طرز تهیه املت ایتالیایی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه املت ایتالیایی خوشمزه و لذیذ آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

املت ایتالیایی یا فریتاتا (frittata)، غذایی ساده و خوشمزه است و در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید آن را درست کنید. املت ایتالیایی، روش‌های تهیه مختلفی دارد و از مواد اولیه متفاوتی نیز در آن استفاده می‌شود. اما رایج‌ترین نوع املت ایتالیایی با تخم‌مرغ، پنیر پارمزان و کمی جعفری درست می‌شود. البته انواع سبزیجات موردعلاقه‌تان مانند سیر، کلم بروکلی، کدوسبز و پیاز را می‌توانید به این املت اضافه کنید.

طرز تهیه املت ایتالیایی

مواد لازم

  • تخم مرغ: پنج عدد
  • کدو سبز خرد شده: نصف پیمانه
  • قارچ خرد شده: نصف پیمانه
  • گوجه فرنگی: یک عدد متوسط
  • پنیر موتزارلا رنده شده: نصف پیمانه
  • کره : سه قاشق غذاخوری
  • جعفری و ریحان خرد شده: یک سوم پیمانه
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن املت ایتالیایی ابتدا کدو و قارچ را با مقداری کره تفت دهید تا پخته و نرم گردند و سپس در آخر گوجه فرنگی را به آن ها اضافه نموده و قبل از له شدن گوجه فرنگی ها آن ها را از داخل کره باقی مانده در ظرف، جدا نمایید. ( گوجه فرنگی ها نباید ظاهر خود را از دست بدهند).

سپس تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه به خوبی هم بزنید. سپس پنیر رنده شده به همراه جعفری و ریحان و همچنین مخلوط کدو، قارچ و گوجه فرنگی را اضافه نمایید.

پس از اندازه نمودن نمک و فلفل آن، در ماهیتابه ایی که کره را در آن ذوب نموده اید، بریزید و بگذارید تا پخته گردد. پس از پخته شدن یک طرف آن، املت را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز پخته شود و سپس سرو نمایید. نوش جان.

خواندن
طرز تهیه آبگوشت غوره خوشمزه و مقوی

در ادامه کدو و قارچ پخته شده را بر روی تخم مرغ نیم پخت شده درون ماهیتابه بریزید و روی آن را با پنیر رنده شده بپوشانید و بگذارید پنیر به خوبی آب شود. سپس همراه با سسی که به همراه گوجه فرنگی، ریحان و جعفری که در کمی کره تفت داده اید، سرو نمایید.

طرز تهیه املت ایتالیایی

آموزش ساده تهیه املت ایتالیایی

برای پخت املت ایتالیایی همانند دیگر غذاهای ایتالیایی همچون کالزون، کارپاچیو و ریسوتو نیز می توان از چند دستور مختلف استفاده کرد تا هر کسی بر اساس نوع ذائقه خود روش مناسب را انتخاب و اقدام به آشپزی نمایید. در ادامه این بخش دستور ساده تری را برای پخت املت ایتالیایی آموزش خواهیم داد که امیدواریم مورد توجه شما همراهان عزیز قرار بگیرد.

مواد لازم

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • جعفری تازه چند شاخه
  • پودر پنیر پارمزان ۳ تا ۴ فاشق غذاخوری
  • مارگارین یا کره ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه فریتاتا ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید. با استفاده از یک چنگال تخم مرغ ها را هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که زرده و سفیده کاملا قاطی شوند. حالا نوبت اضافه کردن نمک است.

بعد از آن جعفری های تازه را نیز خرد کرده و داخل تخم مرغ بریزید. باز هم مایع را کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. در پایان پنیر پارمزان را نیز به مایع اضافه کرده و خوب هم بزنید. مایع املت آماده است. اکنون باید آن را سرخ کنید.

کره یا روغن زیتون را داخل یک ماهیتابه تفلون ریخته و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود. سپس مایع املت ایتالیایی را داخل روغن داغ بریزید. بعد از حدود دو دقیقه قسمت زیرین املت می بندد.

خواندن
طرز تهیه لپه پلو با زیره ، غذای لذیذ کرمانی

در این مرحله یک بشقاب روی دهانه ماهیتابه بگذارید. اندازه بشقاب باید هم اندازه یا بزرگتر از دهانه ماهیتابه باشد. سپس املت را توی بشقاب برگردانید. حالا املت را مجدد به ماهیتابه منتقل کنید تا طرف دیگر آن نیز سفت شود.

وقتی هر دو طرف املت کاملا برشته شد غذای شما حاضر است. روی همان بشقابی که برای زیر و رو کردن استفاده کردید سرو کرده و مقداری فلفل سیاه بپاشید. از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه املت ایتالیایی