سوهان عسلی کنجدی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اگر می‌خواهید یک شیرینی خوشمزه و در عین حال، سالم و مقوی تهیه کنید، سوهان عسلی کنجدی بهترین انتخاب خواهد بود. این شیرینی با ترکیبات مقوی، یک دسر انرژی‌زا است که ورزشکاران، کودکان و خانم‌های باردار و شیرده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. سوهان یکی از محبوب ترین شیرینی ها به خصوص برای عید نوروز است. شما می توانید این شیرینی خوشمزه و لذیذ را خودتان در خانه و با سالم ترین مواد تهیه کنید. برای مشاهده آموزش کامل در ادامه با ما همراه باشید.

سوهان عسلی کنجدی

مواد لازم

  • شکر ۱ لیوان
  • عسل ۱ قاشق
  • کره ۵۰ گرم
  • کنجد ۱ لیوان
  • زعفران دم شده به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس شکر را به تابه اضافه می کنیم و به صورت متداوم تفت می دهیم تا شکر ذوب شود و رنگش کاراملی شود. پس از اینکه رنگ شکر کاراملی شد عسل را اضافه می کنیم.

حالا مواد را به آرامی تفت می دهیم تا رنگش طلایی شود. پس از اینکه رنگ مخلوط شکر و عسل طلایی شد کره را اضافه می کنیم و پس از اینکه کره با مواد مخلوط شد زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

نکته مهم در تهیه سوهان عسلی صبر است و باید مواد روی حرارت بسیار ملایم تفت داده شوند تا نسوزند. چون اگر شکر بسوزد طعم سوهان عسلی ما خراب می شود. حالا کنجد را اضافه می کنیم.

خواندن
طرز تهیه دسر به ترکیه ای خوشمزه و خوش عطر

برای مغز سوهان عسلی می توانیم از بادام هندی، بادام درختی، پسته و … استفاده کنیم. پس از اضافه کردن کنجد مواد را تا حدی که با هم یکدست شوند هم می زنیم، سپس داخل یک سینی مناسب را با فویل آلومینیومی می پوشانیم.

حالا از مواد با قاشق بر می داریم و با فاصله داخل سینی می ریزیم، سوهان عسلی نه خیلی نازک باید باشد نه خیلی ضخیم و برای قطر سوهان خود حد وسط را در نظر بگیرید. نکته دیگر اینکه مواد را پس از اضافه کردن کنجد نباید خیلی هم زد.

پس از اینکه تمام مواد را با فاصله داخل سینی ریختیم صبر می کنیم تا کاملا خنک شود سپس جمع آوری می کنیم و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. نوش جان.