافت برای بسیاری از شهرهای دیگر می‌تواند بیشتر هم باشد. طولانی‌بودن مسیر باعث خستگی و کلافگی شما می‌شود. این خستگی می‌تواند حتی روی لذت‌بردنتان از سفر هم تاثیر بگذارد. اما، اگر قیمت پایین بلیط اتوبوس برایتان به هر چیزی اولویت دارد، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.

  1. سفر با خودروی شخصی؛ بسیار خسته‌کننده

شاید جز آن‌هایی باشید که به جای خرید بلیط ایلام، تصمیم به سفر با خودروی شخصی می‌گیرند. سفر با خودرو حتی از سفر با اتوبوس هم خسته‌کننده‌تر است. شاید بگویید که لذت‌بردن از مسیر و زیبایی‌های جاده هم بخشی از سفر است اما رانندگی و نشستن روی سندلی‌های تنگ خودرو برای مدت طولانی می‌تواند شما را حسابی خسته کند.

اگر به هر دلیلی قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، برای رسیدن به ایلام گزینه‌های زیادی پیش رویتان است. برای مثال، از تهران چند مسیر برای رسیدن به ایلام وجود دارد. بهتر است از سمت کرمانشاه وارد ایلام شوید که خود آن دو راه دارد؛ اولی از سمت شهر حمیل و کمربندی شرقی است که راه کوتاه‌تر محسوب می‌شود اما، پیچ ‌‌و خم زیادی دارد. دومین راه هم از سمت اسلام‌آباد غرب است.

خواندن
انواع "بهترین تفریحات دبی" که در سفر به این شهر پیشنهاد می‌شود انجام دهید

جمع‌بندی بهترین راه رسیدن به ایلام

تصمیم این‌که از کدام روش برای رسیدن به ایلام استفاده کنید، با خودتان است. اما طبق توضیحاتی که دادیم، ما به شما انتخاب مسیر هوایی را پیشنهاد می‌دهیم. با پرواز به ایلام، به‌سرعت و بدون خستگی به این شهر می‌رسید و می‌توانید از سفرتان نهایت لذت را ببرید. اگر هم نگران قیمت بلیط ایلام هستید، می‌توانید با سفر در فصل‌های خلوت‌تر سال یا خرید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

بهترین راه سفر به ایلام

ارزان‌ترین و بهترین بلیط ایلام را از فلای تودی بخرید

اگر قصد سفر به ایلام با هواپیما را دارید، می‌توانید ارزان‌ترین و بهترین بلیط سفر به این شهر را از فلای تودی بخرید. سایت فلای تودی تمام بلیط‌های موجود برای از همه ایرلاین‌ها را در کنار هم به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید با مقایسه بلیط‌ها، بهترین و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب و به‌سادگی و با زدن چند دکمه خریداری کنید.

به جز خرید بلیط ایلام، امکان رزرو هتل در ایلام هم از سایت فلای تودی برایتان فراهم است. به جز این موارد می‌توانید خدماتی مثل ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات را از سایت فلای تودی خریداری کنید.

به این مقاله امتیاز دهید