بهترین رستوران ‌های سنندج

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران ‌های سنندج را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

شهر سنندج که مرکز استان کردستان است و در غرب کشور قرار دارد. این شهر به‌دلیل موقعیت قرارگیری مناسب خود و همچنین داشتن آب‌وهوایی منحصربه‌فرد همواره یکی از انتخاب‌های گردشگران برای سفری متفاوت بوده است.

یکی از بخش‌های لذت‌بخش در هر سفر شکم‌گردی یا صرف غذاهای لذیذ محلی آن شهر بوده که نشان از فرهنگ و ذائقه آن مرزوبوم است. گردشگران و مردم در شهر سنندج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به‌ دنبال بهترین رستوران‌ها برای صرف یک غذای لذیذ و سپری کردن اوقاتی خوش هستند.

بهترین رستوران ‌های سنندج
بهترین رستوران ‌های سنندج

رستوران جزیره

رستوران جزیره از جمله معروف‌ترین رستوران‌های شهر سنندج شناخته می‌شود و خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این رستوران در نزدیکی پارک بزرگ آبیدر قرار داشته که گردشگران بسیاری پس از پشت سر گذاشتن یک تفریح لذت‌بخش در پارک برای تکمیل اوقات خوش خود به این رستوران مراجعه می‌کنند. فضای رستوران به‌صورت مدرن طراحی شده و دارای محیطی آرام و دلنشین است.

این رستوران‌ از تنوع بسیاری در منو خود برخوردار است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. این منو شامل پیش غذا و سالاد، غذا‌های سنتی ایرانی مانند انواع کباب‌ها و خورشت‌ها، پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی، پاستا، ساندویچ‌های مختلف، همبرگر و در نهایت نوشیدنی‌های خوشمزه می‌شود. پرسنل این مجموعه با رویی گشاده از مشتریان استقبال می‌کنند که برای پذیرایی از مشتریان به‌خوبی آموزش دیده‌اند. آشپز‌های این مجموعه تخصص زیادی در طبخ غدا‌های مختلف دارند و غذاها را با بهترین کیفیت و طعم و مزه بی‌نظیر تهیه می‌کنند.

مکان‌های تفریحی نزدیک این رستوران شامل مجتمع تجاری کردستان، بانتا آبیدر، پارک ملت و مجتمع تفریحی فامیلی لند می‌شوند. فاصله این رستوران تا فرودگاه شهر سنندج نیز تنها ۶ کلیومتر است.

  • آدرس رستوران جزیره سنندج: خیابان پاسداران، طبقه فوقانی بانک پارسیان
  • شماره تماس: ۰۸۷۳۳۶۶۸۰۷۹

رستوران کانیاو

رستوران کانیاو به عنوان یک مکان گردشگری شناخته می‌شود؛ زیرا از یک مجموعه کامل تفریحی با فضای سنتی به همراه رستوران درجه یک همراه با غذاهای سنتی و لذیذ تشکیل شده که از بهترین رستوران‌های شهر سنندج به شمار می‌رود. این مجموعه دارای اتاق‌های جدا از هم و شبیه به خانه بوده که غذا در این اتاق‌ها و فضایی کاملا متفاوت سرو می‌شود. غذاهایی که در این رستوران طبخ می‌گردند، با توجه به سبک ایرانی بوده و از طعم و مزه بسیاری خاصی برخوردار هستند. غذا‌های این رستوران شامل سینی‌های مخصوص کباب، انواع ماهی، انواع کباب، دیزی و چلو‌های مختلف می‌شوند.

خواندن
آشنایی با بهترین رستوران‌ های مشهد

مساحت این رستوران بسیار زیاد بوده و اتاق‌های آن ساخته شده از کاه گل هستند و در این مکان میز و صندلی‌ها و آلاچیق‌هایی نیز به‌صورت سنتی و زیبا به چشم می‌خورند. از جمله جاذبه‌های گردشگری در اطراف رستوران کانیاو می‌توان به روستای کیلانه اشاره کرد که جاذبه‌های دیدنی و زیبایی را برای بازدید در خود جای داده است. فاصله این رستوران تا فرودگاه سنندج نیز در حدود ۸ کیلومتر است.

  • آدرس رستوران کانیاو سنندج: بازار، بلوار ۲۸ دی
  • شماره تماس: ۰۹۱۸۸۷۱۵۲۰۷

رستوران زرتشت

رستوران زرتشت در یک منطقه کوهستانی بنا شده و دارای فضای باز برای پذیرایی از مشتریان خود است. امکان رزرو میز در این رستوران پیش از ورود وجود دارد. این رستوران دو سبک غذای ایرانی و فست فود را ارائه می‌دهد. فضای این رستوران به‌گونه‌ای طراحی شده که از یک ساختمان داخلی با دکوراسیون جذاب ایرانی جهت سرو غذا و پذیرایی از مشتریان و همچنین یک فضای باز برای سرو غذا با توجه به سفارش مشتریان تشکیل شده است.

در کنار این مجموعه یک باشگاه اسب سواری نیز به چشم می‌خورد که برای دوستداران این تفریح بسیار لذت‌بخش است. محوطه این رستوران با آب‌نما بزرگی که با سنگ ساخته شده بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. فضای این رستوران به سه بخش تقسیم می‌شود که یک طبقه به کافه اختصاص داده شده که انواع نوشیدنی‌ به همراه فست فود در این مکان سرو می‌گردند و یک طبقه دیگر یک رستوران سنتی ایرانی بوده و بخش سوم آن به‌صورت فضای باز در نظر گرفته شد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری اطراف این رستوران می‌توان به گردنه صلوات اشاره کرد که جزء مکان‌های طبیعی با طبیعتی بکر و زیبا به حساب می‌آید. فاصله این رستوران با فرودگاه اصلی سنندج نیز حدودت ۱۰ کیلومتر است.

  • آدرس رستوران زرتشت سنندج: کیلومتر ۸ جاده صلوات آباد
  • شماره تماس: ۰۹۰۱۰۵۹۲۰۰۵
خواندن
بهترین رستوران های گرگان را بیشتر بشناسید
بهترین رستوران ‌های سنندج
بهترین رستوران ‌های سنندج

رستوران سنتی خان

رستوران سنتی خان از جمله بهترین رستوران‌های سنندج به حساب می‌آید که همواره مملو از جمعیت است. سبک آشپزی و سرو غذا در این رستوران به‌صورت سنتی انجام می‌شود. این رستوران از یک فضای سنتی خاصی برخوردار است؛ در واقع قبلا به‌صورت یک حمام سنتی بوده که با تغییرات و بازسازی امروزه با نام رستوران خان شناخته می‌شود. در محیط خاص و جذاب این رستوران هنر‌های ایرانی به‌خوبی به نمایش در آمده‌اند. رستوران خان دارای دو سالن مجزا و اتاق‌های ویژه برای میهمانان خاص است. در معماری این رستوران از حوض‌های آبی رنگ قدیمی در اندازه کوچک استفاده شده که به همراه نقاشی‌های ایرانی روی دیوار جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

در این محل موسیقی‌های سنتی ایرانی نیز نواخته می‌شوند که فضایی دلنشین را فراهم کرده‌اند. غذا‌هایی که در این محل سرو می‌گردند شامل سینی مخصوص خان، انواع پلو‌ها، انواع کباب‌ها، ماهی، دیزی، چلو و برنج ایرانی به همراه سالاد‌ها و سایر مخلفات می‌شوند. مجسمه‌هایی از افرادی که در زمان گذشته از این حمام استفاده می‌کردند ساخته شده و در رستوران قرار داده شده‌اند تا یادآور گذشته باشند.

از هتل‌هایی که در اطراف این رستوران قرار دارند می‌توان به هتل آبیدر، هتل جهانگردی سنندج و هتل شادی این شهر اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی این رستوران شامل حمام خان سنندج، بازار بزرگ، مسجد رشید و مرقد ‌هاجر خاتون می‌شوند. فاصله رستوران خان تا فرودگاه سنندج در حدود ۸ کیلومتر است.

  • آدرس رستوران خان سنندج: ملت، خیابان پاسداران
  • شماره تماس: ۰۸۷۳۳۱۲۷۷۷۵

رستوران جهان نما

رستوران جهان نما از بهترین رستوران‌های سنندج به شمار می‌رود که به سرو انواع غذا‌های ایرانی مشهور است. این رستوران پارکینگ اختصاصی را برای رفاه مشتریان خود در نظر گرفته است. فضای داخلی رستوران با توجه به سلایق مختلف طراحی شده و جنبه کلاسیک و مدرن دارد. وسایل قدیمی زیادی در دکوراسیون آن به کار رفته شده‌اند و مانند یک موزه کوچک به نظر می‌رسد. صندلی‌های این رستوران مانند نیمکت طراحی شده‌اند و پنجره‌ها رو به طبیعت سبز این منطقه باز می‌شوند.

خواندن
معرفی بهترین رستوران‌ های کیش ☀️

غذا‌هایی که در این رستوران سرو می‌گردند از غذا‌های سنتی ایران هستند که شامل انواع چلو با گوشت‌های مختلف، انواع کباب، باقالی پلو، تهچین، دلمه و کوفته به همراه انواع دسر و نوشیدنی می‌شوند. به تازگی فست فود نیز به منوی این رستوران اضافه شده که البته نمی‌تواند جایگزین غذا‌های ایرانی در این محل باشد. هتل‌های نزدیکی که مسافت کمی با این رستوران دارند شامل هتل آبیدر، هتل شادی سنندج و هتل جهانگردی است. جاذبه‌های گردشگری بسیاری در اطراف این رستوران قرار دارند و به همین دلیل گردشگران زیادی به این رستوران مراجعه می‌کنند. این جاذبه‌ها شامل حمام خان، مرقد ‌هاجر خاتون، مسجد رشید قلعه بیگی و بازار این شهر می‌شوند. فاصله این رستوران سنتی تا فرودگاه سنندج نیز در حدود ۸ کیلومتر است.

  • آدرس رستوران جهان نما سنندج: خیابان طالقانی، بین صلاح الدین و خیابان امام، روبه‌روی دخانیات
  • شماره تماس: ۰۸۷۳۳۱۶۴۲۱۲
بهترین رستوران ‌های سنندج
بهترین رستوران ‌های سنندج

سخن پایانی

سنندج شهری خوش آب‌وهوا با تاریخی کهن در مرکز استان کردستان است. این شهر همواره در فصول مختلف سال گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند. رستوران‌های سنتی با سرو غذاهای لذیذ همواره یکی از جذابیت‌های سفر به شمار می‌روند که افراد ترجیح می‌دهند تا وعده‌های غذایی خود را در آن‌ها صرف نمایند.

برخی از افراد رستوران‌های سنتی و غذاهای ایرانی را می‌پسندند و برخی دیگر رستوران مدرن با غذاهای فست فودی را انتخاب می‌کنند. محیط‌های مختلفی در این رستوران‌ها به چشم می‌خورند که در فضای باز با دکوراسیون متنوع قرار گرفته‌اند و با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از این رستوران‌ها را برای صرف غذا برگزینید.

مقالات بیشتر بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید